"Euphemia ART: Tablo, Özgün Baskı ve Heykel Müzayedesi 1" adlı yeni müzayedemize 29 Mayıs 2022 Pazar günü saat 15:00'e kadar internet sitemiz üzerinden pey verebilirsiniz. 15:02 itibariyle canlı müzayedemiz başlayacaktır. Komisyon Oranı: %15 "ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
GÜZHAN MÜSTECAPLIOĞLU (1963-) - "[KAFTANLAR SERİSİ]"
5 parça set, tuval üzerine yağlı boya.
Tek parça boyut: 80 x 18 cm, set boyut: 90 x 80 cm.
Güzhan Müstecaplıoğlu’nun "Kaftanlar" serisinden, son derece dekoratif bir set. Orijinal mühürler ve revnaklı boya kullanılmış.
1963'de İzmir'de doğan Müstecaplıoğlu'nun renkli yaşamı İstanbul-Üsküdar'da, Salacak, Üsküdar Halkevi ve Üsküdar Bit Pazarı'nda gelişir. Yaşam renkleri arasında ebru sanatçısı Mustafa Düzgünman ve ebru, edebiyat tarihçisi Abdülbaki Gölpınarlı ile Mevlana öğretisi ve ney, Aziz Nesin, görmez yazar Ziya Mısırlı, Attila İlhan, Yıldız Kenter, Ergin İnan ve Burhan Uygur önemli yer tutar.
GÜZHAN MÜSTECAPLIOĞLU (1963-) - "[KAFTANLAR SERİSİ]" 2013
Tuval üzerine karışık teknik (yağlı boya, dönem el yazmalarından parçalar ve mühürler).
120 x 80 cm.
Sanatçı tarafından imzalı 2013 tarihli.
Güzhan Müstecaplıoğlu’nun "Kaftanlar" serisinden, son derece dekoratif bir tablo. Orijinal mühürler ve revnaklı boya kullanılmış.
1963'de İzmir'de doğan Müstecaplıoğlu'nun renkli yaşamı İstanbul-Üsküdar'da, Salacak, Üsküdar Halkevi ve Üsküdar Bit Pazarı'nda gelişir. Yaşam renkleri arasında ebru sanatçısı Mustafa Düzgünman ve ebru, edebiyat tarihçisi Abdülbaki Gölpınarlı ile Mevlana öğretisi ve ney, Aziz Nesin, görmez yazar Ziya Mısırlı, Attila İlhan, Yıldız Kenter, Ergin İnan ve Burhan Uygur önemli yer tutar.
GÜZHAN MÜSTECAPLIOĞLU (1963-) - "[KAFTANLAR SERİSİ]" 2012
Tuval üzerine karışık teknik (yağlı boya, dönem el yazmalarından parçalar ve mühürler).
100 x 100 cm.
Sanatçı tarafından imzalı 2012 tarihli.
Güzhan Müstecaplıoğlu’nun "Kaftanlar" serisinden, son derece dekoratif bir tablo. Orijinal mühürler ve revnaklı boya kullanılmış.
1963'de İzmir'de doğan Müstecaplıoğlu'nun renkli yaşamı İstanbul-Üsküdar'da, Salacak, Üsküdar Halkevi ve Üsküdar Bit Pazarı'nda gelişir. Yaşam renkleri arasında ebru sanatçısı Mustafa Düzgünman ve ebru, edebiyat tarihçisi Abdülbaki Gölpınarlı ile Mevlana öğretisi ve ney, Aziz Nesin, görmez yazar Ziya Mısırlı, Attila İlhan, Yıldız Kenter, Ergin İnan ve Burhan Uygur önemli yer tutar.
GÜZHAN MÜSTECAPLIOĞLU (1963-) - "[DERVİŞLER VE MEZAR TAŞLARI]" 1992
Akrilik üzerine yağlı boya, çerçeve boyutu: 98 x 78 cm, resim boyutu: 77 x 57 cm.
Ahşap çerçevesinde.
1963'de İzmir'de doğan Müstecaplıoğlu'nun renkli yaşamı İstanbul-Üsküdar'da, Salacak, Üsküdar Halkevi ve Üsküdar Bit Pazarı'nda gelişir. Yaşam renkleri arasında ebru sanatçısı Mustafa Düzgünman ve ebru, edebiyat tarihçisi Abdülbaki Gölpınarlı ile Mevlana öğretisi ve ney, Aziz Nesin, görmez yazar Ziya Mısırlı, Attila İlhan, Yıldız Kenter, Ergin İnan ve Burhan Uygur önemli yer tutar.
