ALOŞ (ALİ TEOMAN GERMANER) (1934-2018) 1976 Aloşnâme'den 1999 Özgün Baskı (Ed. 10/150)
Özgün Baskı
Ed. 10/150
50x35 cm
Çerçeveli
Ali Teoman Germaner'in "Aloşnâme" genel başlığı altında gerçekleştirdiği desen çalışmalarından 48'ini bir araya getiren, ofset baskı tekniğiyle 270 gr Classic Felt Ivory (Krem) kartona, toplamı 150 takım basılan bu portfolyosu, 1999 yılında Altan Matbaası'nda hazırlanmış ve her bir portfolyonun künyesi sanatçı tarafından onaylanmış, numaralanmış ve imzalanmıştır.
Fiyat: 5.000 TL
Hemen AlALOŞ (ALİ TEOMAN GERMANER) (1934-2018) 1976 Aloşnâme'den 1999 Özgün Baskı (Ed. 10/150)
Özgün Baskı
Ed. 10/150
50x35 cm
Çerçeveli
Ali Teoman Germaner'in "Aloşnâme" genel başlığı altında gerçekleştirdiği desen çalışmalarından 48'ini bir araya getiren, ofset baskı tekniğiyle 270 gr Classic Felt Ivory (Krem) kartona, toplamı 150 takım basılan bu portfolyosu, 1999 yılında Altan Matbaası'nda hazırlanmış ve her bir portfolyonun künyesi sanatçı tarafından onaylanmış, numaralanmış ve imzalanmıştır.
Fiyat: 5.000 TL
Hemen AlALOŞ (ALİ TEOMAN GERMANER) (1934-2018) 1976 Aloşnâme'den 1999 Özgün Baskı (Ed. 10/150)
Özgün Baskı
Ed. 10/150
50x35 cm
Çerçeveli
Ali Teoman Germaner'in "Aloşnâme" genel başlığı altında gerçekleştirdiği desen çalışmalarından 48'ini bir araya getiren, ofset baskı tekniğiyle 270 gr Classic Felt Ivory (Krem) kartona, toplamı 150 takım basılan bu portfolyosu, 1999 yılında Altan Matbaası'nda hazırlanmış ve her bir portfolyonun künyesi sanatçı tarafından onaylanmış, numaralanmış ve imzalanmıştır.
Fiyat: 5.000 TL
Hemen AlALOŞ (ALİ TEOMAN GERMANER) (1934-2018) 1976 Aloşnâme'den 1999 Özgün Baskı (Ed. 10/150)
Özgün Baskı
Ed. 10/150
50x35 cm
Çerçeveli
Ali Teoman Germaner'in "Aloşnâme" genel başlığı altında gerçekleştirdiği desen çalışmalarından 48'ini bir araya getiren, ofset baskı tekniğiyle 270 gr Classic Felt Ivory (Krem) kartona, toplamı 150 takım basılan bu portfolyosu, 1999 yılında Altan Matbaası'nda hazırlanmış ve her bir portfolyonun künyesi sanatçı tarafından onaylanmış, numaralanmış ve imzalanmıştır.
Fiyat: 5.000 TL
Hemen AlOYA ZAİM KATOĞLU (1940-2024) - Evler (Edisyon: 136/400)
Fine art kağıt üzerine serigrafi,
51x40 cm,
Çerçeveli,
Sol altta numaralı, sağ alt köşede imzalı
Türk naif resminin önemli isimlerinden biri olan Oya Zaim Katoğlu, ünlü ressam Turgut Zaim'in kızıdır. İlk resim derslerini babasından alan sanatçı, Ankara Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümü’nden mezun oldu. 1960'lı yılların başında resim çalışmalarını yoğunlaştırdı; 1965’te kitap kapakları tasarladı. 1960’ların ikinci yarısında naif bir anlatım benimsedi; Anadolu hayatını ve insanını betimleyen resimlere imza attı.
