Müzayedemize 8 EKİM PAZAR GÜNÜ, SAAT 16:00'ya kadar internet sitemiz üzerinden pey verebilirsiniz. Aynı gün, SAAT 16:02 itibariyle canlı müzayedemiz başlayacaktır. Müzayede firmamız satıcılar ile aracılar arasında aracı olup alıcı tarafından kazanılan her ürünün komisyon oranı: %15 tir.
ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Tüm ürünlerin kargoda taşıma esnasında oluşabilecek hasarın sorumluluğu tamamen alıcıya aittir. Müzayede firmamız bu konuda kesinlikle sorumluluk kabul etmeyecektir. Ödemeden hemen sonra ürünleri müzayede evimizden aldırabilirsiniz. Alıcı tarafından İstanbul dışından kazanılan ürünler, çerçevelerinden ayrılıp iki parça halinde gönderilecektir.
Müzayedemizdeki lotların her biri müzayede süresince müzayede evimizde görülüp incelenebilir.
!!! ÖNEMLİ !!! Komisyon oranı %15 olup tutarın tamamına %18 KDV oranı eklenecektir. ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Komisyon ya da vergi tutarları ile alakalı iadeler kesinlikle kabul edilmeyecektir, kuralların tamamı okunmuş kabul edilir
ÇOK NADİR - OSMANLI DÖNEMİ HEYKEL BÖLÜMÜNDEN MEZUN OLAN İLK KADIN RESSAM VE HEYKELTRAŞIMIZIN BABASINA İMZALI OTOPORTRESİ SABİHA ZİYA BENGÜTAŞ (1904-1992) - Otoportre
Duralite marufle edilmiş kağıda karakalem ve kuruboya
Şık çerçevesinde, 78 x 64 cm
"Babama yadigârımdır, Çarşamba, 14-9-1922, Büyükada" ithafı ile babası Kaymakam Ziya Bey'e imzalıdır
Sol alt köşede Osmanlıca imzalı, yüzeyde hafif hasar mevcuttur
Sanayi-i Nefise Mektebi'nin heykel bölümünden mezun olan ilk kadın sanatçı unvanlı Sabiha Ziya Hanım (soonradan Bengütaş), Şeyhülislam Ebülhayır Ahmet Efendi sülalesinden Kaymakam Ziya Bey ile Asime Hanım’ın üç çocuğundan ikincisi olarak dünyaya gelmiştir. İlköğrenimine Eyüp Sultan Reşadiye Numune Mektebi'nde başlamıştır. Babası Ziya Bey’in Şam’da görevlendirilmesi üzerine dört sene sonra ailesiyle birlikte Şam’a giden sanatçı, burada bir yıl Fransız Katolik Mektebi’nde okumuştur.
Ailesinin İstanbul’a dönmesinin ardından Büyükada’da yaşamaya başlayan Bengütaş, ilköğrenimini Köprülü Fuat Paşa Okulu’nda tamamlamıştır. Sanatçı, ailesinin lise eğitimini tamamlaması yönündeki ısrarlarına rağmen sanata olan eğilimi sebebiyle lise eğitimini bitirmeden 1919 yılında İnas Sanayi-i Nefise Mektebi’ne girmiştir. Resim Bölümü’nde Feyhaman Duran’ın öğrencisi olarak başladığı eğitimini, ikinci sene girdiği bir modelaj dersinde kopya ettiği antik büstün heykeltıraş İhsan Özsoy tarafından takdir edilmesi üzerine Heykel Bölümü’nde sürdürmeye karar vermiştir.
Bengütaş yaşadığı bir hastalıktan dolayı heykel eğitimine iki yıl ara vermek durumunda kalsa da hastalığı süresince heykel sanatından kopmayarak 1922 yılında açılan Galatasaray Sergisi’nde bir büst sergilemiştir. Hastalığının ardından okuluna dönen Bengütaş, İnas Sanayi-i Nefise Mektebi’nin kapatılarak Sanayi-i Nefise Mektebi’yle birleştirilmesiyle birlikte eğitimini Sanayi-i Nefise Mektebi’nde İhsan Özsoy’un üç erkek öğrencisi içerisinde tek kız öğrencisi olarak sürdürmüştür.