GÜZHAN MÜSTECAPLIOĞLU (1963-) - "[MEZAR TAŞLARI]" 1992
Akrilik üzerine yağlı boya, çerçeve boyutu: 110 x 78 cm, resim boyutu: 98 x 64 cm.
Kahverengi mat ahşap çerçevesinde.
1963'de İzmir'de doğan Müstecaplıoğlu'nun renkli yaşamı İstanbul-Üsküdar'da, Salacak, Üsküdar Halkevi ve Üsküdar Bit Pazarı'nda gelişir. Yaşam renkleri arasında ebru sanatçısı Mustafa Düzgünman ve ebru, edebiyat tarihçisi Abdülbaki Gölpınarlı ile Mevlana öğretisi ve ney, Aziz Nesin, görmez yazar Ziya Mısırlı, Attila İlhan, Yıldız Kenter, Ergin İnan ve Burhan Uygur önemli yer tutar.
GÜZHAN MÜSTECAPLIOĞLU (1963-) - "[BALIK]" 2010
Tuval üzerine karışık teknik.
83 x 63 cm.
1963'de İzmir'de doğan Müstecaplıoğlu'nun renkli yaşamı İstanbul-Üsküdar'da, Salacak, Üsküdar Halkevi ve Üsküdar Bit Pazarı'nda gelişir. Yaşam renkleri arasında ebru sanatçısı Mustafa Düzgünman ve ebru, edebiyat tarihçisi Abdülbaki Gölpınarlı ile Mevlana öğretisi ve ney, Aziz Nesin, görmez yazar Ziya Mısırlı, Attila İlhan, Yıldız Kenter, Ergin İnan ve Burhan Uygur önemli yer tutar.
GÜZHAN MÜSTECAPLIOĞLU (1963-) - "[KAFTANLAR SERİSİ]"
70 x 70 cm.
Tuval üzerine yağlı boya ve karışık teknik.
1963'de İzmir'de doğan Müstecaplıoğlu'nun renkli yaşamı İstanbul-Üsküdar'da, Salacak, Üsküdar Halkevi ve Üsküdar Bit Pazarı'nda gelişir. Yaşam renkleri arasında ebru sanatçısı Mustafa Düzgünman ve ebru, edebiyat tarihçisi Abdülbaki Gölpınarlı ile Mevlana öğretisi ve ney, Aziz Nesin, görmez yazar Ziya Mısırlı, Attila İlhan, Yıldız Kenter, Ergin İnan ve Burhan Uygur önemli yer tutar.
GÜZHAN MÜSTECAPLIOĞLU (1963-) - "[KAFTANLAR SERİSİ]"
160 x 120 cm.
Tuval üzerine yağlı boya ve karışık teknik.
1963'de İzmir'de doğan Müstecaplıoğlu'nun renkli yaşamı İstanbul-Üsküdar'da, Salacak, Üsküdar Halkevi ve Üsküdar Bit Pazarı'nda gelişir. Yaşam renkleri arasında ebru sanatçısı Mustafa Düzgünman ve ebru, edebiyat tarihçisi Abdülbaki Gölpınarlı ile Mevlana öğretisi ve ney, Aziz Nesin, görmez yazar Ziya Mısırlı, Attila İlhan, Yıldız Kenter, Ergin İnan ve Burhan Uygur önemli yer tutar.
GÜZHAN MÜSTECAPLIOĞLU (1963-) - "[BALIK]" 2010
Tuval üzerine karışık teknik.
78 x 63 cm.
1963'de İzmir'de doğan Müstecaplıoğlu'nun renkli yaşamı İstanbul-Üsküdar'da, Salacak, Üsküdar Halkevi ve Üsküdar Bit Pazarı'nda gelişir. Yaşam renkleri arasında ebru sanatçısı Mustafa Düzgünman ve ebru, edebiyat tarihçisi Abdülbaki Gölpınarlı ile Mevlana öğretisi ve ney, Aziz Nesin, görmez yazar Ziya Mısırlı, Attila İlhan, Yıldız Kenter, Ergin İnan ve Burhan Uygur önemli yer tutar.
GÜZHAN MÜSTECAPLIOĞLU (1963-) - "[KAFTAN - GÖZ - YAZMALAR VE OTOPORTRE]" 2013
175 x 65 cm.
Tuval üzerine karışık teknik.
