Müzayedemize 26 Nisan 2023 ÇARŞAMBA günü saat 20:00'e kadar internet sitemiz üzerinden pey verebilirsiniz. 20:02 itibariyle canlı müzayedemiz başlayacaktır. Müzayede firmamız satıcılar ile aracılar arasında aracı olup alıcı tarafından kazanılan her ürünün komisyon oranı: %15'tir.
ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Tüm ürünlerin kargoda taşıma esnasında oluşabilecek hasarın sorumluluğu tamamen alıcıya aittir. Müzayede firmamız bu konuda kesinlikle sorumluluk kabul etmeyecektir. Ödemeden hemen sonra ürünleri müzayede evimizden aldırabilirsiniz. Alıcı tarafından İstanbul dışından kazanılan ürünler, çerçevelerinden ayrılıp iki parça halinde gönderilecektir.
Müzayedemizdeki lotların her biri müzayede süresince müzayede evimizde görülüp incelenebilir.
!!! ÖNEMLİ !!! Komisyon oranı %15 olup tutarın tamamına %18 KDV oranı eklenecektir. ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Komisyon ya da vergi tutarları ile alakalı iadeler kesinlikle kabul edilmeyecektir, kuralların tamamı okunmuş kabul edilir
MEHMET ÖZER - Portre - 1983
Kağıt üzerine füzen
32x24 cm
1945’te Gümüşhane'de doğdu. 1968'de İstanbul Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu Resim Bölümü'nden mezun oldu ve 1975'te üniversitenin öğretim kadrosuna katıldı. 1978'de Avusturya hükümetinin bursuyla Salzburg Yaz Akademisi'nde taş baskı çalışmaları yaptı. 1986'da Çamlıca Sanat Evi'nde özgün baskı çalışmaları yaptı. 1983'te Sanatta Yeterlilik eğitimini tamamladı. Ardından, 1986'da doçent, 1993'te profesör oldu. 1986’da Çamlıca Sanat Evi’nde baskı resim çalışmaları yaptı. Halen Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü'nde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır.
SUREN NURHAN FENERCİ (Ermeni ressam, 1913-1989) - Dalgalar
Tuval üzeri yağlı boya
60 x 89 cm
Ressam Fenerci Suren Nurhan Efendi 1913-1989 seneleri arasında İstanbul Bakırköy Ermeni Kilisesi papazlığı yapmış olup Üsküdar'da ikamet etmiş Osmanlı devri ressamlarındandır.
Garo Kürkman'ın "Osmanlı İmparatorluğu'nda Ermeni Ressamlar" kataloğunun (ürün resimlerinde mevcuttur) 374. sayfasında biyografisi ve eserlerinden örnekler yer almaktadır.
RÜSTEM AVCIL (1912-1986) - Peyzaj
Duralit üzeri yağlı boya, çerçeveli
25 x 39 cm çerçeve içi ölçüsü
(" ... ressamlarımızdan Adil Doğançay, Şükrü Erdiren, Orhan Arel, Nüzhet İslimyeli, Mehmet Gürbay, Rüstem Avcıl nesnel bir görüş ve doğa sevgisine bağlanan asker ressamlar geleneğini değişik üslup ayrımlarıyla sürdürüyorlar." cümleleriyle bitirmiş Ahmet Köksal, "Türk Resminin Çağdaşlaşmasında Asker Ressamların Etkinliği" makalesinde*
Sanatçının Ankara Resim ve Heykel Müzesi'nde "Cumhuriyete Yol Açanlar" tablosu bulunmaktadır. - * Milliyet Sanat 1981
ŞADAN BEZEYİŞ (1926-2017) - İsimsiz (Ed. 48/125) - 1998
87x70 cm, serigrafi - Rumeli, Üsküp göçmeni bir ailenin oğlu olarak 1926 yılında Adapazarı’nda doğdu. Babası hattat Abdullah Bey ve annesi Zümrüt Hanım’dır. Saraçhane İlkokulu, Cağaloğlu Ortaokulu ve Haydarpaşa Lisesi’nden sonra 1945 yılında girdiği İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim Bölümü Nurullah Berk Atölyesi’ni 1951 yılında birincilikle bitirdi.