Bengütaş, 1925 yılında katıldığı üç yarışmanın yanı sıra Sanayi-i Nefise Mektebi heykeltıraşlık öğrencileri arasında Avrupa’ya gönderilecek öğrencinin belirlenmesi için yapılan sınavda da birinci olmuştur fakat kadın olması nedeniyle onun yerine ikinci olan Ratip Aşir Acudoğu[d] gönderilmiştir.[9] Bengütaş, 1926 yılında da Taksim Abide Komisyonu tarafından Taksim Meydanı’na Gazi Mustafa Kemal Paşa namına dikilecek heykelin heykeltıraşı Canonica’nın yanına gönderilecek sanatçının belirlenmesi için yapılan sınavda birinci olmuştur. Osman Nuri Ergin arşivinde yer alan 21 Mart 1927 tarihli, Canonica’ya ithafen Fransızca olarak yazılan mektupta Sabiha Bengütaş’ın birinci, Hadi Bara’nın da ikinci olduğu fakat Bengütaş’ın 22 yaşında genç bir kız olması nedeniyle evlenme ihtimalinin olabileceği belirtilmiştir. Başarabileceğinden kuşku duyulan Bengütaş, yine kadın olduğu için yurt dışına gönderilmek istenmemiştir fakat Atatürk’ün kadın hakları konusundaki fikrini en çok benimseyenlerin başında gelen dönemin Milli Eğitim Bakanı Mustafa Necati araya girerek sanatçının İtalya’ya, Pietro Canonica’nın yanına gönderilmesinin vekâletçe uygun olduğunu belirten evrağı imzalamıştır.
Sabiha Bengütaş, İtalya’ya gitmesinin ardından Canonica ile çok uzun süre çalışmamıştır.Canonica’nın Cumhuriyet Abidesi planlarını hazırlamış olmasından ve döküm kısmının teferruatının Bengütaş’ı ilgilendirmemesinden dolayı sanatçı, Roma Güzel Sanatlar Akademisi’ne yazılarak Ermenegildo Luppi’nin atölyesine devam etmiştir.
İtalya’daki çalışmasının ardından yurda dönen sanatçı, 1930 yılında Güzel Sanatlar Akademisi’nde düzenlenen Avrupa konkuruna katılmıştır fakat birinci olamamıştır. Çok yönlü bir sanatçı olan Bengütaş, meslektaşı Rezan Ramiz Hanım ile birlikte 1931 yılında düzenlenen güzellik yarışmasında jüri üyeliği de yapmıştır.
Yurda dönüşünün ardından yurt içinde çeşitli sergilere katılmaya devam eden Bengütaş, 1933 yılında Şair Abdülhak Hamit Tarhan’ın torunu Şakir Emin Bengütaş ile hayatını birleştirmiştir. Eşinin diplomat olması sebebiyle çeşitli dönemlerde yurt dışında ikâmet eden sanatçı, birçok müze ve galeri gezerek farklı ülkelerin sanat eserlerini ve sanat anlayışlarını yakından deneyimleme fırsatı elde etmiştir.[16] Eşinin görevi sebebiyle İtalya’da uzun yıllar yaşayan Bengütaş, meslek çalışmalarına burada da devam etmiştir. Eşinin Moskova’da görevlendirilmesi üzerine Moskova’da da bulunan sanatçı, 1938 yılında burada bir sergiye katılmıştır.