1963'de İzmir'de doğan Müstecaplıoğlu'nun renkli yaşamı İstanbul-Üsküdar'da, Salacak, Üsküdar Halkevi ve Üsküdar Bit Pazarı'nda gelişir. Yaşam renkleri arasında ebru sanatçısı Mustafa Düzgünman ve ebru, edebiyat tarihçisi Abdülbaki Gölpınarlı ile Mevlana öğretisi ve ney, Aziz Nesin, görmez yazar Ziya Mısırlı, Attila İlhan, Yıldız Kenter, Ergin İnan ve Burhan Uygur önemli yer tutar.
GÜZHAN MÜSTECAPLIOĞLU (1963-) - "[KAFTANLAR SERİSİ]" 2010
35 x 35 cm.
1963'de İzmir'de doğan Müstecaplıoğlu'nun renkli yaşamı İstanbul-Üsküdar'da, Salacak, Üsküdar Halkevi ve Üsküdar Bit Pazarı'nda gelişir. Yaşam renkleri arasında ebru sanatçısı Mustafa Düzgünman ve ebru, edebiyat tarihçisi Abdülbaki Gölpınarlı ile Mevlana öğretisi ve ney, Aziz Nesin, görmez yazar Ziya Mısırlı, Attila İlhan, Yıldız Kenter, Ergin İnan ve Burhan Uygur önemli yer tutar.
GÜZHAN MÜSTECAPLIOĞLU (1963-) - "[KAFTANLAR SERİSİ]" 2011
35 x 35 cm.
1963'de İzmir'de doğan Müstecaplıoğlu'nun renkli yaşamı İstanbul-Üsküdar'da, Salacak, Üsküdar Halkevi ve Üsküdar Bit Pazarı'nda gelişir. Yaşam renkleri arasında ebru sanatçısı Mustafa Düzgünman ve ebru, edebiyat tarihçisi Abdülbaki Gölpınarlı ile Mevlana öğretisi ve ney, Aziz Nesin, görmez yazar Ziya Mısırlı, Attila İlhan, Yıldız Kenter, Ergin İnan ve Burhan Uygur önemli yer tutar.
GÜZHAN MÜSTECAPLIOĞLU (1963-) - "[KAFTANLAR SERİSİ]" 2012
35 x 35 cm.
1963'de İzmir'de doğan Müstecaplıoğlu'nun renkli yaşamı İstanbul-Üsküdar'da, Salacak, Üsküdar Halkevi ve Üsküdar Bit Pazarı'nda gelişir. Yaşam renkleri arasında ebru sanatçısı Mustafa Düzgünman ve ebru, edebiyat tarihçisi Abdülbaki Gölpınarlı ile Mevlana öğretisi ve ney, Aziz Nesin, görmez yazar Ziya Mısırlı, Attila İlhan, Yıldız Kenter, Ergin İnan ve Burhan Uygur önemli yer tutar.
GÜZHAN MÜSTECAPLIOĞLU (1963-) - "[KAFTANLAR SERİSİ]" 2013
35 x 35 cm.
1963'de İzmir'de doğan Müstecaplıoğlu'nun renkli yaşamı İstanbul-Üsküdar'da, Salacak, Üsküdar Halkevi ve Üsküdar Bit Pazarı'nda gelişir. Yaşam renkleri arasında ebru sanatçısı Mustafa Düzgünman ve ebru, edebiyat tarihçisi Abdülbaki Gölpınarlı ile Mevlana öğretisi ve ney, Aziz Nesin, görmez yazar Ziya Mısırlı, Attila İlhan, Yıldız Kenter, Ergin İnan ve Burhan Uygur önemli yer tutar.
BURHAN DOĞANÇAY (1929-2013) - "MASS 1997"
Kolaj ve fümaj tekniği ile yapılan resmin limitli özgün baskısı.
Chromo-litografi. Çerçeve boyutu: 60x53 cm, resim boyutu: 29x22,5 cm.
Sanatçı imzalı. Açık kahverengi, cilalı ahşap çerçevesinde ve beyaz paspartusunda.
"[ÇERKES BEYİ]" - İMZASIZ, 1900'lerin başı
Tuval üzerine yağlı boya.
Çerçeve boyutu: 66x52 cm, resim boyutu: 26x19 cm.
İmzasız, tahminî erken 1900’ler.
Belinde kaması ve geleneksel kıyafetleriyle bir Çerkes beyinin erken dönem tasvirlerinden.
ÇOBAN RESSAM - "[AT]" 2001
120x100 cm.