1952’de İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi (İDGSA – günümüzde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi) tarafından Milli Eğitim Bakanlığı, İTÜ Rektörlüğü ve İtalyan Kültür Ataşeliği’nin ortak kararıyla, alanında uzmanlaşmak üzere Roma Güzel Sanatlar Akademisi’ne gönderildi. Bu akademinin Mimarlık Sanatları Yüksek Dekorasyon Bölümü’nden birincilikle mezun oldu ve 1954’te “Lodevole” (Üstat) akademik payesiyle ödüllendirilen Prof. Dr. Şadan Bezeyiş, yurda döndükten sonra resim ve heykel çalışmalarına başladı. Mimari dekorasyon alanında da serbest meslek uygulamaları yapan Bezeyiş, İTÜ Mimarlık Fakültesindeki görevine 1956 yılında başladı.
4 yıl sonra İtalya’da yürüttüğü doktora sonrası araştırmalarını tamamladı ve İTÜ Mimarlık Fakültesine öğretim üyesi olarak atandı. 1958 Uluslarararsı Venedik Bienali’nde Türkiye’yi temsil etti. İTÜ Güzel Sanat Bölümü ile Görsel ve Çevresel Sanatlar Dalı’na başkanlık yaptı.
“Çalışmalarımda hareket noktam, geleneksel sanatımızın köklerine dayanan çağdaş Türk sanatının ileri dizayn yapısı ve görümsel felsefesinden kaynaklanan Doğa, İnsan, Yaşam olgusunun görsel etkinliğini günümüz düzeyinde yeni ve özgün yorumuyla uzay kavramında vurgulamaktır.”
HALİS KOYUTÜRK - Kontrbas Çalan Kız
Tuval üzerine yağlı boya
43x68 cm
Haliyle
REŞAD ARSEVEN Art - Deco resim çerçevesi Tarihsiz (c. 1940)
Türkiye Cumhuriyeti (TC) Ay-Yıldız filigranlı özel karton üzerine serigrafi
40x31 cm
MESUT KARAKIŞ - İstanbul Hatırası - 1999 Özgün Baskı (Ed. 1/9)
Fine Art kağıt üzerine gravür baskı, pelur kağıt korumalı, resim alanı dışında kalan kısımda soyulma mevcut,
35x25 cm
FRANCIS HERVE - Village in Roumelia, near Adrianople (Edirne yakınlarında, bir Rumeli köyü)
Fransız ressam Francis Hervé'ye ait 19. yüzyıl elle renklendirilmiş nadir gravür.
Çerçeveli, 27x37 cm, 15x22 cm iç alan.
THOMAS ALLOM (1804-1872) - Constantinople - Vue du Bosphore - (Haliç Önlerinden İstanbul)
Renkli Gravür Baskı
Çerçeveli 29x34 cm, 13x18 cm
HANS (?) - 1980 Özgün Baskı - Gravür Baskı (Ed. 18/35)
BFK Rives fine art kağıt üzerine limitli gravür baskı
Çerçeveli, 58x65, İç alan 28x38 cm, elips.
SABİHA ERENGÖNÜL (1941-1982) - Yorulmayanlar - 1980 Gravür Baskı
Çerçeveli, 35x41 cm, 25 cm resim alanı çapı.
ERENGÖNÜL, Sabiha (1941-1982) Türk, ressam ve gravürcü. Eski halk öykülerinden aldığı konuları çağdaş bir kurgu ve ritim anlayışı ile yapıtlarına aktarmıştır.