SELİM TURAN (1915-1994) - Soyut Peyzaj (Aynı Seri İki Adet)
İki adet soyut peyzaj, kağıt üzerine karışık teknik
Sanatçının Paris döneminden
60 x 25 cm (x2), şık çerçevelerinde
İki resim de sağ alt köşede imzalı
1947 yılında Fransız Hükûmeti’nin bursu ile Paris’e gitti. Yerleşik olarak resmi ve özel atölyelerde resim çalışmalarını sürdürdü. Ranson ve Goetz akademilerinde 1953-1983 yılları arası ders veren sanatçı, bu arada mermer heykeller de üretti. İlk mobil heykellerini 1976 yılında gerçekleştirdi. Paris’e gitmeden önce izlenimci ve kübik peyzaj ile toplumsal içerikli çalışmalar yapan Selim Turan, sonraları Soyut’a yöneldi. Karışık teknikle gerçekleştirdiği mobil heykellerinden biri büyütülerek 1993 yılında Ankara’daki Kurtuluş Parkı’na yerleştirildi. Fransa’nın birçok kentinde fresk, seramik, mozaik ve heykelleri bulunan sanatçı Edremit’e bağlı Türkmen Tahtakuşlar Köyü’ndeki özel Etnoğrafya Galerisi’nin kurulmasına da katkıda bulundu. Fikret Mualla, Hakkı Anlı, Abidin Dino, Remzi Raşa, Avni Arbaş, Nejat Devrim, Mübin Orhon ve Albert Bitran ile beraber Paris Türk Ekolü pentür sanatçılarındandır. 1991 yılında Sorbonne Üniversitesi’nde Profesör olarak Doktora jurilerinde de yer alan sanatçı, 13 Ekim 1994 tarihinde Paris’te öldü. Cenazesi yurda getirildi ve Atatürk Kültür Merkezi’nde yapılan bir törenden sonra toprağa verildi.
SALİH ACAR (1927-2001) - 1984 Maviye Göç (Kuşlar Serisi)
Kağıt üzerine sulu boya
50x66 cm çerçeve, 34x50 cm resim alanı
Sağ alt köşede imzalı
MÜBECCEL LEYLABADİ ÇALTOLU (1926-2018) - 2006 Her Şeye Rağmen Varoluş
Tuval üzerine yağlı boya
Çerçeveli, 75 x 54 cm
Sağ alt köşede imzalı
1953'de İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Cemal Tollu Atölyesi'nden mezun oldu. 1958-1980 yılları arasında Tahran ve haricen Avrupa ülkeleri ile ABD'de bulunan ressam, ilk kez arkadaşları ile birlikte Fransız Konsolosluğu'nda düzenlenen "Yedi Kişi Resim Sergisi"'ni açtı. Peyzaj, portre ve natürmortun kompozisyonu olan çalışmalarında çoğunlukla yağlıboya ve akrilik kullanan sanatçının aynı zamanda şiir çalışmaları da vardır.
MÜBECCEL LEYLABADİ ÇALTOLU (1926-2018) - Alaca Peyzaj
Tuval üzerine yağlı boya, naturel çerçevesinde
Çerçeveli boyut: 59 x 52 cm; 43x37 cm resim alanı
Sağ alt köşede imzalı
1953'de İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Cemal Tollu Atölyesi'nden mezun oldu. 1958-1980 yılları arasında Tahran ve haricen Avrupa ülkeleri ile ABD'de bulunan ressam, ilk kez arkadaşları ile birlikte Fransız Konsolosluğu'nda düzenlenen "Yedi Kişi Resim Sergisi"'ni açtı. Peyzaj, portre ve natürmortun kompozisyonu olan çalışmalarında çoğunlukla yağlıboya ve akrilik kullanan sanatçının aynı zamanda şiir çalışmaları da vardır.
MUSTAFA AYAZ (1938-) - 1988 Desenler
Ressamın "Desenler = Drawings" kitabının künye sayfasının üzerine füzen ve pastel boya karışık teknik
Çerçeve boyutu: 41 x 41 cm; resim boyutu: 25,5 x 26 cm
İmzalı
MUSTAFA AYAZ (1938-) - 1988 Desen
Ressamın "Desenler = Drawings" kitabının künye sayfasının üzerine füzen ve pastel boya karışık teknik
Çerçeve boyutu: 29 x 30 cm; resim boyutu: 14 x 13 cm
Sol alt köşede imzalı
NAFİZ ÇAMLIBEL (1934-) - Kadın
Kağıt üzerine mum - pastel boya
67x49 cm, çerçeveli
İmzalı
Nafiz Çamlıbel 1934 yılında Yunanistan’ın İskeçe şehrinde doğdu. Güzel Sanatlar Akademisi Bedri Rahmi Eyüpoğlu atölyesinde üç yıl kadar çalıştı. Bu süreçte akademiye ressam olmak amacıyla girmesine rağmen Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun yönlendirmesi ile mimarlık bölümüne devam etti. Sonrasında mimarlık eğitimini yarıda bırakıp önce İstanbul Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliğinden mezun oldu ve sonrasında yarıda kalan mimarlık eğitimini tamamlayıp yüksek mimar diploması aldı. Soyut çalışan ilk Alman heykeltıraşlardan biri olan Rudolf Belling, Türkiye döneminin ilk heykeltıraşlarından Yavuz Görey’den modlaj dersleri ve Ercüment Kalmık, Şadan Bezeyiş, Mehmet Pesen, Turgut Minez gibi dönemin ünlü ressamlarından resim dersleri alma imkanı yakaladı. ‘Varlık’ dergisinde siyah-beyaz desenler çizerek profesyonel sanat kariyerine adım atan sanatçı 1955 yılında Sanat Eleştirmeni-Yazar Fikret Adil’in yardımıyla İstanbul Filarmoni Derneği Salonunda ilk kişisel sergisini açtı. 1956-1978 yılları arasında Avrupa’da ve Amerika’da çok sayıda müze ve sergide incelemeler yaptı. 1978 yılında atölye çalışmalarına başladı ve 2002 yılında vefatına kadar çok sayıda kişisel sergi düzenledi ve karma sergilere katıldı.