Babasının resim dilinden de etkilendiği yalın kompozisyonlarında, ayrıntılı ve özenli bir işçilikle şehirleri, kasabaları, farklı tipolojilerdeki mimari yapıları, sokakları, kadınları, pazarları resmetti. Minyatürlerin renk ve çizgiyle biçim istifinden yola çıkan sanatçı, ilk kişisel sergisini 1966 yılında Ankara’da açtı. 1975’te Zürih Uluslararası Resim Sergisi’nde jüri özel ödülünü kazanan Oya Zaim Katoğlu, yurt içinde ve yurt dışında birçok kişisel sergi açtı; karma sergilerde yapıtları yer aldı. Resimlerinin bir bölümü, Türkiye'nin dış temsilciliklerine dağıtıldı. (Kaynak: Artam).
Fiyat: 12.500 TL
Hemen AlHİKMET DURUER (1926-2004) - Kadın Ressam Güngör (Danışman) Arıbal'ın Portresi 1991
Sergi hatırası,
Sol altta ithaflı imzalı,
Çerçeveli,
36x29 cm,
Sergi defteri sayfası üzerine mürekkep,
İthaf yazısı ve sanatçı imzası aynadaki aksinde düz görünecek şekilde yazılmış ve atılmış.
Suluboya çalışmalarıyla tanınan Hikmet Duruer, 1953'de İTÜ Mimarlık Fakültesinden mezun olduktan sonra, bir süre resmi kurumlarda çalıştı. Emekliliğinin ardından resme yoğunlaştı. Manzaralarında duru lekeci bir üslup benimsedi, figüratif çalışmalarında insanı, çevresiyle birlikte, doğalcı bir yaklaşımla ele aldı. Desenlerinde çizgisel, serbest, akıcı bir kullandı.
1934 Dr. Güngör (Danışman) Arıbal Manisa’da doğdu. Ankara Sanat Mecmuasının, genç kuşaklar gazetesi Ana Dergisinin Sanat Danışmanlığını yapmıştır. Kendisine (2001) ABİ-USA tarafından Seramik Resim, Şiir sahalarındaki başarılarından dolayı şeref plaketi takdim edilmiştir. Sanatçının bakanlıklardan vilayet, belediye, vakıf, kültür ve sanat kuruluşlarından verilmiş onur belgeleri ve plaketleri bulunmakta olup, halen eserleri müze ve özel koleksiyonlarda yer almaktadır. (Kaynak: Ankara Resim ve Heykel Müzesi).
Fiyat: 3.500 TL
Hemen AlALOŞ (ALİ TEOMAN GERMANER) (1934-2018) 1976 Aloşnâme'den 1999 Özgün Baskı (Ed. 10/150)
Özgün Baskı
Ed. 10/150
50x35 cm
Çerçeveli
Ali Teoman Germaner'in "Aloşnâme" genel başlığı altında gerçekleştirdiği desen çalışmalarından 48'ini bir araya getiren, ofset baskı tekniğiyle 270 gr Classic Felt Ivory (Krem) kartona, toplamı 150 takım basılan bu portfolyosu, 1999 yılında Altan Matbaası'nda hazırlanmış ve her bir portfolyonun künyesi sanatçı tarafından onaylanmış, numaralanmış ve imzalanmıştır.
Fiyat: 5.000 TL
Hemen AlALOŞ (ALİ TEOMAN GERMANER) (1934-2018) 1976 Aloşnâme'den 1999 Özgün Baskı (Ed. 10/150)
Özgün Baskı
Ed. 10/150
50x35 cm
Çerçeveli
Ali Teoman Germaner'in "Aloşnâme" genel başlığı altında gerçekleştirdiği desen çalışmalarından 48'ini bir araya getiren, ofset baskı tekniğiyle 270 gr Classic Felt Ivory (Krem) kartona, toplamı 150 takım basılan bu portfolyosu, 1999 yılında Altan Matbaası'nda hazırlanmış ve her bir portfolyonun künyesi sanatçı tarafından onaylanmış, numaralanmış ve imzalanmıştır.
