Müzayedemize 1 EKİM PAZAR GÜNÜ SAAT 16:00'a kadar internet sitemiz üzerinden pey verebilirsiniz. Aynı gün, SAAT 16:02 itibariyle canlı müzayedemiz başlayacaktır. Müzayede firmamız satıcılar ile aracılar arasında aracı olup alıcı tarafından kazanılan her ürünün komisyon oranı: %15 tir.
ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Tüm ürünlerin kargoda taşıma esnasında oluşabilecek hasarın sorumluluğu tamamen alıcıya aittir. Müzayede firmamız bu konuda kesinlikle sorumluluk kabul etmeyecektir. Ödemeden hemen sonra ürünleri müzayede evimizden aldırabilirsiniz. Alıcı tarafından İstanbul dışından kazanılan ürünler, çerçevelerinden ayrılıp iki parça halinde gönderilecektir.
Müzayedemizdeki lotların her biri müzayede süresince müzayede evimizde görülüp incelenebilir.
!!! ÖNEMLİ !!! Komisyon oranı %15 olup tutarın tamamına %18 KDV oranı eklenecektir. ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Komisyon ya da vergi tutarları ile alakalı iadeler kesinlikle kabul edilmeyecektir, kuralların tamamı okunmuş kabul edilir
SALİH ACAR (1927-2001) - Kuşlar ve Dallar - 1985
Kağıt üzerine sulu boya
25x21 cm çerçeve ebadı, gri paspartusu ile döneminin güzel ve ince çerçevesinde
Türk ressam Salih Acar 1927 yılında Filibe’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Filibe’de tamamladıktan sonra Sofya Güzel Sanatlar Akademisi’nin fresk bölümünde okudu(1945-1950). 1950’de İstanbul’a gelerek Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’ne girdi. Ayrıca iki yıl süreyle Zühtü Müridoğlu’nun atölyesinde heykel çalışmalarına katıldı.
Akademi’yi bitirdikten sonra, herhangi bir görev almayarak sanat çalışmalarına yöneldi. Bu arada Türkiye Ressamlar Cemiyeti’ne girdi. Büyük pano çalışmalarına ve dekoratif nitelikli resimlere ağırlık verdi.
Ayrıca fresk tekniğinde duvar resimleri yaptı; gravür ve desenler çizdi, Efes ve Tarabya Oteli yarışmalarını kazanarak bu yapıların duvarlarına fresk ve sgraffito türünde uygulamalar yaptı. Büyük kentlerde, çeşitli duvar resimleri çalışmalarında bulundu. Resmin yanı sıra, heykel sanatçısı olarak da bazı denemelere girişti. İlk kişisel sergisini 1955’te açtı.
1966 yılına kadar genellikle yöresel köylü figürlerinin üsluplaştırılmasına dayalı bir sanat anlayışı doğrultusunda yapıtlar veren Salih Acar, yüzeye bağlı, süsleyici ve çizgisel bir anlatıma öncelik tanıyan bu çalışmalarında, kırsal kesime özgü yaşamı, gerçekçi ve illüstratif bir bakış açısıyla yansıttı.
1966 yılından sonra doğayı inceleme ve çevresini araştırma çalışmalarına başladı ve o tarihten sonra resimlerine kuşları, denizleri, ormanları, balıkları ve doğada yaşayan bütün canlıları konu aldı. Yaban ördeği, turna, leylek, kartal, karga, balıkçıl, gibi kuş türlerini yakından inceledi ve sanatının ayrı dönemlerini oluşturan özel konular halinde ayrı diziler olarak işledi.