DEVRİM ERBİL (1937-) - Haydarpaşa Kırmızı Ed. E/A
Serigrafi
20 x 32 cm
Sağ alt köşede imzalı
DEVRİM ERBİL (1937-) - 2013 Haliç Mavi Kahverengi Ed. DB
Serigrafi
20 x 32 cm
Sağ alt köşede imzalı
DEVRİM ERBİL (1937-) - 2010 Galata Mavi Ed. DB
Serigrafi
20 x 32 cm
Sağ alt köşede imzalı
MAHMUT KARATOPRAK (1953-) -
Duralite marufle kağıt üzerine karışık teknik
Çerçeveli, 107 x 34 cm
İmzalı
ALOŞ (ALİ TEOMAN GERMANER) (1934-2018) 1976 Aloşnâme'den 1999 Özgün Baskı (Ed. 10/150)
Özgün Baskı
Ed. 10/150
50x35 cm
Çerçeveli
ALOŞ (ALİ TEOMAN GERMANER) (1934-2018) 1976 Aloşnâme'den 1999 Özgün Baskı (Ed. 10/150)
Özgün Baskı
Ed. 10/150
50x35 cm
Çerçeveli
ERGİN İNAN (1943-) - 2006 Özgün Baskı Haline Getirilmiş Litograf Sergi Afişi: "Kontinent Kafka 20.05.-01.07.2006" Galeri Artist, Berlin (Almanya Baskı) - Ed. 56/100
Litografi (Taş Baskı)
75 x 45 cm
Sanatçının Almanya sergisi afişinin üzerine numaralanıp imzalanmış
Ed. 56 / 100
HALUK NAZMİ DAGA (1924-2010) - 1987 Soyut Kompozisyon
Kağıt üzerine karışık teknik
35 x 50 cm
Sağ alt köşede imzalı
HALUK NAZMİ DAGA (1924-2010) - 1987 Soyut Kompozisyon
Kağıt üzerine karışık teknik
35 x 50 cm
Sağ alt köşede imzalı
TURHAN SELÇUK (1922-2010) - 2002 Özgün Baskı (Ed. E/A)
Kağıt üzerine özgün baskı: Ed. E/A,
70x50 cm,
Sağ alt köşede imzalı ve tarihlidir.
CİHAT BURAK (1915-1994) - 1956 Askerlik Hatırası
Seramik Baskı
Çerçeveli 60 x 45 cm; resim boyutu 42 x 28 cm
Orijinali Eczacıbaşı Koleksiyou'nda bulunan eser, Eczacıbaşı Hplding tarafından
Vitra Karo Tesisleri'nde sadece 1000 adet üretilmiştir
YILDIZ ALACAKAPTAN - 1997 Figüratif Kompozisyon
Tuval üzerine yağlı boya
Çerçeveli 82 x 71 cm; resim boyutu: 59 x 69 cm
Sağ alt köşede imzalı
1965-1975 yılları arasında Brüksel ve Londra’da sanat tarihi çalışan Alacakaptan 1975’te Kudüs’te akademik eğitime başladı. Çalışmalarını 1977-1978 arasında Roma Güzel Sanatlar Akademisi’nde sürdürdü. 1981’den bu yana 11 kişisel sergi açtı. Karma sergilere katıldı.