Çerçeveli.
Tuval üzerine yağlı boya.
Çoban Ressam adıyla tanınan manzara ressamı Süleyman Şahin, 1986'da yerleştiği Bursa'da Ressamlar Sokağı'nı kurarak burada yetenekli yeni ressamların yetişmesinde pay sahibi olmuştur. Resimlerinde Van Gogh, Edouard Manet, Claude Monet ve Sisley gibi büyük ressamları örnek almıştır. Çoban Ressam Süleyman Şahin'in çoğu yurt dışında olmak üzere özel kolleksiyonlarda müzelerde bulunan çizdiği doğa ve kırsal yaşamı anlatan 10.000 binin üzerinde portre çalışması vardır. Sanatçı evli olup yaşamını Bursa ve Ankara'da sürdürmektedir.
SALİH - "MARAKAZ VAPURU" 1930'LAR
Resim boyutu: 78 x 54 cm; çerçeve boyutu: 84 x 59 cm. Haliyle.
ÖZDEMİR ALTAN - 5/5
107 x 77 cm.
Siyah çerçevesinde.
5 adet basılan özgün baskı eserin 5 numaralı olanı.
Fine art kağıda serigrafi.
ÖZDEMİR ALTAN - 5/30
98 x 74 cm.
Siyah çerçevesinde.
30 adet basılan özgün baskı eserin 5 numaralı olanı.
Fine art kağıda serigrafi.
ÖZDEMİR ALTAN - 24/50
98 x 74 cm.
Siyah çerçevesinde.
50 adet basılan özgün baskı eserin 24 numaralı olanı.
Fine art kağıda serigrafi.
İSMAİL ÖZEREN (1932-) - "HAYDARPAŞA 1996"
70 x 60 cm. Yeşil çerçevesinde.
[İBRAHİM] BALABAN (1921-2019) - 56/100 (2018)
Çerçeve boyutu: 84 x 63 cm, resim boyutu: 68 x 49 cm.
[İBRAHİM] BALABAN (1921-2019) - 49/100 (2018)
Çerçeve boyutu: 84 x 63 cm, resim boyutu: 68 x 49 cm.
DEVRİM ERBİL (1937-) - İSTANBUL, HAYDARPAŞA (-C-) 2020
70 x 100 cm. Füme paspartusunda ve özel siyah kontörlü altın çerçevesinde.
KAYMAKAM HALİM FİKRİ (1888-1937) - Tarabya
Çerçeve boyutu: 40 x 50 cm, resim boyutu: 27 x 17 cm.
Kağıt üzerine suluboya.
Altın renkli çerçeve ve özel paspartusunda.
Asker ressamlardan olan Kaymakam Halim Fikri, Harbiye’de Hoca Ali Rıza ve Halil Paşa’dan eğitim alımştır. Bu sebeple bu iki ustanın belirgin etkileri resmine hakimdir.
ERSİN ALOK (1937-) - 27/400
Pozitif kağıt üzerine renkli baskı. Pozitif kağıt, negatif film üzerine çekilen görüntünün orijinal görüntüye uygun olarak oluşturulduğu ışığa duyarlı kağıttır.
Orijinal paspartusunda (50 x 60 cm paspartulu, fotoğrafik bölge: 36 x 23 cm).
Arka kısımda fotoğraf sanatçısının biyografisi mevcut.
Alok'tan ıslak imzalı. 400 adet limitli baskı, tamamı numaralı. 27/400.
ERGUN ÇAĞATAY (1937-2018) - 291/400
Pozitif kağıt üzerine renkli baskı. Pozitif kağıt, negatif film üzerine çekilen görüntünün orijinal görüntüye uygun olarak oluşturulduğu ışığa duyarlı kağıttır.
Orijinal paspartusunda (50 x 60 cm paspartulu, fotoğrafik bölge: 36 x 23 cm).
Arka kısımda fotoğraf sanatçısının biyografisi mevcut.
Çağatay'dan ıslak imzalı. 400 adet limitli baskı, tamamı numaralı. 291/400.
ARA GÜLER (1928-2018) - 196/400
Pozitif kağıt üzerine renkli baskı. Pozitif kağıt, negatif film üzerine çekilen görüntünün orijinal görüntüye uygun olarak oluşturulduğu ışığa duyarlı kağıttır.
Orijinal paspartusunda (50 x 60 cm paspartulu, fotoğrafik bölge: 30 x 20 cm).
Arka kısımda fotoğraf sanatçısının biyografisi mevcut.
