Müzayedemize 15 Ocak 2023 Pazar günü saat 21:00'e kadar internet sitemiz üzerinden pey verebilirsiniz. 21:02 itibariyle canlı müzayedemiz başlayacaktır. Müzayede firmamız satıcılar ile aracılar arasında aracı olup alıcı tarafından kazanılan her ürünün komisyon oranı: %15'tir.
ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Tüm ürünlerin kargoda taşıma esnasında oluşabilecek hasarın sorumluluğu tamamen alıcıya aittir. Müzayede firmamız bu konuda kesinlikle sorumluluk kabul etmeyecektir. Ödemeden hemen sonra ürünleri müzayede evimizden aldırabilirsiniz. Alıcı tarafından İstanbul dışından kazanılan ürünler, çerçevelerinden ayrılıp iki parça halinde gönderilecektir.
Müzayedemizdeki lotların her biri müzayede süresince müzayede evimizde görülüp incelenebilir.
!!! ÖNEMLİ !!! Komisyon oranı %15 olup tutarın tamamına %18 KDV oranı eklenecektir. ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Komisyon ya da vergi tutarları ile alakalı iadeler kesinlikle kabul edilmeyecektir, kuralların tamamı okunmuş kabul edilir
MURAT ILGIN (1976-) Yavru kediler ve limon 2020
Tuval üzerine yağlıboya
35x50 cm
MURAT ILGIN (1976-) Gizli doğada farklı klanlar 2020
Tuval üzerine yağlıboya
Çapı: 50 cm
DERMAN ÖVER İstanbul kışı sokak - Figürlü peyzaj Tarihsiz
Tuval üzerine yağlıboya ve akrilik
50x60 cm
Şair Küçük İskender'in ressam ve grafiker babası olan Derman Över'in (resimleri yaygın bir hatayla Küçük İskender'e atfedilir) yeşil, kahverengi ve daha açık tonları kullandığı ve Eyüp Külliyesi olduğu düşünülen, geleneksel İslam mimarisi ile göze çarpan bir yapının avlusu. Avlunun peyjazı ve geniş giriş kapısından bakış açısı güzel bir resim. ,
Sanatçıdan imzalı, tarihsiz.
TURAN SEVGİLİ (1945-) Besmele 1430 [AD 1999]
Çerçeveli ve paspartulu
47x33 cm çerçeve, 33x20 cm oval levha
1945 yılında Erzurum Oltu'da doğan Turan Sevgili, ilk, orta ve lise tahsilini Çorum'da tamamladıktan sonra 1967 yılında İstanbul İlahiyat Fakültesi'nden, daha sonra da M.S.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Tekstil Bölümü'nden mezun oldu.
1963 yılında son dönem hat ustalarından merhum Hamid Aytaç ile hat sanatın meşkine başladı, kendisinden Kufi, Sülüs, Nesih, Ta'lik, Divani, Celi Divani olmak üzere 6 çeşit yazıdan icazet (diploma) aldı.
1981-82 yılında Bursa İlahiyat Fakültesi'ne hat öğretim üyesi olarak atanan Turan Sevgili bir süre burada görev yaptı.
Aynı zamanda davetiye ve özel siparişler için Türkçe kaligrafilerde yazan ustanın birçok özel koleksiyonda ve camide eserleri bulunmaktadır.
Suudi Arabistan'daki bir yayınevi için Kur'an-ı Kerim yazan sanatçının bu çalışması büyük ilgi gördü. Ünlü hattatların portrelerini ve eserlerini içeren bir Hattatlar Albümü hazırlayan sanatçı, 1963 yılından beri Cağaloğlu'nda profesyonel olarak hattatlık ve ressamlık yapmakta ve talebeleriyle bu sanatı gelecek nesillere aktarmaktadır.
BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU (1911-1975) "Karadut"
Serigrafi, Çerçeveli, paspartulu
İmzasızdır
Çerçeve: 39 x 47 cm, Resim alanı: 23 x30 cm
ŞERİF FERİD (19. yy) "Mescit Önünde Derviş"
Guaj boya, çerçeveli
27 x 35 cm
RÜSTEM AVCIL (1912-1986) "Peyzaj"
Duralit üzeri yağlı boya, çerçeveli
25 x 39 cm çerçeve içi ölçüsü
(" ... ressamlarımızdan Adil Doğançay, Şükrü Erdiren, Orhan Arel, Nüzhet İslimyeli, Mehmet Gürbay, Rüstem Avcıl nesnel bir görüş ve doğa sevgisine bağlanan asker ressamlar geleneğini değişik üslup ayrımlarıyla sürdürüyorlar." cümleleriyle bitirmiş Ahmet Köksal, "Türk Resminin Çağdaşlaşmasında Asker Ressamların Etkinliği" makalesinde*
Sanatçının Ankara Resim ve Heykel Müzesi'nde "Cumhuriyete Yol Açanlar" tablosu bulunmaktadır. - * Milliyet Sanat 1981
GÜL KANMAZ SERTER "Son Metro"
Çerçeveli, haliyle
67 x 83 cm
(“Gül Kanmaz Serter’in sergilenmek üzere seçilen ‘Arınma’ isimli eseri unutulduğu için sergilenmemiştir. Serter durumu fark ettiğinde, önce sergi düzenleme sorumlusu Yusuf Taktak ardından RHMD başkanı Leyla Belli ile konuşup eserinin nerede olduğuna dair tatmin edici cevaplar alamayınca yazdığı bir dilekçeyle eserini sergiden çekmiştir. Dilekçenin ardından Taktak sergi hazırlıklarının yetişmesinde zorlandıklarını, Serter’in tablosunun unutulduğunu açıklayarak sanatçının çalışmasını serginin girişine yerleştirmiştir. İsim ve eser açıklaması olmaması nedeniyle Kanmaz Serter’in kararı değişmemiş, bu olayın sanatçıya verilen değeri zedelediğini ifade ederek derneğin Resim Eğitimi programında üstlendiği öğretmenlik görevini de bırakmıştır “ * Kanmaz Serter, G. (28 Haziran 1986). "Sergiye Kabul Edilen Tablo Ortadan Kayboldu. Cumhuriyet, s.4."
SUREN NURHAN FENERCİ (Ermeni ressam, 1913-1989) "Dalgalar"
Tuval üzeri yağlı boya
60 x 89 cm
Ressam Fenerci Suren Nurhan Efendi 1913-1989 seneleri arasında İstanbul Bakırköy Ermeni Kilisesi papazlığı yapmış olup Üsküdar'da ikamet etmiş Osmanlı devri ressamlarındandır.
Garo Kürkman'ın "Osmanlı İmparatorluğu'nda Ermeni Ressamlar" kataloğunun (ürün resimlerinde mevcuttur) 374. sayfasında biyografisi ve eserlerinden örnekler yer almaktadır.
MEHMET ÖZER "Portre" 1983
Kağıt üzerine füzen
32x24 cm
1945’te Gümüşhane'de doğdu. 1968'de İstanbul Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu Resim Bölümü'nden mezun oldu ve 1975'te üniversitenin öğretim kadrosuna katıldı. 1978'de Avusturya hükümetinin bursuyla Salzburg Yaz Akademisi'nde taş baskı çalışmaları yaptı. 1986'da Çamlıca Sanat Evi'nde özgün baskı çalışmaları yaptı. 1983'te Sanatta Yeterlilik eğitimini tamamladı. Ardından, 1986'da doçent, 1993'te profesör oldu. 1986’da Çamlıca Sanat Evi’nde baskı resim çalışmaları yaptı. Halen Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü'nde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.
ANONİM "II. Dünya Savaşı Dönüşü Kızıl Ordu Askeri Evde Zafer Kutlaması" Tarihsiz
Tuval üzerine yağlı boya
160x120 cm
İmzasız, Azerî ekolü
Haliyle, tuval dokusu üzerinde yer yer boya ve yüzey tahribatı mevcuttur
Gaz lambası ışığında Kızıl Ordu askerinin eve dönüşü ve ailesine tar çalması konulu, oldukça nadir
BORIS VALLEJO’dan imzalı imitasyon etüd “Vampire’s Kiss” (Vampir'in Öpücüğü) 1990
Tuval üzerine yağlı boya, çerçeveli
95 x 141 cm
Son derece popüler ve erotik illüstrasyonlar ile çizgiroman kapakları çizeri Peru kökenli Amerika'lı ressaın Vampirin Öpücüğü adlı meşhur eserinin 1990 yılında yapılmış birebir boyuttaki imitasyon etüdüdür. Orijinal eserle arasında renklerde farklılıklar görülmektedir. İmza tanımlanamamıştır.
