Müzayedemize 15 Ocak 2023 Pazar günü saat 21:00'e kadar internet sitemiz üzerinden pey verebilirsiniz. 21:02 itibariyle canlı müzayedemiz başlayacaktır. Müzayede firmamız satıcılar ile aracılar arasında aracı olup alıcı tarafından kazanılan her ürünün komisyon oranı: %15'tir.
ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Tüm ürünlerin kargoda taşıma esnasında oluşabilecek hasarın sorumluluğu tamamen alıcıya aittir. Müzayede firmamız bu konuda kesinlikle sorumluluk kabul etmeyecektir. Ödemeden hemen sonra ürünleri müzayede evimizden aldırabilirsiniz. Alıcı tarafından İstanbul dışından kazanılan ürünler, çerçevelerinden ayrılıp iki parça halinde gönderilecektir.
Müzayedemizdeki lotların her biri müzayede süresince müzayede evimizde görülüp incelenebilir.
!!! ÖNEMLİ !!! Komisyon oranı %15 olup tutarın tamamına %18 KDV oranı eklenecektir. ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Komisyon ya da vergi tutarları ile alakalı iadeler kesinlikle kabul edilmeyecektir, kuralların tamamı okunmuş kabul edilir
MURAT ILGIN (1976-) Yavru kediler ve limon 2020
Tuval üzerine yağlıboya
35x50 cm
MURAT ILGIN (1976-) Gizli doğada farklı klanlar 2020
Tuval üzerine yağlıboya
Çapı: 50 cm
DERMAN ÖVER İstanbul kışı sokak - Figürlü peyzaj Tarihsiz
Tuval üzerine yağlıboya ve akrilik
50x60 cm
Şair Küçük İskender'in ressam ve grafiker babası olan Derman Över'in (resimleri yaygın bir hatayla Küçük İskender'e atfedilir) yeşil, kahverengi ve daha açık tonları kullandığı ve Eyüp Külliyesi olduğu düşünülen, geleneksel İslam mimarisi ile göze çarpan bir yapının avlusu. Avlunun peyjazı ve geniş giriş kapısından bakış açısı güzel bir resim. ,
Sanatçıdan imzalı, tarihsiz.
BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU (1911-1975) "Karadut"
Serigrafi, Çerçeveli, paspartulu
İmzasızdır
Çerçeve: 39 x 47 cm, Resim alanı: 23 x30 cm
ŞERİF FERİD (19. yy) "Mescit Önünde Derviş"
Guaj boya, çerçeveli
27 x 35 cm
RÜSTEM AVCIL (1912-1986) "Peyzaj"
Duralit üzeri yağlı boya, çerçeveli
25 x 39 cm çerçeve içi ölçüsü
(" ... ressamlarımızdan Adil Doğançay, Şükrü Erdiren, Orhan Arel, Nüzhet İslimyeli, Mehmet Gürbay, Rüstem Avcıl nesnel bir görüş ve doğa sevgisine bağlanan asker ressamlar geleneğini değişik üslup ayrımlarıyla sürdürüyorlar." cümleleriyle bitirmiş Ahmet Köksal, "Türk Resminin Çağdaşlaşmasında Asker Ressamların Etkinliği" makalesinde*
Sanatçının Ankara Resim ve Heykel Müzesi'nde "Cumhuriyete Yol Açanlar" tablosu bulunmaktadır. - * Milliyet Sanat 1981
GÜL KANMAZ SERTER "Son Metro"
Çerçeveli, haliyle
67 x 83 cm
(“Gül Kanmaz Serter’in sergilenmek üzere seçilen ‘Arınma’ isimli eseri unutulduğu için sergilenmemiştir. Serter durumu fark ettiğinde, önce sergi düzenleme sorumlusu Yusuf Taktak ardından RHMD başkanı Leyla Belli ile konuşup eserinin nerede olduğuna dair tatmin edici cevaplar alamayınca yazdığı bir dilekçeyle eserini sergiden çekmiştir. Dilekçenin ardından Taktak sergi hazırlıklarının yetişmesinde zorlandıklarını, Serter’in tablosunun unutulduğunu açıklayarak sanatçının çalışmasını serginin girişine yerleştirmiştir. İsim ve eser açıklaması olmaması nedeniyle Kanmaz Serter’in kararı değişmemiş, bu olayın sanatçıya verilen değeri zedelediğini ifade ederek derneğin Resim Eğitimi programında üstlendiği öğretmenlik görevini de bırakmıştır “ * Kanmaz Serter, G. (28 Haziran 1986). "Sergiye Kabul Edilen Tablo Ortadan Kayboldu. Cumhuriyet, s.4."