Fiyat: 5.000 TL
Hemen AlALOŞ (ALİ TEOMAN GERMANER) (1934-2018) 1976 Aloşnâme'den 1999 Özgün Baskı (Ed. 10/150)
Özgün Baskı
Ed. 10/150
50x35 cm
Çerçeveli
Ali Teoman Germaner'in "Aloşnâme" genel başlığı altında gerçekleştirdiği desen çalışmalarından 48'ini bir araya getiren, ofset baskı tekniğiyle 270 gr Classic Felt Ivory (Krem) kartona, toplamı 150 takım basılan bu portfolyosu, 1999 yılında Altan Matbaası'nda hazırlanmış ve her bir portfolyonun künyesi sanatçı tarafından onaylanmış, numaralanmış ve imzalanmıştır.
Fiyat: 5.000 TL
Hemen Al[MODERN RESİM SANATIMIZIN OUTSIDER'I] FATİH URUNÇ (1966-2012) - İsimsiz Kompozisyon 2010
Kağıt üzerine pastel ile karışık teknik,
50x35 cm,
Çerçeveli
Fatih Urunç 1966 Ankara – 7 Ağustos 2012, Ankara, Türk ressam. Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nden mezun oldu. 12 yıl kendi atölyesinde resim çalışmalarına devam etti. Yaşamı boyunca 100’den fazla sergi açtı.
Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi mezunu olan Fatih Urunç resme Ankara Koleji’nde hocası Eşref Üren’in kar temalı resim yaptırması ile başlar ve bu sevdası bütün hayatı boyunca sürer. (Kaynak: Ressamın official sitesi).
Fiyat: 15.000 TL
Hemen AlJALE GÜN (1923-?) - Soyut Kompozisyon
Mukavvaya marufle tuval üzerine yağlıboya,
45 x 55 cm,
Sağ alt köşede imzalı
Cumhuriyet Dönemi ilk kadın ressamlarımızdan Jale Gün’den nadir bir resim
Fiyat: 8.000 TL
Hemen AlLEYLA GAMSIZ (1921-2010) - Afrikalı Kadın (1961 tarihli orijinal resminden 2002 limitli serigrafi baskı) 2002
Çerçeveli,
39x36 cm resim ölçüsü,
Sağ alt köşede imzalı
Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim Bölümü'nde Bedri Rahmi Eyüboğlu öğrencisi olan Leyla Gamsız Sarptürk, 1947 yılında kurulan Onlar Grubu'nun kurucularındandır. İstanbul ve Ankara'nın da içinde bulunduğu yaklaşık 20 sergisi mevcuttur. İstanbul'daki Resim ve Heykel Müzesi ile İstanbul Modern Sanat Müzesi eserlerinin bulunduğu koleksiyonlar arasındadır. Eserlerinde Anadolu ile Batı sanatını harmanlayan sanatçının kendine özgü dili, Türk resim sanatının yenilikçi ressamlarından biri olmasını sağlamıştır. İyi bir eser ortaya çıkaramayacaksa resim yapmanın anlamsız olduğunu savunan Gamsız, 2001 yılındaki sergisinden sonra resim yapmayı bırakmıştır. Eserlerinde sosyal temaları konu ednimiştir.
Fiyat: 9.000 TL
Hemen AlHOCA ALİ RIZA (1858-1930) - Taşbaskı (Osmanlı dönemi)
33x39 çerçeve boyutu, 15x20 resim alanı Özel ahşap çerçevesinde ve paspartusunda
Ali Rıza Bey; arkadaşları, öğrencileri ve meslektaşları arasında “hoca” olarak biliniyordu. Hoca Ali Rıza, Türk resim sanatının gelişiminde önemli bir basamak olan Harbiye Mektebi’ndeki sanat eğitimciliği görevinin yanında, Harbiye Matbaasında da baş ressamlık görevini sürdürmüştür. Çeşitli nedenlerden o dönemde öğrencilerin modelden çalışma olanağı olmadığından dolayı, kendisi; doğa görünümleri, kır evleri, çeşmeleri ve hayvan figürlerinden oluşturduğu karakalem çalışmalarını, taş baskı eserlere çevirerek çoğaltmış ve albümler oluşturmuştur. Oluşturduğu bu albümleri çalışabilmeleri için öğrencilerine dağıtmıştır ve öğrencilerinin sanat anlayışlarına ve uygulamalarına tesir etmiştir. Bu durum, döneminde Hoca Ali Rıza’nın sanat eğitimine verdiği önemi hem de baskı resminde ulaştığı noktayı göstermesi açısından önem arz etmektedir. (Kaynak: Hoca Ali Rıza’nın Sanat Anlayışı ve Taş Baskı Resimlerinin Sanat Eğitimindeki Önemi, CİDDİ).