TÜRK İSTANBUL'UN İLK GÖRÜNTÜSÜ 1493 TARİHLİ HARTMANN SCHEDEL GRAVÜRÜ HARTMANN SCHEDEL (1440-1514) - Gravür Baskı (Incunabula Liber Chronicum'dan 291b)
Çerçeveli 56 x 40 cm - iç ölçü ise 39 x 23 cm
Sayfanın ön kısmında ve devam eden arka kısmında İstanbul ile ilgili önemli bilgiler verilmektedir.
15. yüzyılın matbaayı ilk kullanan kartograflarından olan Schedel’in Dünya Tarihi matbaa tarihinde Latince terimle “incunabula” şeklinde
tabir edilen erken dönem (15. yüzyıl) basılı eserler arasında iyi tanınan ve günümüzde de üzerinde çok sayıda çalışma yapılan bir tanesidir. Eserin içinde toplam 1800'e yakın resim bulunmakta olup bunlardan 22'si çift sayfalıdır. Bu resimlerden üçü İstanbul'a aittir. İstanbul, yani dönemdeki adıyla Constantinopolis - Constantinople şehrinin ilk matbu üç görüntüsünü içeren bu nadir eserden çıkan bu gravür, elle renklendirilmiş nadir bir nüshadandır. Renkli nüshalar renksizlere nazaran daha nadirdir.
Gravürde İstanbul'a ait bir çok önemli mimari yapı tespit edilebilir. Haliç Zinciri, bazı kapı ve kulelerin üzerinde arma, haç, çift başlı
kartal veya bunların basitleştirilmişleri şeklinde ifade edilen simgeler yer almaktadır. Gravür, Türk İstanbul'a dair ilk çizim olsa da fetih öncesi dönemine ait bir çok belirti taşır.
HİKMET BARUTÇUGİL (-) 1997 Ebrû
Orijinal ebrû
Çerçeveli boyut: 30 x 40 cm; ebrû alanı: 26,5 x 16 cm
Sol altta imzalı
MUZAFFER AKYOL (1945-) - 1984
Kağıt üzeri karışık teknik, çerçeveli, 63 x 48 cm
YUSUF BİLGE - Figürlü Sokak Kompozisyonu
Kağıt üzerine suluboya, 41 x 35 cm çerçeveli; 27 x 22 cm resim alanı
MURAT GERMEN (1965-) - Kar ve İstanbul
Orijinal manipüle edilmiş baskı, çerçeveli
33x43 cm, sağ alt köşede imzalıdır.
TAN ORAL - Müjdat Gezen "Ustalarım" kitabı için Ulvi Uraz portresi
İmzalı, çerçeveli 34 x 29 cm, iç alan 22 x 13 cm
EBRU YOLVER - 2014 Ortaköy Camii
Kağıt üzeri karışık teknik, çerçeveli 42 x 35 cm; 31 x 24 cm resim alanı
JOYCE ROYBAL - Müzisyenler
Tuval üzeri yağlıboya, çerçeveli 36 x 31 cm; resim alanı 24 x 20 cm
OKTAY BOZKURT - 2003 Ölü Doğa
Karton üzeri yağlı boya, çerçeveli 41 x 32 cm; iç alan 28 x 20 cm, sağ alt köşede imzalı
NERMİN BEZMEN (1954-) - 1984 Çengelköy Evi
"Sevgili Nur ve Hakan'a yeni yuvalarında huzur, mutluluk, keyif, bereket ve dolu dolu aşk diliyoruz" ithafıyla imzalı, sol alt köşede imzalı, çerçeveli 31 x 31 cm; iç alan 23 x 22 cm
FİLİZ KARSAN - Oda
Kağıt üzerine guaj boya,
Çerçeveli: 32 x 26 cm; Resim boyutu: 18 x 12 cm,
Sağ alt köşede imzalı
İstanbul'da doğan sanatçı, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi (Mimar Sinan Üniversitesi) Grafik Sanatlar Bölümü'nde okuduktan sonra, Paris'te École Normale Supérieure des Beaux-Arts'ta ve Académie de la Grande Chaumière'de desen, École du Louvre'da sanat tarihi öğrenimi gördü. İlk kişisel sergisini Galerie du Lion Paris'te 1981’de açan sanatçı bugüne kadar Fransa, Belçika, İngiltere, Kolombiya, Cezayir ve Türkiye'de pek çok kişisel sergi açtı ve karma sergilere katıldı. Karsan, 1981’den beri üyesi bulunduğu Marais Ressamları Grubu'nun her yıl Paris'te düzenlediği sergilere de katılmaktadır. 2012’de İstanbul Grafik Sanatlar Müzesi’nde baskı resim çalışmaları yapan Karsan, sanat çalışmalarına Paris’te devam etmektedir.