SUREN NURHAN FENERCİ (Ermeni ressam, 1913-1989) "Dalgalar"
Tuval üzeri yağlı boya
60 x 89 cm
Ressam Fenerci Suren Nurhan Efendi 1913-1989 seneleri arasında İstanbul Bakırköy Ermeni Kilisesi papazlığı yapmış olup Üsküdar'da ikamet etmiş Osmanlı devri ressamlarındandır.
Garo Kürkman'ın "Osmanlı İmparatorluğu'nda Ermeni Ressamlar" kataloğunun (ürün resimlerinde mevcuttur) 374. sayfasında biyografisi ve eserlerinden örnekler yer almaktadır.
MEHMET ÖZER "Portre" 1983
Kağıt üzerine füzen
32x24 cm
1945’te Gümüşhane'de doğdu. 1968'de İstanbul Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu Resim Bölümü'nden mezun oldu ve 1975'te üniversitenin öğretim kadrosuna katıldı. 1978'de Avusturya hükümetinin bursuyla Salzburg Yaz Akademisi'nde taş baskı çalışmaları yaptı. 1986'da Çamlıca Sanat Evi'nde özgün baskı çalışmaları yaptı. 1983'te Sanatta Yeterlilik eğitimini tamamladı. Ardından, 1986'da doçent, 1993'te profesör oldu. 1986’da Çamlıca Sanat Evi’nde baskı resim çalışmaları yaptı. Halen Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü'nde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.
ANONİM "II. Dünya Savaşı Dönüşü Kızıl Ordu Askeri Evde Zafer Kutlaması" Tarihsiz
Tuval üzerine yağlı boya
160x120 cm
İmzasız, Azerî ekolü
Haliyle, tuval dokusu üzerinde yer yer boya ve yüzey tahribatı mevcuttur
Gaz lambası ışığında Kızıl Ordu askerinin eve dönüşü ve ailesine tar çalması konulu, oldukça nadir
BORIS VALLEJO’dan imzalı imitasyon etüd “Vampire’s Kiss” (Vampir'in Öpücüğü) 1990
Tuval üzerine yağlı boya, çerçeveli
95 x 141 cm
Son derece popüler ve erotik illüstrasyonlar ile çizgiroman kapakları çizeri Peru kökenli Amerika'lı ressaın Vampirin Öpücüğü adlı meşhur eserinin 1990 yılında yapılmış birebir boyuttaki imitasyon etüdüdür. Orijinal eserle arasında renklerde farklılıklar görülmektedir. İmza tanımlanamamıştır.
FARUK ALPKURT “Natürmort”
Tuval üzerine yağlı boya, çerçeveli
65 x 114 cm
Faruk Alpkurt’un bu büyük boy nadir tablosu, “İstanbul’dan Portreler” adlı karikatür albümü ile beraber müzayedemizde sunulmaktadır.
TANKUT BİLGE (1942-)“Peyzaj İstanbul”
Sulu boya, Karton üzerine yapıştırılmış, çift imzalı
25 x 40,5 cm
Resim alanı: 14 x 19,5 cm
Tankut Bilge 1942'de İstanbul'da doğdu. İstanbul Mimar Sinan Üniversitesi (Devlet Güzel Sanatlar Akademisi) Yüksek Dekoratif Sanatlar Bölümü'nü 1963 yılında bitirdi. 1965-78 arası bir reklam ajansında Sanat Yönetmenliği yaptı.
İSMAİL GÜLGEÇ (1947-2011) “Tekneler ve Peyzaj” 1990
Kağıt üzerine ecoline boya, paspartulu
32 x 38 cm
Son dönemin en önemli Türkiyeli karikatüristlerinden olan İsmail Gülgeç ilköğrenimi sırasında geçirdiği hastalık nedeniyle okulu bırakmak zorunda kaldı. Sonraki yıllarda kendi kendini yetiştirmeye çalıştı ve karikatüre yöneldi. Çalışma hayatına 1965 yılında İzmir'de Yeni Asır gazetesinde başladı; Demokrat İzmir ve Ege Ekspres gazeteleriyle Devir dergisinde çalıştı. Buralarda Kurtbay adlı tarihi çizgi-roman, karikatür ve karikatür bantları çizdi. İstanbul'da Milliyet gazetesi, Milliyet Çocuk dergisi, Cumhuriyet gazetesi ve çeşitli medya gruplarında çalıştı. 3 dönem "Karikatürcüler Derneği" Başkanlığı yaptı. 7 Şubat 2011'de İstanbul Üniversitesi Çapa Tıp Fakültesi Hastanesi'nde yoğun bakıma alınan İsmail Gülgeç, son olarak Cumhuriyet gazetesinde "Hayvanlar" çizgi bantını çizmekteydi.