TURHAN SELÇUK (1922-2010) “İnsan Hakları Sergisi'nden" 1973
Turhan Selçuk’un sergi için yaptığı kendi paspartusunda
Paspartulu ölçüsü: 20 x 30 cm
Resim ölçüsü: 10 x 20 cm
Turhan Selçuk, çizimi 1973 yılında ilk defa Türk karikatürünün 100. Yıl nedeniyle Çemberlitaş- Sultanahmet İstanbul’da açılan toplu - karma sergiden. Bu Karikatür ayrıca, 2002 yılında İnsan Hakları Sergisi'nde yer almıştır. Orijinal, imzalı el çizimidir. Tarama ucuyla ve çini mürekkebiyle kağıt üzerine çini mürekkebi ve Tarama Ucuyla Çizilmiş, Orijinal Tram Kullanılmıştır.
Türk karikatürist. İlhan Selçuk'un ağabeyidir. Sade çizgi ve yazısız karikatürleriyle tanınmıştır. 1953'ten itibaren baş karikatüristi olduğu Milliyet gazetesinde 1959 yılında yayınlamaya başladığı Abdülcanbaz serisinin Türk karikatür tarihinde önemli yeri vardır. Türkiye'de Semih Balcıoğlu ve Ferit Öngören ile beraber Karikatürcüler Derneği'nin kurucularındandır
TURHAN SELÇUK (1922-2010) Özgün Baskı (Ed. E/A) 1985
Islak imzalı
50 x 60 cm
Türk karikatürist. İlhan Selçuk'un ağabeyidir. Sade çizgi ve yazısız karikatürleriyle tanınmıştır. 1953'ten itibaren baş karikatüristi olduğu Milliyet gazetesinde 1959 yılında yayınlamaya başladığı Abdülcanbaz serisinin Türk karikatür tarihinde önemli yeri vardır. Türkiye'de Semih Balcıoğlu ve Ferit Öngören ile beraber Karikatürcüler Derneği'nin kurucularındandır
FARUK ALPKURT “Natürmort”
Tuval üzerine yağlı boya, çerçeveli
65 x 114 cm
Faruk Alpkurt’un bu büyük boy nadir tablosu, “İstanbul’dan Portreler” adlı karikatür albümü ile beraber müzayedemizde sunulmaktadır.
TANKUT BİLGE (1942-)“Peyzaj İstanbul”
Sulu boya, Karton üzerine yapıştırılmış, çift imzalı
25 x 40,5 cm
Resim alanı: 14 x 19,5 cm
Tankut Bilge 1942'de İstanbul'da doğdu. İstanbul Mimar Sinan Üniversitesi (Devlet Güzel Sanatlar Akademisi) Yüksek Dekoratif Sanatlar Bölümü'nü 1963 yılında bitirdi. 1965-78 arası bir reklam ajansında Sanat Yönetmenliği yaptı.
OĞUZ ARAL (1936-2004) “Karikatür” 23.06.1986
TRT’de yayında çizilen
23,5 x 33 cm
Oğuz Aral Türk karikatürist. Gırgır dergisinin kurucusudur. Avanak Avni tiplemesinin yaratıcısı olan Oğuz Aral, Hayk Mammer, Köstebek Hüsnü, Utanmaz Adam ve Vites Mahmut gibi tiplemeleriyle de tanınıyordu. Güncel, halkın anlayabileceği, basite indirgenmiş bir karikatür anlayışına önem veren Aral, kendi mizahi görüşünde ve doğrultusunda birçok karikatürcü yetiştirmiştir.
