Müzayedemize 19 Mayıs PAZAR GÜNÜ, SAAT 21:30'a kadar internet sitemiz üzerinden pey verebilirsiniz. Aynı gün, SAAT 21:32 itibariyle canlı müzayedemiz başlayacaktır. Müzayede firmamız satıcılar ile aracılar arasında aracı olup alıcı tarafından kazanılan her ürünün komisyon oranı: %20 tir.
ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Tüm ürünlerin kargoda taşıma esnasında oluşabilecek hasarın sorumluluğu tamamen alıcıya aittir. Müzayede firmamız bu konuda kesinlikle sorumluluk kabul etmeyecektir. Ödemeden hemen sonra ürünleri müzayede evimizden aldırabilirsiniz. Alıcı tarafından İstanbul dışından kazanılan ürünler, çerçevelerinden ayrılıp iki parça halinde gönderilecektir.
Müzayedemizdeki lotların her biri müzayede süresince müzayede evimizde görülüp incelenebilir.
!!! ÖNEMLİ !!! Komisyon oranı %20 olup tutarın tamamına %20 KDV oranı eklenecektir. ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Komisyon ya da vergi tutarları ile alakalı iadeler kesinlikle kabul edilmeyecektir, kuralların tamamı okunmuş kabul edilir
SINIRLI SAYIDA BASILAN KATALOĞUN 36 NUMARALI NÜSHASI: Aivazovski, Editions d'art aurora-Leningrad, Ivan Konstantinovich Aivazovskii, N. Novouspenskii, Printed and bound USSR, 1989.
Yayıncısının özgün cilt ve şömizinde, şömizde yıpranma mevcut, harici temiz durumdadır, 30x25 cm, Fransızca, 146 sayfa, renkli resimli.
Empresyonistler, Lautrec. PHILIPPE HUISMAN - M. G. DORTU, [CİLTLİ ŞÖMİZLİ], Baskan Yayınları, İst., 1980.
Çok İyi. Yayıncısının özgün şömizli cildinde. Şömizin ön kısmında yarım santimlik yırtık var. Metin ve görsel kısımlar çok temiz durumda. 32x23,5 cm, s/b resimli, 95, [1], sayfa.
Barok sanat. SUUT KEMAL YETKİN, [CİLTLİ ŞÖMİZLİ], Cem Yayınevi, İst., 1977.
Çok İyi. Yayıncısının özgün şömizli cildinde, şömizde lokal yıpranmalar var, metin ve görsel kısmı çok temiz durumda, 30x21 cm, 158, [2] sayfa, renkli ve s/b resimli.
How to look at art. Editor: BERNARD MYERS. [CİLTLİ ŞÖMİZLİ], Grolier, London, 1971.
Çok İyi. The Book of Art Volume: 10. Yayıncısının özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 24x22 cm, 254 sayfa, s/b ve renkli resimli.
Chinese and Japanese art. Editor: MICHAEL SULLIVAN. [CİLTLİ ŞÖMİZLİ], Grolier, London, 1971.
Çok İyi. The Book of Art Volume: 9. Yayıncısının özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 24x22 cm, 295 sayfa, s/b ve renkli resimli.
Giorgio de Chirico. Dünyanın gizemi = The Enigma of the world. Yayına hazırlayanlar: BEGÜM AKKOYUNLU ERSÖZ - TANIA BAHAR - VICTORIA NOEL-JOHNSON, Pera Müzesi Yayınları, İst., 2016.
Sıfır Kitap. Yayıncısının özgün karton kapağında, metin ve görsel kısmı çok temiz durumda. 282 sayfa, Türkçe / İngilizce, renkli ve s/b resimli, 28x24 cm.
Giorgio de Chirico, birbiri ardına sıralanan avangard akımlarla zenginleşmiş 20. yüzyılın en sıra dışı figürlerinden biridir. Konudan çok farklı form ve ifade biçimlerinin ön plana çıktığı bu zengin dönemde, de Chirico çağdaşlarından farklı bir yaklaşımla geliştirdiği yepyeni konuları resmin odağına taşıdığı özgün metafizik bir evren yarattı. 1910-1918 arasında ürettiği ve sürrealistlere de esin kaynağı olan ilk metafizik eserlerinin ardından I. Dünya Savaşı sonrasında değişen dinamiklerle farklı arayışlara yöneldi; Antik Yunan ve Roma sanatına ilgi duydu, eski ustaların yapıtlarını yeniden yorumladı. 80 yaşına geldiğinde tekrar metafizik resme yöneldi; sanat yaşamını bu alanda yeni geliştirdiği konular ve ilk dönemine kıyasla daha aydınlık bir paletle boyadığı tuvalleri ile tamamladı.