BERRAK İŞCAN - 2022 Peyzaj
Tuval üzerine akrilik, 50 x 35 cm, sağ alt köşede imzalı
BERRAK İŞCAN - 2022 Peyzaj
Tuval üzerine akrilik, 40 x 30 cm, sağ alt köşede imzalı
19 yüzyıl ipek üzerine çin resmi
Mukavvaya marufle kumaş üzerine geleneksel Çin tekniği, çerçeveli 47 x 35 cm, iç alan 38 x 28 cm
HİKMET DURUER (1926-2004) - İsimsiz Peyzaj
Kağıt üzerine suluboya. Karton üzerine yapıştırılmış. Haliyle.
Sanatçı imzalı,
30 x 19 cm
SALİH ACAR (1927-2001) - 1965 Çiçek Kuşlar
Kağıt üzerine sulu boya
24x22 cm çerçeve ebadı, gri paspartusu ile döneminin güzel ve ince çerçevesinde
Türk ressam Salih Acar 1927 yılında Filibe’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Filibe’de tamamladıktan sonra Sofya Güzel Sanatlar Akademisi’nin fresk bölümünde okudu(1945-1950). 1950’de İstanbul’a gelerek Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’ne girdi. Ayrıca iki yıl süreyle Zühtü Müridoğlu’nun atölyesinde heykel çalışmalarına katıldı.
Akademi’yi bitirdikten sonra, herhangi bir görev almayarak sanat çalışmalarına yöneldi. Bu arada Türkiye Ressamlar Cemiyeti’ne girdi. Büyük pano çalışmalarına ve dekoratif nitelikli resimlere ağırlık verdi.
Ayrıca fresk tekniğinde duvar resimleri yaptı; gravür ve desenler çizdi, Efes ve Tarabya Oteli yarışmalarını kazanarak bu yapıların duvarlarına fresk ve sgraffito türünde uygulamalar yaptı. Büyük kentlerde, çeşitli duvar resimleri çalışmalarında bulundu. Resmin yanı sıra, heykel sanatçısı olarak da bazı denemelere girişti. İlk kişisel sergisini 1955’te açtı.
1966 yılına kadar genellikle yöresel köylü figürlerinin üsluplaştırılmasına dayalı bir sanat anlayışı doğrultusunda yapıtlar veren Salih Acar, yüzeye bağlı, süsleyici ve çizgisel bir anlatıma öncelik tanıyan bu çalışmalarında, kırsal kesime özgü yaşamı, gerçekçi ve illüstratif bir bakış açısıyla yansıttı.
1966 yılından sonra doğayı inceleme ve çevresini araştırma çalışmalarına başladı ve o tarihten sonra resimlerine kuşları, denizleri, ormanları, balıkları ve doğada yaşayan bütün canlıları konu aldı. Yaban ördeği, turna, leylek, kartal, karga, balıkçıl, gibi kuş türlerini yakından inceledi ve sanatının ayrı dönemlerini oluşturan özel konular halinde ayrı diziler olarak işledi.