İMZA OKUNAMADI - "4" (Soyut Kompozisyon) - 2008
Tuval üzerine karışık teknik,
87x60 cm, çerçeveli - paspartulu,
Sol alt köşede imzalı ve tarihli (okunamadı)
İMZASIZ - Sezar Portre
Kağıt üzerine suluboya,
35x32 cm çerçeve, 19x16 cm resim boyutu, paspartulu,
Erken dönem Cumhuriyet ya da Geç dönem Osmanlı Güzel Sanatlar Akademisi işi
JANOWITZ - Soyut Kompozisyon
Kâğıt üzerine suluboya
59x41 cm çerçeveli, paspartulu
Sol alt köşesi imzalı
BÜLENT DOĞAN - Orak ve Çekiç Önünde - Fotoblok Baskı
71x103 cm çerçeveli
Sağ alt köşesi imzalı
BÜLENT DOĞAN - Oyuncak Aile - Fotoblok Baskı
71x103 cm çerçeveli
Sağ alt köşesi imzalı
FERRUH ERTÜRK (1932-2011) - Sandallar - Hisar - 1985
Tuval üzerine yağlı boya
41x52 cm, çerçeveli
Sol alt köşede imzalı
BENDER İMZALI - Süleymaniye
Kağıt üzerine suluboya,
24x19 cm, çerçevesiz,
Sağ alt köşede imzalı
BENDER İMZALI - Süleymaniye
Kağıt üzerine suluboya,
24x19 cm, çerçevesiz,
Sağ alt köşede imzalı
İSMAİL GÜVEN - Sonbahar Peyzaj - 2022
Tuval üzerine yağlıboya,
çerçeveli, 40 x 50 cm.
İSMAİL GÜVEN - İlkbahar Peyzaj - 2022
Tuval üzerine yağlıboya,
çerEçeveli, 40 x 50 cm.
İSMAİL GÜVEN - Yıldırımlar ve Peyzaj - 2022
Tuval üzerine yağlıboya
30x40 cm
APO KOLAY - Özgün Baskı Fotoğraf (Ed. 1/10) - 1999
Özel kağıda özgün baskı: Ed. 1/10,
20x14 cm fotoğraf alanı, karton çerçevesi ve paspartusunda,
Sol alt köşede imzalı ve sağ köşede numaralı ve tarihli
APO KOLAY - Özgün Baskı Fotoğraf (Ed. 1/10) - 2000
Özel kağıda özgün baskı: Ed. 1/10,
20x14 cm fotoğraf alanı, karton çerçevesi ve paspartusunda,
Sol alt köşede imzalı ve sağ köşede numaralı ve tarihli
APO KOLAY - Özgün Baskı Fotoğraf (Ed. 1/10) - 2001
Özel kağıda özgün baskı: Ed. 1/10,
20x14 cm fotoğraf alanı, karton çerçevesi ve paspartusunda,
Sol alt köşede imzalı ve sağ köşede numaralı ve tarihli
HASAN RASTGELDİ (1945-) - İsimsiz - 1990
Fine Art kağıt üzerine pastel boya.
65x55 cm çerçeve; 40x31 cm resim alanı. Çerçeveli. "Urfa doğumlu ressam, 1970 yılında Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümü'nü tamamladı. Hamza İnanç ve Turan Erol Atölyeleri’nde eğitim aldı. Öğrencilik yıllarında katıldığı Devlet Resim ve Heykel Sergisi’nde eserleri sergilendi. Mezuniyetinin ardından Siirt Ortaokulu’nda resim iş öğretmeni olarak çalışmaya başlayan Rastgeldi, 1982 yılına kadar Urfa Kız Öğretmen Lisesi’nde çalıştı. Öğretmenlik yıllarında, resim çalışmaları yanında halk bilimleri alanında araştırmaları ve derlemeleri oldu. 1982 yılında Buca Eğitim Fakültesi Resim Bölümü’ne öğretim görevlisi olarak atandı. 1987 yılında lisansını tamamlayarak Sanatta Yeterlilik aldı. 1990’lı yıllarda Ege Üniversitesi Konservatuar’ında halk oyunları eğitimi verdi. Sahne dekorları ve kostümler tasarladı. Aynı dönemde çalıştırdığı okul ekipleriyle katıldığı uluslararası yarışmalarda ödüller kazandı. 1989 Yılında Salzburg Yaz Akademisi’ne giden sanatçı, Prof. Hans Baschang ile resim çalışmaları yürüttü. Bugüne kadar 60’ın üzerinde kişisel resim sergisi açtı. Yurtiçi ve yurtdışında yarışmalı sergilere, karma ve grup sergilerine katıldı. İtalya’da 2002 yılında “Floransa’nın imajı” konulu Caterina’de Medici yarışmasında, ikincilik ödülü kazandı. Sanat yaşamı boyunca çok sayıda ödüle layık görülen sanatçının eserleri, devlet kurumlarında, yurtiçi ve yurtdışındaki özel koleksiyonlarda bulunmaktadır. Hasan Rastgeldi, İzmir’deki atölyesinde çalışmalarını sürdürüyor."