Fiyat: 3.000 TL
Hemen AlGÜLÜMSER ARAL ÜRETMEN (1929-) - Çekiliş ve Noel Baba
24x17 cm, kalın mukavva üzerine suluboya ve keçeli kalem, imzasız
Türkiye'nin ilk kadın grafik tasarımcılarından Üretmen'in kendi terekesinden.
Fiyat: 3.500 TL
Hemen AlEMİN KOÇ (1962-) - Kadın Portresi 2006 (Ed. 24/30) Gravür
44x34 cm çerçeve; 18x15 cm resim alanı, çerçevesinde
Alt kısımda sanatçıdan imzalı, edisyonlu ve tarihli.
1962'de Denizli'de doğdu. 1985-1989'da Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü'nde öğrenim gördü. 1990'da aynı bölüme asistan olarak atandı. 1989'da başladığı yüksek lisans eğitimini 1991 yılında, 1991'de başladığı sanatta yeterlik öğrenimini 1995'te tamamladı. 1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003 yıllarında Çamlıca Sanat Evi’nde, 2005, 2007, 2008 yıllarında ise IMOGA’da baskı resim çalışmaları yaptı.
Müzelerde ve özel koleksiyonlarda eserleri bulunan sanatçı, yurt içinde çok sayıda kişisel sergi gerçekleştirmiştir. 2017 yılında emekli olan sanatçı, atölyesinde sanat çalışmalarını sürdürmektedir.
Fiyat: 4.500 TL
Hemen AlMUSTAFA DELİOĞLU (1946-) - Aşık Veysel [i.e., Veysel the Minstrel] 1984
Kağıt üzerine karışık teknik,
47x38 çerçeve boyutu, 34x24 cm resim alanı, sol alt köşede imzalı ve tarihli
1946 yılında Erzincan’da doğdu. Kitap kapağı tasarlayarak başladığı illüstratörlük yaşamında çocuk kitapları resimlemesine ağırlık vererek, bu alanda kendine özgü bir üslup oluşturdu. İllüstrasyonun yanı sıra resim çalışmaları da yapan sanatçının eserleri çeşitli sergilerde yer aldı. Resmi, kendisini ve fikirlerini canlandırma sebebi ve aracı olarak görüyor. Yerleşmiş sanat değerlerinden uzaklaşmadan resim sanatına çağdaş yorumlar getiren eserler yaratmayı arzu ediyor. Çalışmaları kişisel ve karma sergilerde sanatseverlerle buluştu.
Fiyat: 15.000 TL
Hemen Al[POP ART'IN TÜRKİYE'DEKİ ÖNCÜSÜ] ÖZDEMİR ALTAN (1931-) Özgün Baskı (Ed. 79/100) 1965/2000
50x70 cm,
100 adet basılan serigrafinin 79 nolu edisyonu.