THOMAS ALLOM (1804-1872) “Sultan Selims Moschee in Constantinopel” 1840
Bakır baskı gravür, paspartulu
21 x 27 cm
THOMAS ALLOM (1804-1872) Tomb of Ali Pacha & Fatima in the Court of the Seraglio Joannina, Albania 1836
Bakır baskı gravür, paspartulu
23 x29 cm
Yazar: Robert Walsh
Gravür sanatçısı: H. Adlard
THOMAS ALLOM (1804-1872) “Mosque de Sultan-Ahmed” 1830
Bakır baskı gravür, paspartulu
25 x 32 cm
U. FERNTORN Aziz George’nin Ejderhayı Öldürüşü 1853
Gravür, paspartulu
34 x 34 cm
Aziz George’nin ejderhayı öldürdüğü meşhur alegorik sahnenin, Viyanalı Ferntorn’un yapmış olduğu resimden gravürü. Dönemin süreli yayınından çıkma
ANONİM “İstanbul Silüetli Peyzaj”
Tuval üzerine akrilik , çerçeveli
33 x 28 cm
PETER PAUL RUBBENS (1577-1640) Kinderkopf [i.e. Çocuk Portresi] Alman PTT Baskılı
Alman Posta Teşkilatı tarafından soğuk mühürle basılmış.
İç sayfasında Almanca açıklama mevcut.
29,5x21 cm
RAİF (Osmanlıca İmzalı) İstanbul Peyzaj 1330 [AD 1915]
Karton üzerine suluboya
29x35,5 cm çerçeve, 18x25 cm iç ölçü
Çerçeveli
İMZASIZ Kadın ve bebeği Tarihsiz
Karton üzerine pastel boya ve karışık teknik
41x31 cm çerçeve, 34x24 cm iç ölçü
Çerçeveli
HALİS KOYUTÜRK Kontrbas Çalan Kız Tarihsiz
Tuval üzerine yağlı boya
43x68 cm
Haliyle
F. R. İMZALI İstanbul Rumeli Hissar Tarihsiz
Kağıt üzerine sulu boya karışık teknik, dantelli kartona yapışık
12x16,5 cm
REŞAD ARSEVEN Art-Deco resim çerçevesi Tarihsiz (c. 1940)
Türkiye Cumhuriyeti (TC) Ay-Yıldız filigranlı özel karton üzerine serigrafi
40x31 cm
MESUT KARAKIŞ İstanbul Hatırası 1999 Özgün Baskı (Ed. 1/9)
Fine Art kağıt üzerine gravür baskı, pelur kağıt korumalı, resim alanı dışında kalan kısımda soyulma mevcut,
35x25 cm
SALİH ACAR (1927-2022) Kartvizit ile beraber ıslak imzalı bayram tebriği
Kartvizit ile beraber ıslak imzalı bayram tebriği
Açık hali: 19x22 cm, kapalı hali: 19x11 cm
ANDY WARHOL (1928-1987) Mercedes Cars (Takvim) 1989
12 adet renkli ve haricen s/b resimler ve desenler
Daimler-Benz tarafından Almanya'da basılmıştır
29x42 cm
Warhol, Amerikalı ressam, film yapımcısı ve yayıncı. Pop art akımının en önemli temsilcilerinden kabul edilir. Seri üretimin, seri üretim nesnelerinin sıkça kullanıldığı bir sanat türünü kullanır. Sanatçı, resimlerini afiş tekniği ile çoğaltmıştır. Bu radikallik aslında bir tepkidir ve çağın toplumsal olaylarıyla bir bütünlük içindedir.
Ayrıca Nico ve The Velvet Underground'ı Andy Warhol keşfetmiştir. Andy Warhol'un pop-art'ı, The Velvet Underground'ın bütün etkinliklerinde kendisini gösterir. Grubun vokalisti Lou Reed 80'li yılların Chuck Berry'si olarak sunulacaktı. (Vikipedi).
BCK İmzalı Model, resim ve ressam 1966
Kağıt üzerine sulu ve pastel boya karışık teknik,
18x13 cm
"Her kıpırdanışınızda düzeltmek zorunda kalıyorum!.."
LAVI G[ROUP] Jerusalem (Kudüs)
İpek üzeri el işi, sertifikalı
Paspartulu
24x30 cm
HANİFE DEMİREL "Sanat" -Dergi kapak tasarımı- [c. 1940'lar]
Karton üzerine pastel boya
31x24 cm
BELKIS TORUNOĞLU "Tüfek"
Karton üzerine yağlı boya, sulu boya ve diğer karışık teknik. 13x19 cm
OYA BENER (?) 1972 "Peyzaj"
Arkası ithaflı - imzalıdır.