Güler’den ıslak imzalı. 400 adet limitli baskı, tamamı numaralı. 196/400.
MEHMET GÜLERYÜZ (1938-) - "İsimsiz" 1993
Fine art kağıda özgün baskı.
Siyah çerçeveli.
120 x 80 cm.
İZZET KERİBAR (1936-) - "İsimsiz"
89 x 59 cm.
Çerçevesiz.
Sanatçıdan imzalı
MUSTAFA ASLIER (1926-2015) - "3,5", 26/50
Çerçeve boyutu: 44 x 35 cm, resim boyutu: 27 x 17 cm.
TÜLİN ONAT (1946-) - "Kadın" 1980
TÜLİN ONAT, (Türkiyeli kadın ressam), (1946-)., 1980.
Orijinal tuval üzerine yağlı boya, gri modern çerçevesinde. 66x43 cm.
Sanatçı imzalı: "T. Onat, [1]980". Onat'ın bir kadını soyut biçimde, çoğunlukla yeşil tonlarda tasvir ettiği erken dönem resimlerinden biri.
Tülin Onat (d. 1946, İstanbul), soyut resimleri ile tanınan Türk ressam. 1971'de İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi yüksek resim bölümünü bitirdi. Avusturya hükûmet bursuyla 1973 yılında Salzburg yaz akademisine gitti. Marmara Üniversitesi'nde 1983 yılında doktor, 1990 yılında doçent olan sanatçı, 2000 yılında da profesör oldu. Çok sayıda sanatçının ağırlandığı Derimod Kültür Merkezi'ni 1987'de Hasan Yelmen ile birlikte kurdu. Türkiye'de otuzdan fazla kişisel sergiye imza attı. Salzburg, Viyana, Kassel ve Berlin'de kişisel ve karma sergilere katıldı.
İMZASIZ - "[AKADEMİ'DE RESSAMLAR]"
Kontrplak üzerine akrilik. 31 x 50 cm.
AYDAN BAKTIR (1958-) - "Özgün Baskı"
45 x 37 cm.
Çerçeveli.
Arkasındaki şiir 3 imzalı (Arkası Aydan Baktır, Birnur Akan ve Canan Göknil tarafından ithaflı ve imzalıdır).
HOCA ALİ RIZA (1858-1930) - "Taşbaskı"
Çerçeve boyutu: 40 x 50 cm.
Ali Rıza Bey; arkadaşları, öğrencileri ve meslektaşları arasında “hoca” olarak biliniyordu. Hoca Ali Rıza, Türk resim sanatının gelişiminde önemli bir basamak olan Harbiye Mektebi’ndeki sanat eğitimciliği görevinin yanında, Harbiye Matbaasında da baş ressamlık görevini sürdürmüştür. Çeşitli nedenlerden o dönemde öğrencilerin modelden çalışma olanağı olmadığından dolayı, kendisi; doğa görünümleri, kır evleri, çeşmeleri ve hayvan figürlerinden oluşturduğu karakalem çalışmalarını, taş baskı eserlere çevirerek çoğaltmış ve albümler oluşturmuştur. Oluşturduğu bu albümleri çalışabilmeleri için öğrencilerine dağıtmıştır ve öğrencilerinin sanat anlayışlarına ve uygulamalarına tesir etmiştir. Bu durum, döneminde Hoca Ali Rıza’nın sanat eğitimine verdiği önemi hem de baskı resminde ulaştığı noktayı göstermesi açısından önem arz etmektedir. (Kaynak: Hoca Ali Rıza’nın Sanat Anlayışı ve Taş Baskı Resimlerinin Sanat Eğitimindeki Önemi, CİDDİ).
ZAHİR GÜVEMLİ (1913-2004) - "Ağaç" 1986
Ahşap dönem çerçevesinde. 60 x 45 cm. Haliyle.
Aynı zamanda sanat tarihçisi, eleştirmen ve eğitimci olarak da tanınan Zahir Güvemli özellikle 1960’larda yapmış olduğu resimleriyle de Türk resminde önemli bir yere sahiptir.
R. DENIS - Souk Rissani (Fas)
65 x 81 cm. Tuval üzerine yağlı boya.
MUZAFFER İLHAN ERDOST (1932-2020) - "İsimsiz" 2004
88 x 70 cm. Çerçeveli. Arkası "Sevgili Yiğit İhtiyar'a 'Gülen ayva, ağlayan nar' ile sevgiyle, dostlukla" ibaresiyle ithaflı ve imzalıdır.