İstanbul’da doğdu, 5 Mayıs 1982’de aynı kentte öldü. İlk sanat çalışmalarını 1962’de Viyana Fantastik Okul’u ressamlarından An ton Lehmden’le (1929) yaptı. 1967’de Tatbiki Güzel Sanatlar Okulu (şimdi Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi) Tekstil Bölümü’nü bitirdi. 1968’de İspanya’ya gitti ve gravür çalışmaları yanı sıra Madrid Radyo Televizyonu’nda Türk Sanatı sempozyumlarına katıldı. 1971’de İtalya’da Bergamo Sanat Okulu’nda bir süre öğretmenlik etti, daha sonra İstanbul’a giderek çalışmalarını bu kentte sürdürdü. 1959-1981 arasında pek çok ulusal ve uluslararası sergiye katıldı, kişisel sergiler açtı. 1977’de DYO Resim Yarışması’nda onur belgesi, 1979’da Görsel Sanatçılar Derneği Özgün Baskı Ödülü ve 1980’de de gene aynı demeğin başarı ödülünü aldı.
Sabiha Erengönül daha çok gravür dalında ürün vermiştir. 1960’lardaki ilk yapıtlarında yalnız siyah beyaz çizgiler kullanmış ve Lehmden’in fantastik gerçekçi anlayışının etkilerini yansıtan, insanın soyut iç dünyasını aktaran resimler yapmıştır. 1970’lerde ise bu iç dünyayı daha somut bir biçime dönüştürmüş ve ayrıntılı bir gerçekçilikle Türk halk masallarının düş dünyasına eğilmiştir. Bu dönem yapıtlarında siyah beyazın yanında renk de kullanmaya başlamıştır.
• YAPITLAR (başlıca): Kompozisyon, 1964; Portre, 1977; Yorulmayanlar, 1977, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi;
Kompozisyon, 1978.
VEDAT ÖRS (1961-) - 2021 İsimsiz
Çerçeve boyutu: 55x44 cm, resim boyutu: 39x30 cm
Kağıt üzerine akrilik
İmzalı, 2016
Vedat Örs 1961 yılında Uşak’ta doğdu, 1984 yılında Ankara Üniversitesi`nden mezun oldu. Newyork ve Paris sergileri dahil bugüne kadar otuz beş sergi açtı Summart organizasyonuyla Moldova ve Pensilvanya’da uluslararası çalıştaylara katıldı. Uluslararası Plastik Sanatçılar Derneği üyesi olan sanatçı çalışmalarını İstanbul`da sürdürmektedir.
İnsan bedeni Vedat Örs için her zaman önemli olmuştur. Sanatı yaşamdan akıp giden görünümlerdeki anlık izleri yakalamaya çalışıyor. Kadın figürleri birer siluet halinde, biraz primitif diyebileceğimiz Anadolu’nun kültürel coğrafyasına dağılan idollerin izini taşıyor sanki. Vedat Örs’ün kadınları, hangi zaman zincirinin halkaları olursa olsun gerçek olan şu ki, tuvaldeki her figürün kendine ait zamanda bir yaşam öyküsü var.
VEDAT ÖRS (1961-) - 2021 İsimsiz
Çerçeve boyutu: 68x53 cm, resim boyutu: 50x34 cm
Kağıt üzerine akrilik
İmzalı, 2016
Vedat Örs 1961 yılında Uşak’ta doğdu, 1984 yılında Ankara Üniversitesi`nden mezun oldu. Newyork ve Paris sergileri dahil bugüne kadar otuz beş sergi açtı Summart organizasyonuyla Moldova ve Pensilvanya’da uluslararası çalıştaylara katıldı. Uluslararası Plastik Sanatçılar Derneği üyesi olan sanatçı çalışmalarını İstanbul`da sürdürmektedir.
İnsan bedeni Vedat Örs için her zaman önemli olmuştur. Sanatı yaşamdan akıp giden görünümlerdeki anlık izleri yakalamaya çalışıyor. Kadın figürleri birer siluet halinde, biraz primitif diyebileceğimiz Anadolu’nun kültürel coğrafyasına dağılan idollerin izini taşıyor sanki. Vedat Örs’ün kadınları, hangi zaman zincirinin halkaları olursa olsun gerçek olan şu ki, tuvaldeki her figürün kendine ait zamanda bir yaşam öyküsü var.