Sağ alt köşede sanatçıdan imzalı, sol alt köşede edisyonlu
Türk ressam ve akademisyen Özdemir Altan, 1988 ile 1992 yılları arasında sanatsal espasın birbirinden farklı mantık, köken, kavram ve yapıların sentezi ile oluştuğunu uç noktada kanıtlamak amacıyla "Raslantısal Buluşma" yöntemini geliştirdi. Her sanatçının sanatsal yaşamı süresince belli dönemleri olduğu gibi Özdemir Altan’ın da bu dönemlerini Akademiden mezuniyeti ile başlayıp; günümüze uzanan: Romantik Dönem 1957’den itibaren sekiz yıl, Krallar ve Kraliçeler 1965’ten itibaren bir yıl, Tepegöz ve Sinek Kralı’nın Oğlu 1960’ten itibaren dört yıl, 12 Mart Sonrası1971’den itibaren iki yıl, Gerçekçi Dönem 1972’den itibaren dokuz yıl, Ara dönem 1981’den itibaren üç yıl, Kolaj ve Üç Boyutlular 1984’ten itibaren dört yıl ve 1989 yılından bu yana devam eden “Soyağaçları” dönemleri olarak sıralanır. Özdemir Altan’ın Tepegöz ve Sinek Kralının Oğlu dönemine ait bir çalışması, TÜYB 150x100 cm Yaptığı eserlerinde değişik doku, strüktür eleman, malzeme, sanat görüşü, ışık vb. aykırılığın, tasadüfi olarak bir araya gelmesiyle oluşan sanat anlayışını benimsemekte olup; "Benim resimlerim bu aykırılıkla dünyayı yakalıyor" diyen Altan, 11 Kasım 2005 tarihinde kendi evinde ders BELGELİĞİ katılımcılarına verdiği röportajda; sanata ve sanatçıya dair: 1994 yılında yeni bir döneme girdim. Der ve şöyle devam eder; Çok kez bir başyapıt karşısında onun sanatçısı tarafından yapılmış değil, dünyada zaten var olduğu duygusuna kapılırım. Çünkü bazı üst düzeydeki başyapıtlar bir kişi tarafından ne kadar yetenekli olursa olsun yapılamayacak kadar tanrısaldır. Sanata zorla anlam yüklenemez, onun kendi anlamını kendinin bulmasına izin verilmelidir. Yani doğal olmalıyız. Yaptığımız gördüğümüz değil, hissettiğimiz özgür duygularımız oysa Türkiye’de para, sanata egemen oldu. Ne kadar samimi olursak o kadar iyi sanat yaparız. Resim ya iyidir ya da değildir ve bu gelecekte belli olacak. Dolayısıyla, eğer içten davranıyorsak ürettiklerimiz hissettiklerimizdir. Hâlen İstanbul'da sanat yaşamını devam ettiren Altan Yeditepe Üniversitesi'nde de öğretim üyeliği görevini sürdürmektedir.
Fiyat: 9.000 TL
Hemen Al[POP ART'IN TÜRKİYE'DEKİ ÖNCÜSÜ] ÖZDEMİR ALTAN (1931-) Özgün Baskı (Ed. 51/100) 2000
50x70 cm,
100 adet basılan özgün baskının 51 nolu edisyonu,
Sağ alt köşede sanatçıdan imzalı, sol alt köşede edisyonlu
Ressam ve hoca Özdemir Altan, yeni adı Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi olan dönemin İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi resim bölümünden Zeki Faik İzer'in öğrencisi olarak 1956 yılında mezun oldu. Mezun olduğu okula 1962 yılında asistan olarak girdi. Doktora’ya eşdeğer “Sanatta Yeterlik”, Yardoç, Doçent ve profesörlük unvanlarının tümünü aynı kurumdan aldı.
Emekli olana kadar akademide sürdürdüğü öğretim üyeliği süresince yüzlerce sanatçı adayı yetiştirdi. 1963 – 1965 yılları arasındaki Paris bienalleri başta olmak üzere kişisel ve karma sergilere katılarak sanatsal anlamda birçok hareketin öncülüğünü yaptı. Çağdaş, avangard düşünce ve Pop- Art’ı Türkiye’ye ilk getiren sanatçı olmakla kalmadı, çok sayıda sanatçıyı etkiledi. Günümüz sergi düzenlemelerinde sıkça duyduğumuz Küratörlük eylemini Hüseyin Avni Lifij sergisi ile gerçekleştirdi. 1968 yılında başlayan ve TRT İstanbul Radyoevi’nde örnekleri bulunan 24 m² iki adet duvar halısı yaptı. (Vikipedi).
Fiyat: 9.000 TL
Hemen Al[POP ART'IN TÜRKİYE'DEKİ ÖNCÜSÜ] ÖZDEMİR ALTAN (1931-) - Soyağacı - Serigrafi (Ed. 73/100)
Serigrafi (Ed. 73 / 100),
84 x 63 cm çerçeveli,
Sağ alt köşede imzalı, sol alt köşede edisyonlu
Ressam ve hoca Özdemir Altan, yeni adı Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi olan dönemin İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi resim bölümünden Zeki Faik İzer'in öğrencisi olarak 1956 yılında mezun oldu. Mezun olduğu okula 1962 yılında asistan olarak girdi. Doktora’ya eşdeğer “Sanatta Yeterlik”, Yardoç, Doçent ve profesörlük unvanlarının tümünü aynı kurumdan aldı.