Türk şair ve yayıncı olan Erdost’un ressam kimliği ile yapmış olduğu resimler oldukça nadir çıkar.
NURİ BATTAL (1962-) - İmzalı Baskı 2013
Kağıt üzerine baskı. 73 x 54 cm. Çerçevesinde. Ressamdan imzalı.
NEŞET YILMAZ DÜNDAR (1937-2004) - "Kız Kulesi" 1987
Akrilik üzerine karışık teknik. Çerçeve boyutu: 42 x 67 cm, resim boyutu: 24 x 48 cm.
ERGİN İNAN (1943-) - ["Sodom ya da Gomorra] 46/52
Çerçeve boyutu: 85 x 65 cm, resim boyutu: 53 x 37 cm.
YILDIZ F. MORAN (Türkiye'nin ilk akademili kadın fotoğrafçısı), (1932-1995) - "Anadolu'da kadın" [c. 1955]
YILDIZ MORAN, (İlk Türk akademili kadın fotoğrafçı, Özdemir Asaf'ın eşi), (1932-1995)., [Istanbul], [ca. 1955].
Karton üzerine yapıştırılmış orijinal gümüş jelatin fotoğraf baskı. 53x42 cm (Fotoğraf boyutu: 38x30 cm). Yıldız Moran imzalı.
Yıldız Moran (24 Temmuz 1932, İstanbul - 15 Nisan 1995, İstanbul) Türkiye’nin akademik eğitim almış ilk kadın fotoğrafçısı, sözlük yazarı ve çevirmendir.
1951 yılında Robert Kolej’den mezun olmuş ardından da Bloomsbury Technical College ile Ealing Technical Colleg'de eğitimine devam etmiştir. Yıldız Moran bir röportajında; Kolej'de sınıfta kalınca bizzat dayısı Mazhar Şevket İpşiroğlu tarafından fotoğrafçılığa yöneltildiğini açıklamıştır. 18 yaşında iken İngiltere'ye gitmiş ve burada Shakespeare Tiyatrosu'nun fotoğrafçısı John Vicker'den fotoğrafçılık üzerine eğitim almıştır. İlk fotoğraf sergisini 1953 yılında 21 yaşındayken Cambridge'de açmıştır. İngiltere'de kaldığı süre içerisinde Cambridege'de bir, Londra'da ise dört sergi açan Moran, ardından İstanbul, Ankara ve Edinburgh sergileriyle çalışmalarına devam etmiştir. Yıldız Moran, İspanya, Avusturya ve Portekiz’i gezerek bu ülkelerde de fotoğraf çekimleri yapmıştır. Türkiye'ye dönünce de İstanbul Beyoğlu'nda Maya Sanat Galerisi'nin üst katında kendi eserlerini de sergileyebileceği bir stüdyo kiralamıştır. Türkiye'de bulunduğu süre içerisinde: Cemal Gürsel, Muhsin Ertuğrul, Haldun Taner, Mücap Ofluoğlu, Adalet Cimcoz ve Haldun Dormen gibi isimlerin portre fotoğraflarını çekmiştir. 1963 yılında ise Özdemir Asaf'la evlenmiş olup bu evlikten sonra da fotoğrafçılığı bırakmıştır. Bu evliliğinden dört yılda üç çocuk sahibi olmuştur. İyi derecede İngilizce bilen Moran, Özdemir Asaf'a ait şiirleri İngilizce'ye çevirmiş, Türkçe-İngilizce sözlük alanında da çalışmalar yapmıştır. 1981 yılında eşi Özdemir Asaf'ı kaybetmiştir. 1982 yılında ise İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Fotoğraf Enstitüsü'nde Onur Üyesi olarak görev yapmıştır. Yıldız Moran'ın fotoğrafçılık üzerine verdiği eserleri genellikle Anadolu teması üzerine olmuş 15 Nisan 1995 tarihinde İstanbul’da 62 yaşında hayatını kaybetmiştir. Yıldız Moran'ın yapıtları 2013 yılında Pera Müzesi tarafından "Zamansız Fotoğraflar" başlığı ile geniş çaplı olarak yayınlandı.
Yıldız Moran, kendisi ve fotoğrafçılık alanı hakkında: “Fotoğraf makinesi o denli varlığınızın bir parçası olmalıdır ki; konu ile aranızda bir engel oluşturmasın. Şiirselliği olan her şey sanat fotoğrafının konusudur, fotoğraf aracılığıyla evrensel olan ve işlenen konunun kavramını içeren fotoğrafı çekmek tek amacımdı…” ifadelerini kulanmıştır.