De Chirico'nun sanatsal serüvenine ve kurucusu olduğu metafizik sanat olgusuna odaklanan kapsamlı makaleler ve sanatçının yazılarını içeren sergi kataloğu en erken tarihli eserlerinden son yapıtlarına kadar çeşitli dönemlerinden örnekleri içeriyor.
İstanbul estetiği. ÇELİK GÜLERSOY, Güzel Sanatlar Matbaası, İst., 1980.
Çok İyi. Yayıncısının özgün karton kapağında, temiz durumda, 26x18 cm, 139 sayfa, renkli ve s/b resimli.
Belkıs - Zeugma ve mozaikleri. RIFAT ERGEÇ, [CİLTLİ ŞÖMİZLİ], Sanko, İst., 2006
Yeni Gibi. Yayıncısının özgün şömizli cildinde. Çok temiz durumda. 32x23 cm, renkli resimli 224, sayfa.
Tuzla tarihi. Yeni Taş (Neolitik) Çağından 2011'e kadar, Mustafa Özdemir, Tuzla Belediyesi Kültür Yayınları, İst., 2011.
Yayıncısının özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 25 x 18 cm, renkli ve s/b resimli, 588 sayfa.
-- Arkeoloji Şehir tarihi İstanbul Türkiye Cumhuriyeti Osmanlı kültürü Sosyal yaşam.
Türk traktör tarihi 1954-2004., Metin Özdemir, Türk Traktör ve Ziraat Makineleri A.Ş., İst., 2004.
Yayıncısının özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 32 x 23 cm, renkli ve s/b resimli, 463 sayfa.
-- Kurum tarihi Müessese Traktör Türk tarımı Ziraat Sanayii
Bir hayalin peşinde. Yedi zirveler, Batı Yarıküre ve Antarktika., Nasuh Mahruki, Yky, İst., 1996.
Yayıncısının özgün şömizli cildinde, 159 sayfa, renkli resimli, 34 x 25 cm, kuşe kağıda lüks baskı.
45 yıllık öykü: Çelebi Hava Servisi [CİLTLİ - ŞÖMİZLİ], ÜLKÜ ÖZEN, Tarih Vakfı Yurt Yayınları / Çelebi Hava Servisi, İst., 2004.
Yayıncısının özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 29 x 25 cm, 349 sayfa, renkli resimli.
-- Kurum tarihi Havacılık Taşımacılık
Kaynaktan mahalleye ab-ı hayat: Kadıköy çeşmeleri [CİLTLİ - ŞÖMİZLİ], GÖRKEM KIZILKAYAK, Kadıköy Belediyesi, 2011.
Yayıncısının özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 31x23 cm, 142 sayfa, s/b ve renkli fotoğraflar.
ÇEKÜL Yüksek Danışma Kurulu üyesi Necdet Sakaoğlu'nun danışmanlığında, Kadıköy Belediye Başkanı Selami Öztürk’ün özsözüyle, Kadıköy Belediyesi tarafından basılan Kadıköy Çeşmeleri kitabına Kaynaktan Çeşmeye Su Kültürümüz ve Tarih Boyunca İstanbul ve Su başlıklarıyla giriş yapılıyor. Çeşme sözcüğünün kökeni de bu girişte irdeleniyor ve yukarıdaki tanım farklı kaynaklardan alıntılarla zenginleştiriliyor. Kadıköy Belediyesi’nin ÇEKÜL Vakfı danışmanlığında sürdürdüğü koruma çalışmaları ve Kadıköy Çeşmeleri’nin restorasyon serüveni anlatılıyor sonra. Kadıköy’deki tüm çeşmelerin küçük bir envanteri de yer alıyor kitapta
Osmanlı deniz ticaretinin yükselen değeri Mersin, (1822-1922), Editör: Mehmet Mazak, Mersin Ticaret Odası Yayınları, Mersin, 2013.
Yayıncısının özgün şömizli cildinde, çok temiz, 29 x 24 cm, 304 sayfa, s/b ve renkli resimli.
-- Mersin Osmanlı tarihi Denizcilik Ticaret Mersin Limanı.