Emekli olana kadar akademide sürdürdüğü öğretim üyeliği süresince yüzlerce sanatçı adayı yetiştirdi. 1963 – 1965 yılları arasındaki Paris bienalleri başta olmak üzere kişisel ve karma sergilere katılarak sanatsal anlamda birçok hareketin öncülüğünü yaptı. Çağdaş, avangard düşünce ve Pop- Art’ı Türkiye’ye ilk getiren sanatçı olmakla kalmadı, çok sayıda sanatçıyı etkiledi. Günümüz sergi düzenlemelerinde sıkça duyduğumuz Küratörlük eylemini Hüseyin Avni Lifij sergisi ile gerçekleştirdi. 1968 yılında başlayan ve TRT İstanbul Radyoevi’nde örnekleri bulunan 24 m² iki adet duvar halısı yaptı. (Vikipedi).
Fiyat: 12.500 TL
Hemen AlSELİM TURAN (1915-1994) - Soyut Kompozisyon
Kağıt üzerine yağlı boya,
42 x 32 cm çerçeveli, 25 x 15 cm resim boyutu,
Sağ alt köşede imzalı
Selim Turan 1950’li yıllarda Türk resminde soyut-lekeci eğilimin önde gelen temsilcilerinden biri oldu. Dikey formatta tasarladığı nan-figüratif, soyut dışavurumcu kompozisyonlarıyla tanıdı. Renk kullanımıyla dinamik ve coşkulu bir etki oluşturur. Bazen de resimlerinde figüratif bir soyutlama izlenimi hissedilir. (Kaynak: Ankara Resim ve Heykel Müzesi).
Fiyat: 60.000 TL
Hemen AlİBRAHİM ÇİFTÇİOĞLU (1952-) - Pastoral 1: Günışığı aşkına! 1992 - 10 ADET ÖZGÜN BASKI bir portfolio içerisinde
Özel kalın kağıt üzerine özgün ipek baskı,
50 x 35 cm,
Her biri (Ed. 48 / 150)
10+1 adet,
Sağ alt köşelerinde imzalı, sol köşede edisyonlu
“Pastoral” Eylül 1992’de Emek Serigrafi Atölyesi’nde 50 x 35 cm boyutlarında 50 değişik özgün ipek baskı olarak gerçekleştirildi. Her biri 165 adet basıldı. 150 adedi numaralı, 15 adedi EA olarak imzalandı, 25 numaraya kadar olan özgün baskılar tek bir ciltte, 125 adet özgün baskı ise 10’arlı 5 ayrı dosyada toplandı.
Fiyat: 25.000 TL
Hemen AlZÜHTÜ MÜRİDOĞLU (1906-1992) - Çıplak. Gravür (Edisyon: 30/ 35) 1990
Kağıt üzerine gravür baskı (Ed. 30 / 35),
58 x 50 cm çerçeveli, 35 x 30 cm resim boyutu,
Kağıtta hafif dalgalanma mevcut,
Sağ alt köşede imzalı ve tarihli, sol alt köşede edisyonlu
Türk heykeltıraş ve ressam Müridoğlu, döneminin diğer heykeltraşları (Hadi Bara vb) ile birlikte gerek akademisyenliği ve gerek sanatçı kimliğiyle Türk modern sanat tarihinde son derece önemli bir konuma sahiptir.