YILDIZ F. MORAN (Türkiye'nin ilk akademili kadın fotoğrafçısı), (1932-1995) - "Sahildeki yığın" [c. 1955]
YILDIZ MORAN, (İlk Türk akademili kadın fotoğrafçı, Özdemir Asaf'ın eşi), (1932-1995)., [Istanbul], [ca. 1955].
Karton üzerine yapıştırılmış orijinal gümüş jelatin fotoğraf baskı. 53x42 cm (Fotoğraf boyutu: 38x30 cm). Yıldız Moran imzalı.
Yıldız Moran (24 Temmuz 1932, İstanbul - 15 Nisan 1995, İstanbul) Türkiye’nin akademik eğitim almış ilk kadın fotoğrafçısı, sözlük yazarı ve çevirmendir.
1951 yılında Robert Kolej’den mezun olmuş ardından da Bloomsbury Technical College ile Ealing Technical Colleg'de eğitimine devam etmiştir. Yıldız Moran bir röportajında; Kolej'de sınıfta kalınca bizzat dayısı Mazhar Şevket İpşiroğlu tarafından fotoğrafçılığa yöneltildiğini açıklamıştır. 18 yaşında iken İngiltere'ye gitmiş ve burada Shakespeare Tiyatrosu'nun fotoğrafçısı John Vicker'den fotoğrafçılık üzerine eğitim almıştır. İlk fotoğraf sergisini 1953 yılında 21 yaşındayken Cambridge'de açmıştır. İngiltere'de kaldığı süre içerisinde Cambridege'de bir, Londra'da ise dört sergi açan Moran, ardından İstanbul, Ankara ve Edinburgh sergileriyle çalışmalarına devam etmiştir. Yıldız Moran, İspanya, Avusturya ve Portekiz’i gezerek bu ülkelerde de fotoğraf çekimleri yapmıştır. Türkiye'ye dönünce de İstanbul Beyoğlu'nda Maya Sanat Galerisi'nin üst katında kendi eserlerini de sergileyebileceği bir stüdyo kiralamıştır. Türkiye'de bulunduğu süre içerisinde: Cemal Gürsel, Muhsin Ertuğrul, Haldun Taner, Mücap Ofluoğlu, Adalet Cimcoz ve Haldun Dormen gibi isimlerin portre fotoğraflarını çekmiştir. 1963 yılında ise Özdemir Asaf'la evlenmiş olup bu evlikten sonra da fotoğrafçılığı bırakmıştır. Bu evliliğinden dört yılda üç çocuk sahibi olmuştur. İyi derecede İngilizce bilen Moran, Özdemir Asaf'a ait şiirleri İngilizce'ye çevirmiş, Türkçe-İngilizce sözlük alanında da çalışmalar yapmıştır. 1981 yılında eşi Özdemir Asaf'ı kaybetmiştir. 1982 yılında ise İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Fotoğraf Enstitüsü'nde Onur Üyesi olarak görev yapmıştır. Yıldız Moran'ın fotoğrafçılık üzerine verdiği eserleri genellikle Anadolu teması üzerine olmuş 15 Nisan 1995 tarihinde İstanbul’da 62 yaşında hayatını kaybetmiştir. Yıldız Moran'ın yapıtları 2013 yılında Pera Müzesi tarafından "Zamansız Fotoğraflar" başlığı ile geniş çaplı olarak yayınlandı.
Yıldız Moran, kendisi ve fotoğrafçılık alanı hakkında: “Fotoğraf makinesi o denli varlığınızın bir parçası olmalıdır ki; konu ile aranızda bir engel oluşturmasın. Şiirselliği olan her şey sanat fotoğrafının konusudur, fotoğraf aracılığıyla evrensel olan ve işlenen konunun kavramını içeren fotoğrafı çekmek tek amacımdı…” ifadelerini kulanmıştır.
KORTAN TÜMERDEM - "Anadolu'da bir yer"
Arkası Emine Öztekin ve Kortan Tümerdem imzalı. 55 x 54 cm. Çerçevesinde. Cyanotype baskı.
MUSTAFA FAİK - "[Gemi]", Osmanlı dönemi
Kağıt üzerine suluboya. Çerçeve boyutu: 36 x 29 cm, resim boyutu: 24 x 16 cm. İmza Osmanlıca. Dekoratif kenar süsleriyle enfes ve nadir bir suluboya.