Çanakkale, 1915: Savaşın tanıkları, KOLLEKTİF, Bahçelievler Belediyesi Kültür Yayınları, İst., 2014.
Yayıncısının özgün cildinde, çok temiz durumda, 31 x 24 cm, 111 sayfa, tamamen renkli ve s/b fotoğraflar. -- Çanakkale Gelibolu, 1915 1. Dünya Savaşı Anzaklar Muharebe alanları Fotoğraf Son devir Osmanlı tarihi.
Osmanlı belgelerinde Kâğıthane., Editör: Hüseyin Irmak, Kağıthane Belediyesi, İst., 2007.
Yayıncısının özgün sert kapaklı cildinde, çok temiz durumda, 34 x 24 cm, s/b resimli, 659 sayfa.
Onların da yolu İETT'den geçti: 140 yıl 140 isim. [CİLTLİ - KUTULU], FİLİZ ACAR; FATİH SULTAN KAR, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul, 2011.
Yayıncısının özgün cildinde, özel kutusunda, oblong, 34 x 25 cm, 230 sayfa, s/b fotoğraflar.
-- Sanat Fotoğraf İstanbul Taşımacılık Biyografi Kurum tarihi
Vakıf Bank Sanat Koleksiyonu [KUTULU - CİLTLİ], YİĞİT ALTIPARMAKOĞULLARI, Vakıf Bank, İstanbul, 2020.
Yayıncısının özgün cildinde, özel kutusunda, 32 x 23 cm, 231 sayfa, renkli resimli. 1000 adet basılmıştır.
-- Türk resmi Dünya sanat tarihi Koleksiyon Tablo Resim sanatı
Sanatın ve sanatkarın izinde [CİLTLİ], İBRAHİM ETHEM GÖREN, Kuveyt Türk, İstanbul, 2021.
Yayıncısının özgün cildinde, çok temiz durumda , 25 x 33 cm, 407 sayfa, renkli resimli.
Kuveyt Türk, gelecek nesillere kaynak eserler bırakmak amacıyla ‘Sanatın ve Sanatkârın İzinde’ kitabını sanatseverlerin beğenisine sundu. Kadim geleneğimizin günümüzdeki temsilcileri arasında yer alan sanatkârların maharetlerine ve birikimlerine ışık tutan kitap, 30 farklı sanat ve zanaat dalını detaylı şekilde ele alıp ustaları ve eserlerini sayfalarında misafir ediyor.
-- Türk / İslâm sanatları Geleneksel sannatlar Sanat tarihi Osmanlı kültürü
Ressamlar. Yaşamları ve eserleri [CİLTLİ - ŞÖMİZLİ], Çev: Ahmet Fethi Yıldırım, Alfa Kitap, İstanbul, 2018.
Yayıncısının özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 31 x 26 cm, 360 sayfa, çok sayıda resimli.
“Bütün iyi ressamlar kendisi neyse onu resmeder.” Jackson Pollock
Erken Rönesanstan günümüze kadar 80’den fazla büyük sanatçıya ayrılan elinizdeki bu kitap, sanatçıların yaşamlarının, aşklarının ve eserlerinin çekici öykülerini araştırıyor.
Katkıda Bulunanlar: George Bray- Caroline Bugler- Nick Harris- Diana Loxley- Kirsty Seymour-Ure,- Jude Welton- Ian Zaczek-
Vakıf restorasyon yıllığı. Restorasyon, konservasyon, arkeoloji, sanat tarihi. Sayı: 3, Sahibi: İbrahim Özekinci, Vakıflar genel md., İst., 2010
Özgün karton kapağında, çok temiz durumda, 30 x 21 cm, 172 sayfa, kuşe kağıda baskı, resimli.
Gören gözler. [Sergi kataloğu], CANDAN OSMA, NİŞART SANAT GALERİSİ, 2016.
Özgün karton kapağında, çok temiz durumda, 30 x 21 cm, [42] sayfa, renkli resimli, 100 adet basılmıştır.
-- Türk resmi Sanat tarihi.
Çömezin mutfağı, DENİZ YILMAZ, Haz: Fulya Bozkurt Berksoy, Ommedya, İstanbul, 2016.
Yayıncısının özgün cildinde, çok temiz durumda, 28 x 22 cm, 128, [1] sayfa, s/b ve renkli resimli.