ANONİM - II. Dünya Savaşı Dönüşü Kızıl Ordu Askeri Evde Zafer Kutlaması
Tuval üzerine yağlı boya
160x120 cm
İmzasız, Azerî ekolü
Haliyle, tuval dokusu üzerinde yer yer boya ve yüzey tahribatı mevcuttur
Gaz lambası ışığında Kızıl Ordu askerinin eve dönüşü ve ailesine tar çalması konulu, oldukça nadir
RÜSTEM AVCIL (1912-1986) - Peyzaj
Duralit üzeri yağlı boya, çerçeveli
25 x 39 cm çerçeve içi ölçüsü
(" ... ressamlarımızdan Adil Doğançay, Şükrü Erdiren, Orhan Arel, Nüzhet İslimyeli, Mehmet Gürbay, Rüstem Avcıl nesnel bir görüş ve doğa sevgisine bağlanan asker ressamlar geleneğini değişik üslup ayrımlarıyla sürdürüyorlar." cümleleriyle bitirmiş Ahmet Köksal, "Türk Resminin Çağdaşlaşmasında Asker Ressamların Etkinliği" makalesinde*
Sanatçının Ankara Resim ve Heykel Müzesi'nde "Cumhuriyete Yol Açanlar" tablosu bulunmaktadır. - * Milliyet Sanat 1981
FRANCIS HERVE - Village in Roumelia, near Adrianople (Edirne yakınlarında, bir Rumeli köyü)
Fransız ressam Francis Hervé'ye ait 19. yüzyıl elle renklendirilmiş nadir gravür.
Çerçeveli, 27x37 cm, 15x22 cm iç alan.
HANS (?) - 1980 Özgün Baskı - Gravür Baskı (Ed. 18/35)
BFK Rives fine art kağıt üzerine limitli gravür baskı
Çerçeveli, 58x65, İç alan 28x38 cm, elips.
SABİHA ERENGÖNÜL (1941-1982) - Yorulmayanlar - 1980 Gravür Baskı
Çerçeveli, 35x41 cm, 25 cm resim alanı çapı.
ERENGÖNÜL, Sabiha (1941-1982) Türk, ressam ve gravürcü. Eski halk öykülerinden aldığı konuları çağdaş bir kurgu ve ritim anlayışı ile yapıtlarına aktarmıştır.
İstanbul’da doğdu, 5 Mayıs 1982’de aynı kentte öldü. İlk sanat çalışmalarını 1962’de Viyana Fantastik Okul’u ressamlarından An ton Lehmden’le (1929) yaptı. 1967’de Tatbiki Güzel Sanatlar Okulu (şimdi Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi) Tekstil Bölümü’nü bitirdi. 1968’de İspanya’ya gitti ve gravür çalışmaları yanı sıra Madrid Radyo Televizyonu’nda Türk Sanatı sempozyumlarına katıldı. 1971’de İtalya’da Bergamo Sanat Okulu’nda bir süre öğretmenlik etti, daha sonra İstanbul’a giderek çalışmalarını bu kentte sürdürdü. 1959-1981 arasında pek çok ulusal ve uluslararası sergiye katıldı, kişisel sergiler açtı. 1977’de DYO Resim Yarışması’nda onur belgesi, 1979’da Görsel Sanatçılar Derneği Özgün Baskı Ödülü ve 1980’de de gene aynı demeğin başarı ödülünü aldı.