MICHAEL ATKINSON “Western Mist”1985
Baskı, çerçeveli
Çerçeve: 21 x 26 cm
Resim alanı: 12 x 17 cm
Micheal Atkinson; Amerikan yerli yaşamını ve kovboyları resmeden çağdaş bir ressamdır
İSMAİL GÜLGEÇ (1947-2011) “Tekneler ve Peyzaj” 1990
Kağıt üzerine ecoline boya, paspartulu
32 x 38 cm
Son dönemin en önemli Türkiyeli karikatüristlerinden olan İsmail Gülgeç ilköğrenimi sırasında geçirdiği hastalık nedeniyle okulu bırakmak zorunda kaldı. Sonraki yıllarda kendi kendini yetiştirmeye çalıştı ve karikatüre yöneldi. Çalışma hayatına 1965 yılında İzmir'de Yeni Asır gazetesinde başladı; Demokrat İzmir ve Ege Ekspres gazeteleriyle Devir dergisinde çalıştı. Buralarda Kurtbay adlı tarihi çizgi-roman, karikatür ve karikatür bantları çizdi. İstanbul'da Milliyet gazetesi, Milliyet Çocuk dergisi, Cumhuriyet gazetesi ve çeşitli medya gruplarında çalıştı. 3 dönem "Karikatürcüler Derneği" Başkanlığı yaptı. 7 Şubat 2011'de İstanbul Üniversitesi Çapa Tıp Fakültesi Hastanesi'nde yoğun bakıma alınan İsmail Gülgeç, son olarak Cumhuriyet gazetesinde "Hayvanlar" çizgi bantını çizmekteydi.
ASLAN ŞÜKÜR (1945-2022) “Kapak Çizimi"
Guaj Boya ile, karton üzerine yapıştırılmış
25 x 34 cm
Resim alanı: 20 x 22 cm
THOMAS ALLOM (1804-1872) “Sultan Selims Moschee in Constantinopel” 1840
Bakır baskı gravür, paspartulu
21 x 27 cm
THOMAS ALLOM (1804-1872) Tomb of Ali Pacha & Fatima in the Court of the Seraglio Joannina, Albania 1836
Bakır baskı gravür, paspartulu
23 x29 cm
Yazar: Robert Walsh
Gravür sanatçısı: H. Adlard
THOMAS ALLOM (1804-1872) “Mosque de Sultan-Ahmed” 1830
Bakır baskı gravür, paspartulu
25 x 32 cm
U. FERNTORN Aziz George’nin Ejderhayı Öldürüşü 1853
Gravür, paspartulu
34 x 34 cm
Aziz George’nin ejderhayı öldürdüğü meşhur alegorik sahnenin, Viyanalı Ferntorn’un yapmış olduğu resimden gravürü. Dönemin süreli yayınından çıkma
ANONİM “İstanbul Silüetli Peyzaj”
Tuval üzerine akrilik , çerçeveli
33 x 28 cm
BEKİ HODARA ALMALEH (1931-2017) Ebrû Tarihsiz
Çerçeveli ve paspartulu
23x29 cm çerçeve, 11x18 cm ebru ölçüsü
Islak imzalı
İstanbul Ortaköylü Moiz Hodara ve İzmirli Catherine Ruso’nun kızı Beki, 17 Ocak 1931’de İstanbul’da doğdu. Öğrenimini Beyoğlu Özel Musevi Lisesinde tamamlayan ve 1969 yılında Davit Almaleh ile evlenen sanatçı, değişik şirketlerde muhasebe şefi ve muhasebe ve mali işler müdür yardımcısı olarak 35 yıllık mesaisini takiben 1984 yılında emekliye ayrıldı.
1987 - 1988 yıllarında Seramikçi ve Ressam Saniye Fenmen’le karakalem ve suluboya çalışan Beki, 1988 yılında, Yıldız Sarayına bağlı Türk Kültürüne Hizmet Vakfının açtığı kursa kaydolarak klasik ebru öğrenimine başladı. Yedi ay süren bu kurstan sonra Mayıs 1992’de, Kanada’da Üniversite Öğretim Üyesi Arkin Allen’in derslerine devam etti.
1989 yılından itibaren profesyonel olarak çalışmaya başlayan sanatçı, birçok kişisel sergi açtı ve eserleri ile 50’den fazla karma sergiye katıldı, değişik ödüllerle onurlandırıldı.