Kasımpaşa Cezayirli Gazi Osman Paşa Camisi başimamı Hafız Mehmet Efendinin oğlu Zühtü, evlerinin tavan arasında bulduğu boyaları kullanmayı öğrenmesine katkı sağlayan Mithat Özar'ın önerisi ile 1924 yılında girdiği Sanayi-i Nefise Mektebi (şimdiki Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi) heykel bölümünde 1928 yılında mezun oldu. 1927-28 öğretim döneminde yurt dışı sınavını kazanır ve Fransa'ya gönderilir. Giderken önceden aldığı adresi izleyerek ilk olarak daha önceden Parise gelen Arkadaşı Hadi Bara'yı bulur. Onun varlığı ve tavsiyelerini dinler. Paris'te özel okul bir olan Collarossi Akademisi'nde, yapıtlarını sevip beğendiği sanatçı Marcel Gimond atölyesine yazılıp çalışmaya başladı.1932 yılı Ocak ayı başında yurda döner. 1932 yılı Nisan ayında Samsun Lisesi'nde resim öğretmenliğine atanır, o yılın Eylül ayında Gülhane Parkı girişindeki Alay Köşkünde ilk sergisini açar (arkadaşları ve hocalarından oluşan bir grup sergisi). İstanbul Arkeoloji Müzesi'nde, Müzeler Genel Müdürlüğü bünyesinde İstanbul Heykel ve Mulaj Atölyesi Şefliği görevinde bulundu. Müzeden ayrılarak bir süre Ankara Üniversitesi Gazi Eğitim Enstitüsünde öğretmenlik yaptı. Daha sonra Akademi'ye atanarak orada öğretim üyesi oldu. 1950'den sonra ilk soyut heykellerini yapmaya başladı. 1969'da profesör oldu. 1974'te de emekliye ayrıldı. Ali Hadi Bara ile 1941-43 arasında Beşiktaş'taki Barbaros Anıtı'nı, Zonguldak'taki atlı Mustafa Kemal Atatürk ve İsmet İnönü heykelini o yaptı. 1953 yılında Anıtkabir'in büyük merdiveninin batı yanındaki kabartmaları, 1965 yılında Büyükada, Muş Atatürk anıtlarını, daha sonra Sivas Atatürk anıtı ve İstanbul Eyüpsultan'da Atatürk heykellerini de yapmıştır. Yurt içinden ve dışından çok sayıda ödül almıştır. 1979'da Simavi Ödülü'nü aldı. Çok sayıda sergi açmıştır. Birçok yapıtı İstanbul Resim ve Heykel Müzesi'nde sergilenmektedir.
Fiyat: 15.000 TL
Hemen AlHABİP AYDOĞDU (1952-) - Figürlü Desen 1993
Kağıt üzerine mürekkep,
42 x 34 cm çerçeve, 30 x 21 cm resim boyutu,
Kadın ressam Leman Tantuğ (1926-?)’a “Leman Tantuğ ustaya saygıyla” ibaresiyle ithaflı ve sol alt köşede imzalı
Fiyat: 9.000 TL
Hemen AlİBRAHİM ÖRS (1946-2022) - Derin Suılarda Balık Avı. Edisyon: 4/10 Gravür
41x29 cm çerçeveli, 23x15 cm resim boyutu
Sağ alt kısımda imzalı
Türk kültürü ve klasik Avrupa sanatından, özellikle de barok sanattan esinlenen Örs’ün yay biçimli çizgilerden oluşan özgün bir boyama tarzı vardır. "68 kuşağı" temsilcilerinden olan Örs yağlı boya yapıtlarında ölüdoğa, doğa kesitleri, nesneler, portre ve at başları ile ustalar ve yorumlar gibi konulara yeni anlamlar katar. Sanatçı tuvallerinde açıktan koyuya geçerek ton basamaklarındaki nüanslarla bir perspektif sağlar.
Sanatı kıvrımlı şekiller ve birim tekrarlarla kurgulanmış köktenci bir abartı ve sistematik bir deformasyon zevkiyle de açıklanabilen Örs, yapıtlarında, zemin üzerinde üst üste düzenlediği katmanlar aracılığıyla resme derinlik izlenimi vermiş, sanatın olanaklarını, geleneksel perspektifin dışında kullanmıştır.
‘Eleştirel gerçekçilik’ anlayışı içinde yer alan sanatçının resimlerinde 80’lerde bir soyutlama eğilimi başladı. Bir figür sanatçısı olan İbrahim Örs, düşüncelerini, duygularını figürsüz soyutlayamaz. Resimlerinde doğa gözlemi olarak figür sağlamlığı vardır ama doğadan çizim yoktur. Ona göre resim kontrastlar oyunudur, bir resimde ne kadar kontrast varsa, resim o kadar zenginleşir.