Sabiha Erengönül daha çok gravür dalında ürün vermiştir. 1960’lardaki ilk yapıtlarında yalnız siyah beyaz çizgiler kullanmış ve Lehmden’in fantastik gerçekçi anlayışının etkilerini yansıtan, insanın soyut iç dünyasını aktaran resimler yapmıştır. 1970’lerde ise bu iç dünyayı daha somut bir biçime dönüştürmüş ve ayrıntılı bir gerçekçilikle Türk halk masallarının düş dünyasına eğilmiştir. Bu dönem yapıtlarında siyah beyazın yanında renk de kullanmaya başlamıştır.
• YAPITLAR (başlıca): Kompozisyon, 1964; Portre, 1977; Yorulmayanlar, 1977, İstanbul Resim ve Heykel Müzesi;
Kompozisyon, 1978.
VEDAT ÖRS (1961-) - 2021 İsimsiz
Çerçeve boyutu: 55x44 cm, resim boyutu: 39x30 cm
Kağıt üzerine akrilik
İmzalı, 2016
Vedat Örs 1961 yılında Uşak’ta doğdu, 1984 yılında Ankara Üniversitesi`nden mezun oldu. Newyork ve Paris sergileri dahil bugüne kadar otuz beş sergi açtı Summart organizasyonuyla Moldova ve Pensilvanya’da uluslararası çalıştaylara katıldı. Uluslararası Plastik Sanatçılar Derneği üyesi olan sanatçı çalışmalarını İstanbul`da sürdürmektedir.
İnsan bedeni Vedat Örs için her zaman önemli olmuştur. Sanatı yaşamdan akıp giden görünümlerdeki anlık izleri yakalamaya çalışıyor. Kadın figürleri birer siluet halinde, biraz primitif diyebileceğimiz Anadolu’nun kültürel coğrafyasına dağılan idollerin izini taşıyor sanki. Vedat Örs’ün kadınları, hangi zaman zincirinin halkaları olursa olsun gerçek olan şu ki, tuvaldeki her figürün kendine ait zamanda bir yaşam öyküsü var.
VEDAT ÖRS (1961-) - 2021 İsimsiz
Çerçeve boyutu: 68x53 cm, resim boyutu: 50x34 cm
Kağıt üzerine akrilik
İmzalı, 2016
Vedat Örs 1961 yılında Uşak’ta doğdu, 1984 yılında Ankara Üniversitesi`nden mezun oldu. Newyork ve Paris sergileri dahil bugüne kadar otuz beş sergi açtı Summart organizasyonuyla Moldova ve Pensilvanya’da uluslararası çalıştaylara katıldı. Uluslararası Plastik Sanatçılar Derneği üyesi olan sanatçı çalışmalarını İstanbul`da sürdürmektedir.
İnsan bedeni Vedat Örs için her zaman önemli olmuştur. Sanatı yaşamdan akıp giden görünümlerdeki anlık izleri yakalamaya çalışıyor. Kadın figürleri birer siluet halinde, biraz primitif diyebileceğimiz Anadolu’nun kültürel coğrafyasına dağılan idollerin izini taşıyor sanki. Vedat Örs’ün kadınları, hangi zaman zincirinin halkaları olursa olsun gerçek olan şu ki, tuvaldeki her figürün kendine ait zamanda bir yaşam öyküsü var.
DERMAN ÖVER İstanbul kışı sokak - Figürlü peyzaj Tarihsiz
Tuval üzerine yağlıboya ve akrilik
50x60 cm
Şair Küçük İskender'in ressam ve grafiker babası olan Derman Över'in (resimleri yaygın bir hatayla Küçük İskender'e atfedilir) yeşil, kahverengi ve daha açık tonları kullandığı ve Eyüp Külliyesi olduğu düşünülen, geleneksel İslam mimarisi ile göze çarpan bir yapının avlusu. Avlunun peyjazı ve geniş giriş kapısından bakış açısı güzel bir resim. ,
Sanatçıdan imzalı, tarihsiz.