Tuval üzerine yağlı boya.
Altın Varaklı Çerçeveli, 42x52 cm, 28x38 iç alan.
W. H. BARTLETT - J. CARTER"Kaimac Shop in The Tchartchi"(Kapalıçarşı'da Bir Kaymak Dükkanı)
Çerçeveli, 27x32 cm, 15x20 cm iç alan elle renklendirme gravür.
VINCENT VAN GOGH"Le Champ de Ble Jaune"(Sarı Buğday Tarlası)
Paris'te Galerie Braun S.A. baskısı, 1960
24x30 cm
FRANCIS HERVE"Village in Roumelia, near Adrianople" (Edirne yakınlarında, bir Rumeli köyü)
Fransız ressam Francis Hervé'ye ait 19. yüzyıl elle renklendirilmiş nadir gravür.
Çerçeveli, 27x37 cm, 15x22 cm iç alan.
THOMAS ALLOM (1804-1872) "Constantinople - Vue du Bosphore" (Haliç Önlerinden İstanbul)
Renkli Gravür Baskı
Çerçeveli 29x34 cm, 13x18 cm
HANS (?)1980 Özgün Baskı - Gravür Baskı 18/35
BFK Rives fine art kağıt üzerine limitli gravür baskı
Çerçeveli, 58x65, İç alan 28x38 cm, elips.
SABİHA ERENGÖNÜL (1941-1982) "Yorulmayanlar" 1980 Gravür Baskı
Çerçeveli, 35x41 cm, 25 cm resim alanı çapı.
ERENGÖNÜL, Sabiha (1941-1982) Türk, ressam ve gravürcü. Eski halk öykülerinden aldığı konuları çağdaş bir kurgu ve ritim anlayışı ile yapıtlarına aktarmıştır.
İstanbul’da doğdu, 5 Mayıs 1982’de aynı kentte öldü. İlk sanat çalışmalarını 1962’de Viyana Fantastik Okul’u ressamlarından An ton Lehmden’le (1929) yaptı. 1967’de Tatbiki Güzel Sanatlar Okulu (şimdi Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi) Tekstil Bölümü’nü bitirdi. 1968’de İspanya’ya gitti ve gravür çalışmaları yanı sıra Madrid Radyo Televizyonu’nda Türk Sanatı sempozyumlarına katıldı. 1971’de İtalya’da Bergamo Sanat Okulu’nda bir süre öğretmenlik etti, daha sonra İstanbul’a giderek çalışmalarını bu kentte sürdürdü. 1959-1981 arasında pek çok ulusal ve uluslararası sergiye katıldı, kişisel sergiler açtı. 1977’de DYO Resim Yarışması’nda onur belgesi, 1979’da Görsel Sanatçılar Derneği Özgün Baskı Ödülü ve 1980’de de gene aynı demeğin başarı ödülünü aldı.
Sabiha Erengönül daha çok gravür dalında ürün vermiştir. 1960’lardaki ilk yapıtlarında yalnız siyah beyaz çizgiler kullanmış ve Lehmden’in fantastik gerçekçi anlayışının etkilerini yansıtan, insanın soyut iç dünyasını aktaran resimler yapmıştır. 1970’lerde ise bu iç dünyayı daha somut bir biçime dönüştürmüş ve ayrıntılı bir gerçekçilikle Türk halk masallarının düş dünyasına eğilmiştir. Bu dönem yapıtlarında siyah beyazın yanında renk de kullanmaya başlamıştır.
• YAPITLAR (başlıca): Kompozisyon, 1964; Portre, 1977; Yorulmayanlar, 1977, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi;
Kompozisyon, 1978.
HİKMET BARUTÇUGİL (1952-) - [Çiçekli ebrû]
HİKMET BARUTÇUGİL, (Türkiyeli ebrû sanatçısı), (1952-).
48x34 cm, açık kahverengi ahşap çerçevesinde ve koyu yeşil paspartusunda. Yüzeyinde küçük kat izleri mevcuttur, haricen oldukça temizdir.
"H. Barutçugil" imzalı.
Barutçugil, ebruyu her zaman bir bilim dalı gibi görüp geliştirmeyi hedefleyen sanatçı, bu sanatı yaşatmak için yaşamanın gereğine inandığından, günlük kullanım araçlarından iç mimaride kullanılan malzemelere kadar birçok ürün geliştirdi. Daha önce görülmemiş ebru yöntemleri denedi. Literatüre Barut Ebrusu olarak bilinen ebru türünü bulan kişi olarak geçti.