Fiyat: 8.000 TL
Hemen AlFARUK CİMOK (1956-) - Köy Yolu. Edisyon: 24/ Gravür
71x43 cm çerçeveli, 52x27 cm resim boyutu,
Alt kısımda imzalı ve edisyonlu. Edisyon sanatçı tarafından sadece "24/" olarak belirtilmiş.
Genelde kendi üslübundaki İstanbul resimleriyle ünlü ressam Faruk Cimok'un nadir baskılarından biridir.
Türk ressam ve akademisyen Cimok, ressam Namık İsmail, Hüseyin Avni Lifij, Şevket Dağ gibi Kafkasya kökenli olup 1956'da Hatay-Reyhanlı’da doğdu. 1979'da Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’nden mezun oldu.
Mezun olduğu aynı yıl ilk kişisel sergisini açtı. O tarihten günümüze kadar 23 kişisel sergi ile sanat severlerle buluştu. Halen Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde ve özel atölyesinde çalışmalarını sürdürmektedir. Genelde eserlerinde Beyoğlu, Çiçek Pasajı, Kumkapı ve ada resimleri gibi konularda yoğunlaşır. Bu eserlerinde güvercin figürü çok sık görülür.
Fiyat: 10.000 TL
Hemen AlKAYIHAN KESKİNOK (1923-2015) - Soyut Figüratif Desen 1995
Siyah kağıt üzerine beyaz kuru boya,
42x31 cm
"Sadettin'e, başarılı sergisinin anısına..." ithaflıdır.
1923 yılında İzmir'de doğan ressam Keskinok, 1942 yılında girdiği Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Resim-iş Bölümü’nü 1945 yılında bitirdi. Enstitüde, resim dalında Refik Epikman ve Malik Aksel’in, modlajda Hakkı İzet’in öğrencisi oldu.
Ankara o yıllar, II. Dünya Savaşı’nın bütün maddi sıkıntılarına karşın, halka ve üniversite öğrencilerine yönelik, Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası’nın düzenli konserleriyle, Devlet Konservatuvarı Uygulama Sahnesi’nin opera ve tiyatro etkinlikleriyle ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın devrimci bir sürat ve çoşkuyla halka sunduğu “Klasikler” olarak ün yapan çeviri çalışmalarıyla övünç duyulan bir kültür başkentidir. Kayıhan Keskinok bütün bu kültürel kaynaklardan yararlanarak kendisini yetiştirmiş, resim çalışmalarının yanı sıra, okulun tiyatro topluluğunda ve korosunda yer almış, spor etkinliklerine katılmış, Türkkuşu’nun planör ve paraşüt eğitimlerini başarıyla tamamlamıştır.
Sırasıyla, Boğazlıyan (1946) ve Görele (1948-50) Ortaokullarında, Kars (1950), Trabzon (1950-60) ve Ankara Kurtuluş (1961-62) Liselerinde resim ve sanat tarihi öğretmeni olarak çalışmış, bu görevleri sırasında kendisini hem eğitmen hem de bir sanatçı olarak yetiştirmiştir. İlk kişisel sergisini 1956 yılında Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Fakültesi’nde açmıştır.
1960 yılında Lozan Güzel Sanatlar Okulu’nda (Ecole des Beaux-Arts) “biçim grameri” alanında öğrenim görmüş, 1962 yılında öğretmen olarak atandığı Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümü’nde aynı alana yönelik “Form ve İnşa” dersini eğitim programına sokmuştur. Bu eğitim kurumunda 1968 yılına kadar çalışmıştır. 1970 yılında TRT Televiyonu Artistik Hizmetler Şubesi’nde göreve başlamış, dekoratör ve müdür olarak on yıl kadar çalıştıktan sonra bu kurumdan 1980 yılında emekli olmuştur.
Portre 1976
Tuval üzerine yağlı boya,
61x50 cm, çerçeveli.
Sağ alt köşede sanatçıdan imzalı