HİKMET BARUTÇUGİL (1952-) - [Çiçekli ebrû]
HİKMET BARUTÇUGİL, (Türkiyeli ebrû sanatçısı), (1952-).
48x34 cm, açık kahverengi ahşap çerçevesinde ve koyu yeşil paspartusunda. Yüzeyinde küçük kat izleri mevcuttur, haricen oldukça temizdir.
"H. Barutçugil" imzalı.
Barutçugil, ebruyu her zaman bir bilim dalı gibi görüp geliştirmeyi hedefleyen sanatçı, bu sanatı yaşatmak için yaşamanın gereğine inandığından, günlük kullanım araçlarından iç mimaride kullanılan malzemelere kadar birçok ürün geliştirdi. Daha önce görülmemiş ebru yöntemleri denedi. Literatüre Barut Ebrusu olarak bilinen ebru türünü bulan kişi olarak geçti.
GILBERT BROWNE (1954-) - 25/190 Bakırcılar
42x32 cm çerçeve, 30x21 cm resim boyutu, paspartulu ve çerçeveli.
PHACHOSHVILI SHALVA "Kafkas Halkı" 2001
Duralit üzerine yağlı boya
35 x 42 cm çerçeve, 18 x 23 cm resim alanı
ATALAY KÖSEOĞLU "Figüratif Soyut" Tarihsiz
Ahşap üzerine yağlı boya, çerçeveli
43 x 27 cm
KATHLEEN CADDICK (1937-) "Melancholy" Tarihsiz
Suluboya ve bakır baskı karışık teknik, çerçeveli ve paspartulu
50 x 50 cm
KATHLEEN CADDICK (1937-) "Rising Sun" Tarihsiz
Suluboya ve bakır baskı karışık teknik, çerçeveli ve paspartulu
50 x 50 cm
KHARATON (MUVAFFAK İREN) (1948-) "Kozmos Serisinden" 2003
Kağıt üzerine karışık teknik, çerçeveli
42 x 49 cm
GENÇ ŞAİR REFİK Osmanlıca İmzalı "[OSMANLI DÖNEMİ PORTRE] 20 Kanunısani [13]38 [1922] Pazar Dördüncü Ders Resmi: Konya Mekteb-i Sultânîsi devre-yi sânî edebiyat muallimi Ermenekli Hasan Rüşdi [RüŞtü] Efendi (1869-1937)"
Ermenekli Hasan Rüştü
(1285/1869-1937)
1869 yılında Ermenek’de dünyaya geldi. İlk tahsilini mahalle mektebinde tamamladıktan sonra, memleketinde Tol Medresesi’ne devam etti. 1883-84 yıllarında Konya’ya geldi. Dört yıl Konya medreselerinde okudu. 1887-88 yılında İstanbul’a gitti. Âtıf Bey’in derslerine devam etti. Muallim Naci’den edebiyat dersleri aldı. Sonra Mülkiye Mektebi’ne girdi, hürriyetçi düşüncelerinden dolayı tutuklandı üç yıl hapis yattı. Ermenek’e sürüldü. Bir süre sonra tekrar İstanbul’a gittiyse de, yeniden tutuklanarak İzmir’e sürgüne gönderildi.
İyi bir tahsil gören, zeki ve kabiliyetli bir insan olan Hasan Rüştü Efendi, Midilli, Akşehir İdadilerinde ve 1918 yılında da Konya Sultanisi’nde edebiyat ve felsefe, Konya Kız Muallim Mektebi’nde de edebiyat dersleri verdi. Bir ara görevine son verildiyse de 1922 yılında görevine tekrar iade edildi. Sınıf arkadaşı olan Konya Valisi İzzet Bey tarafından 20 Mart1930’da Konya Müzesi müdür yardımcılığına tayin edildi. Bir süre bu görevde kaldı.