Sanatçının özgün kompozisyonları Nisan 2014’te Türkiye’deki Sefarad sanatçıların, Barcelona’daki Pere Pruna Kültür Merkezi salonlarında tertiplenen sergisinde, Nisan 2014’te Madrid’deki lmprenta Municipal/Artes Del Libro Merkezinde açılan Uluslararası Ebrucular Sergisinde büyük takdir kazandı.
Ağustos 2015’te yeni restore edilen Edirne Sinagogunda 36 ebrusu ile kişisel bir sergi açan Beki Hodara Almaleh’in birkaç eseri Türk Aile Sağlığı ve Planlaması Vakfı ve Türk Kültürüne Hizmet Vakfı tarafından, İsviçre’de uluslararası bir komitenin seçtiği bir diğer eseri de 2001 yılında UNICEF tarafından tebrik kartı olarak bastırıldı.
PETER PAUL RUBBENS (1577-1640) Kinderkopf [i.e. Çocuk Portresi] Alman PTT Baskılı
Alman Posta Teşkilatı tarafından soğuk mühürle basılmış.
İç sayfasında Almanca açıklama mevcut.
29,5x21 cm
RAİF (Osmanlıca İmzalı) İstanbul Peyzaj 1330 [AD 1915]
Karton üzerine suluboya
29x35,5 cm çerçeve, 18x25 cm iç ölçü
Çerçeveli
İMZASIZ Kadın ve bebeği Tarihsiz
Karton üzerine pastel boya ve karışık teknik
41x31 cm çerçeve, 34x24 cm iç ölçü
Çerçeveli
HALİS KOYUTÜRK Kontrbas Çalan Kız Tarihsiz
Tuval üzerine yağlı boya
43x68 cm
Haliyle
F. R. İMZALI İstanbul Rumeli Hissar Tarihsiz
Kağıt üzerine sulu boya karışık teknik, dantelli kartona yapışık
12x16,5 cm
REŞAD ARSEVEN Art-Deco resim çerçevesi Tarihsiz (c. 1940)
Türkiye Cumhuriyeti (TC) Ay-Yıldız filigranlı özel karton üzerine serigrafi
40x31 cm
MESUT KARAKIŞ İstanbul Hatırası 1999 Özgün Baskı (Ed. 1/9)
Fine Art kağıt üzerine gravür baskı, pelur kağıt korumalı, resim alanı dışında kalan kısımda soyulma mevcut,
35x25 cm
SALİH ACAR (1927-2022) Kartvizit ile beraber ıslak imzalı bayram tebriği
Kartvizit ile beraber ıslak imzalı bayram tebriği
Açık hali: 19x22 cm, kapalı hali: 19x11 cm
ANDY WARHOL (1928-1987) Mercedes Cars (Takvim) 1989
12 adet renkli ve haricen s/b resimler ve desenler
Daimler-Benz tarafından Almanya'da basılmıştır
29x42 cm
Warhol, Amerikalı ressam, film yapımcısı ve yayıncı. Pop art akımının en önemli temsilcilerinden kabul edilir. Seri üretimin, seri üretim nesnelerinin sıkça kullanıldığı bir sanat türünü kullanır. Sanatçı, resimlerini afiş tekniği ile çoğaltmıştır. Bu radikallik aslında bir tepkidir ve çağın toplumsal olaylarıyla bir bütünlük içindedir.
Ayrıca Nico ve The Velvet Underground'ı Andy Warhol keşfetmiştir. Andy Warhol'un pop-art'ı, The Velvet Underground'ın bütün etkinliklerinde kendisini gösterir. Grubun vokalisti Lou Reed 80'li yılların Chuck Berry'si olarak sunulacaktı. (Vikipedi).
BCK İmzalı Model, resim ve ressam 1966
Kağıt üzerine sulu ve pastel boya karışık teknik,
18x13 cm
"Her kıpırdanışınızda düzeltmek zorunda kalıyorum!.."
LAVI G[ROUP] Jerusalem (Kudüs)
İpek üzeri el işi, sertifikalı
Paspartulu
24x30 cm
HANİFE DEMİREL "Sanat" -Dergi kapak tasarımı- [c. 1940'lar]
Karton üzerine pastel boya
31x24 cm