HASAN KAVRUK (1918-2007) - Soyut Kompozisyon
Karton üzerine yağlı boya
Şık çerçevesinde, çerçeveli 33 x 31,5 cm, resim alanı 11 x 12,5 cm
Sol alt köşede imzalı
HALUK NAZMİ DAGA (1924-2010) - 1987 Soyut Kompozisyon
63 x 44 cm, çerçeveli, kağıt üzerine karışık teknik, sağ alt köşede imzalı
HALUK NAZMİ DAGA (1924-2010) - 2004 Soyut Kompozisyon
Kalın mukavva üzerine karışık teknik, 70 x 50 cm, sağ alt köşede imzalı
HALUK NAZMİ DAGA (1924-2010) - 2006 Soyut Kompozisyon
Kalın mukavva üzerine karışık teknik, 70 x 50 cm, sağ alt köşede imzalı
ANATOLII IVANOVICH POSYADO (1908-1987) - Bronz Döküm Lenin Heykeli
Bronz döküm Vladimir Ilyich Ulyanov Lenin heykeli,
15,5 x 5,5 x 4 cm,
Heykeltraş'tan kazıma imzalı,
Nadir
ALFONS MUCHA - 1980 Litograf Sergi Afişi "Soubor Uzite Grafiky Ze Sbirek Okbesniho Muzea V Chrudimi, Stredoske Muzeum Roztoky U Prahy, Listopad 1979 - Brezen 1980"
Original ofset litograf,
99 x 35 cm, çerçeveli,
"Soubor Uzite Grafiky Ze Sbirek Okbesniho Muzea V Chrudimi, Stredoske Muzeum Roztoky U Prahy, Listopad 1979 - Brezen 1980" adlı sergiden
Çek ressam ve grafik sanatçısı Mucha, resimler, posterler, reklam afişleri ve kitap çizimlerinden oluşan zengin bir ürün yelpazesi sunarken aynı zamanda mücevher, halı, duvar kâğıdı ve tiyatro setleri de hazırladı. Çalışmaları daha sonra Art Nouveau stili olarak anılacak olan ekole dâhildir. Mucha'nın çalışmaları genellikle Neoklasik bir tarzda giyinmiş güzel kadınları resmeder. Arka planda genellikle girift çiçek desenleri betimlenir ve bazen bu çiçekler kadınların başlarında bir hale şekline dönüşür. Sanatındaki art nouveau tarzı çoğunlukla taklit edilmiştir. Ancak Mucha daima sanatının herhangi bir moda akımından ziyade içten gelen bir stilistik form olduğunu belirtti. Sanatın sadece ruhanî mesajı iletmek için varolduğunu iddia etti. Ticari işlerinden elde ettiği ün ve başarı onu asıl yapmak istediği sanatından uzaklaştırdı. Mucha 1906 - 1910 yılları arasında ABD'yi ziyaret etti, daha sonra ülkesine geri dönüp Prag'a yerleşti. Burada Güzel Sanatlar Tiyatrosu gibi şehrin en önemli anıtsal yapılarını dekore etti. Çekoslovakya, II. Dünya Savaşı sonrası bağımsızlığını kazandığında, Mucha yeni ulusu için yeni posta pulları, banknotlar ve diğer hükûmet dokümanlarını tasarladı. Çok uzun zaman boyunca kendi şaheseri olarak tanımladığı Slav Destanı (Slovanská epopej) üzerinde çalıştı. Bu eser Slav halklarının tarihini anlatan bir dizi çok geniş resimden oluşur. Sanatçı bu eseri 1928 yılında Prag şehrine hediye etti. Slav halklarını yüceleştiren böyle bir eseri tamamlamak gençliğinden beri onun rüyasıydı. II. Dünya Savaşı başladığında tutuklandı ve Alman işgalciler tarafından sorgulandı. Bu olayın etkisinden ve anavatanının işgal altına girmesinin yarattığı üzüntüden asla kurtulamadı. Sanatçı, 14 Temmuz 1939'da Prag'da bir akciğer enfeksiyonu sebebiyle öldü ve Vyšehrad Mezarlığı'na defnedildi.
FATİH URUNÇ (1966-2012) - 2010 İsimsiz
Karton üzerine karışık teknik,
Çerçeveli: 65 x 52 cm; resim boyutu: 49 x 33 cm,
Üst kısımda imzalı
ANONİM - Oryantalist Portre
Kağıt üzerine karışık teknik,
Çerçeveli ve paspartulu: 80 x 68 cm; resim boyutu: 55 x 42 cm,
İmzasız, usta işi
BİROL imzalı - Aşık Veysel, Aşık Mahsunî Şerif ve Ruhi Su Portreleri
Tuval üzerine akrilik,
117 x 65 cm,
Yüzeyde hafif lekeler ve iki adet hasar mevcut