Arapça ve Farsça bilen ve aynı zamanda da iyi bir şair olan Hasan Rüştü, 19 Ocak 1936 tarihinde vefat etti. Halk arasında Ermenekli Kel Şair olarak şöhret buldu. Bazı kaynaklarda onun doğum ve vefat tarihleri farklı verilmiştir.
Şair Eşrefin Hasan Rüştü için yazdığı bir dörtlüğü şöyledir:
Yıkmaya pek çok çalıştı rüzgâr
Etti Mevlâna himayet yıkmadı
İftihar etsin vücudunda vatan
Ermenek’ ten sen gibi bir (KEL) çıkmadı.
Sonradan Şair Eşrefe; “ Hiç böyle denir mi? Ayıp etmişsin” diyenlere. Osmanlıca’da, “Kel” ile “Gül” ün aynı yazıldığını hatırlatarak: “- Ben ona (Kel) değil (Gül) dedim” cevabını vermiştir.
Şiirlerini aruz ve hece ile yazan Hasan Rüştü’nün hicivleri meşhurdur. Onun Alâaddin Yavaşça tarafından bestelenen bir gazelinin üç beyti şöyledir:
Sana dil verdim ise yık da harap et mi dedim
Nâr-ı hicre yüreğim yak da kebâb et mi dedim
Mihnet-i aşka olan sabrımı bildirdim ise
Dûzah-ı firkate yak böyle azâp et mi dedim
Sana Rüşdî elem-i firkate sabır eyle dedim
Yarı şekvâ yoluna gir de şitâb et mi dedim
Hiç evlenmeyen Hasan Rüştü’nün, Resimli Gazete, Nilüfer, Konya ve Babalık gibi gazete ve dergilerde şiirleri neşredildi. Şiirlerinde “Rüşdî” mahlasını kullandı.
Kaynak: Yavuz Süslü, Ermenekli Hasan Rûşlü Hayatı ve Eserleri, Konya 1937.
"ASÇ" İmzalı [II. Abdülhamid ve Alman İmparatoru Kayzer Wilhelm II, İstanbul'da savaş] 1914
Kağıt üzerine orijinal suluboya çizim
Çerçeveli, 32x25 cm
Fransız ekolü satirik propaganda çizimi. 1. Dünya Savaşı (1914-1918) sırasında muhtemelen bir karikatür dergisi için yapılmış resim. Çerçevenin arkasında Fransız çerçeveci etiketi mevcut
EROL ÜNAL "Figüratif" (Ed. 5/8) Tarihsiz
Gravür baskı, Edisyonlu, Seven Sanat Galerisi çerçevesinde
26 x 39 cm çerçeve, 11 x 23 cm resim alanı
AYŞEN ERTE "K.T." 1998
Fine Art kâğıt üzerine renkli litografi,
edisyonsuz,
çerçeveli, 48x35 cm
GIBOU(?), "Soyut Figüratif", 1992
Duralite marufle tuval üzerine akrilik ve yağlı boya karışık teknik,
çerçeveli, 80x60 cm
İMZASIZ "Uluabat'ta Bir Köy" Tarihsiz
Kâğıt üzerine karışık teknik,
48x39 cm, çerçeveli, hâliyle
M. F. BIÇAK "Selânik Panoraması - Beyaz Kule" 1953
Duralite marufle kâğıt üzerine kuru boya ve sulu boya karışık teknik, arkasında duralit kısmında başka bir peyzaj resmi daha vardır,
çerçeveli, 33x49 cm, hâliyle
ERSU PEKİN (1946-) "Soyut Figüratif", Gravür Baskı, Ed. (5/15) 1996
55x45 cm, gravür baskı
Çerçeveli - Ressam imzası okunamamıştır, çerçevenin arkasında "Ersu Pekin" ibaresi mevcuttur
ALİ FUAT İÇSEL (?-2011)"İzmir Limanı"1968
Tuval üzerine yağlı boya,
çerçeveli, 56x72 cm