LÂLE BELKIS - "[Otoportre]"
Kağıt üzerine karışık teknik. 34 x 24 cm. Arkasında el yazısıyla "Tipi" başlıklı bir şiir yazılı.
Gerçek adı Belkıs Durmaz, Belkıs Otağ olan, 1935 İstanbul doğumlu çok yönlü kadın sanatçılarımızdan (eski manken, söz yazarı, besteci, şarkıcı, tiyatro, sinema ve dizi oyuncusu, dublaj sanatçısı, şair, yazar ve ressam) Lâle Belkıs’ın nadir görülebilen resimlerinden biri.
YILDIZ F. MORAN (Türkiye'nin ilk akademili kadın fotoğrafçısı), (1932-1995) - "Alhamra'da mihrap" [c. 1955]
YILDIZ MORAN, (İlk Türk akademili kadın fotoğrafçı, Özdemir Asaf'ın eşi), (1932-1995)., [Istanbul], [ca. 1955].
Karton üzerine yapıştırılmış orijinal gümüş jelatin fotoğraf baskı. 53x42 cm (Fotoğraf boyutu: 38x30 cm). Yıldız Moran imzalı.
Yıldız Moran (24 Temmuz 1932, İstanbul - 15 Nisan 1995, İstanbul) Türkiye’nin akademik eğitim almış ilk kadın fotoğrafçısı, sözlük yazarı ve çevirmendir.
1951 yılında Robert Kolej’den mezun olmuş ardından da Bloomsbury Technical College ile Ealing Technical Colleg'de eğitimine devam etmiştir. Yıldız Moran bir röportajında; Kolej'de sınıfta kalınca bizzat dayısı Mazhar Şevket İpşiroğlu tarafından fotoğrafçılığa yöneltildiğini açıklamıştır. 18 yaşında iken İngiltere'ye gitmiş ve burada Shakespeare Tiyatrosu'nun fotoğrafçısı John Vicker'den fotoğrafçılık üzerine eğitim almıştır. İlk fotoğraf sergisini 1953 yılında 21 yaşındayken Cambridge'de açmıştır. İngiltere'de kaldığı süre içerisinde Cambridege'de bir, Londra'da ise dört sergi açan Moran, ardından İstanbul, Ankara ve Edinburgh sergileriyle çalışmalarına devam etmiştir. Yıldız Moran, İspanya, Avusturya ve Portekiz’i gezerek bu ülkelerde de fotoğraf çekimleri yapmıştır. Türkiye'ye dönünce de İstanbul Beyoğlu'nda Maya Sanat Galerisi'nin üst katında kendi eserlerini de sergileyebileceği bir stüdyo kiralamıştır. Türkiye'de bulunduğu süre içerisinde: Cemal Gürsel, Muhsin Ertuğrul, Haldun Taner, Mücap Ofluoğlu, Adalet Cimcoz ve Haldun Dormen gibi isimlerin portre fotoğraflarını çekmiştir. 1963 yılında ise Özdemir Asaf'la evlenmiş olup bu evlikten sonra da fotoğrafçılığı bırakmıştır. Bu evliliğinden dört yılda üç çocuk sahibi olmuştur. İyi derecede İngilizce bilen Moran, Özdemir Asaf'a ait şiirleri İngilizce'ye çevirmiş, Türkçe-İngilizce sözlük alanında da çalışmalar yapmıştır. 1981 yılında eşi Özdemir Asaf'ı kaybetmiştir. 1982 yılında ise İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Fotoğraf Enstitüsü'nde Onur Üyesi olarak görev yapmıştır. Yıldız Moran'ın fotoğrafçılık üzerine verdiği eserleri genellikle Anadolu teması üzerine olmuş 15 Nisan 1995 tarihinde İstanbul’da 62 yaşında hayatını kaybetmiştir. Yıldız Moran'ın yapıtları 2013 yılında Pera Müzesi tarafından "Zamansız Fotoğraflar" başlığı ile geniş çaplı olarak yayınlandı.
Yıldız Moran, kendisi ve fotoğrafçılık alanı hakkında: “Fotoğraf makinesi o denli varlığınızın bir parçası olmalıdır ki; konu ile aranızda bir engel oluşturmasın. Şiirselliği olan her şey sanat fotoğrafının konusudur, fotoğraf aracılığıyla evrensel olan ve işlenen konunun kavramını içeren fotoğrafı çekmek tek amacımdı…” ifadelerini kulanmıştır.