Merhaba! 17 yaşındaki bir Çömezin Mutfağı'na hoş geldiniz, ben Deniz. Yemek yapmak kendimi bildim bileli en büyük tutkularımdan biri. Yaptığım yemeklerin ailem ve arkadaşlarım tarafından tadılması, beni inanılmaz derecede mutlu ediyor. Hayatım bu tutkumun etrafında şekillendi. Detaya önem veren, planlı ve titiz bir yapım var.Ayrıca herkesin karnının tok olduğundan da emin olmalıyım :) 29 Haziran 1998'de İstanbul'da doğdum. İlkokulu Hisar Okulları'nda okudum, şu an ise Robert Kolej'de 11. Sınıf öğrencisiyim. Youngsterskitchen. com adı altında İngilizce, comezinmutfagi.com adresi altında Türkçe yazdığım bir yemek bloğum var. Ailemin desteğiyle bloğumdan esinlenerek bir yemek kitabı yapmaya karar verdim ve Çömezin Mutfağı da işte böylece ortaya çıktı. Yemek konusunda en büyük hobim, seyahat ettiğim yer
Trenler anılardan geçer [CİLTLİ-KUTULU], AYKUT TANKUTER, Novartis Kültür Yayınları, İstanbul, 2004.
Özgün ciltli sert kapağında ve kutusunda, 23x28 ebatlarında 253 sayfa renkli resimli fotoğraflı sıfır durumdadır.
Dikmen Gürün'e yazılar, Haz: YAVUZ PEKMAN, OĞUZ ARICI, Doğan Kitap, İstanbul, 2020.
Özgün karton kapağında , 22 x 16,5 cm, 590 sayfa.
İstanbul Üniversitesi Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü’ne kuruluşundan itibaren önce öğretim üyesi ve ardından Bölüm Başkanı olarak büyük emek vermiştir. Aynı zamanda, 20 yıl boyunca İKSV İstanbul Tiyatro Festivali’nin yöneticiliğini yapmıştır. Ülkemiz tiyatrosunu dünya tiyatrosuna açmak, dünya tiyatrosunu ülkemiz tiyatrosuyla tanıştırmak ve bunu önyargılardan, komplekslerden ve dogmalardan arınmış biçimde gerçekleştirmek onun taşıdığı güven ve inançla, kendine özgü aydın duruşuyla mümkün olabilmiştir. Elinizdeki bu kitap, hepimizin hocası ve dostu olan Prof. Dr. Dikmen Gürün’ün aydınlık gülüşüne duyduğumuz şükranı göstermek ve ışıklandırdığı tiyatromuza tarihsel bir kayıt düşmek üzere hazırlandı. Yarattığı aydınlığın nerelere ulaştığını, nasıl iz bıraktığını ve neleri dönü
Richard Smeets. Works 1978-2012.= Werken 1978-2012. / [+ Türkçe Richard Smeets röportaj kitabı]., , Richard Smeets, Museum Jan van der Togt / Rezan Has Museum of Istanbul, İst., 2012.
Yayıncısının özgün şömizli cildinde, Büyük boy, Türkçe kitap şömizli karton kapağında, çok temiz durumdalar, 2 cilt takım: (318, [6] s.; [28] sayfa], renkli resimli, Flemekçe / İngilizce / Türkçe.
--1500 adet sınırlı sayıda basılmıştır.
Kur'an'dan sanata. 2 cilt TAKIM [CİLTLİ], MURAT SÜLÜN, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, İstanbul, 2020.
25x34 ebatlarında sıfır durumda renkli ve s/b resimli ciltli 2 cilt takım toplamda 948 sayfa'dır.
Kur’an’ı Kerim’in insan idrakiyle buluşmasının 1400.yılı olan 2010 “Kur’an yılı” ilan edilmişti. Vahyin 1400. Yılı etkinlikleri çerçevesinde neşredilen bu kitap; taşa, mermere, çiniye, ahşaba, metal vd. malzemelere uygulanan ayet hatlarını konu almaktadır. Hangi ayetin, hangi sanat eserinde o eserin hangi birimine ne gibi gerekçelerle yazılmış olabileceği hakkında temel kaynak durumundadır. Bu yönüyle eşsiz bir eser olan “Kuran’dan Sanata” hem tarihi bir belge hem bir kültür hazinesi niteliği taşımaktadır.
20. yüzyıl'dan 21. yüzyıl'a Necip Bey Haritaları'ndan günümüze öncesi ve sonrası İstanbul. 3 cilt TAKIM. [KUTULU], M. ULVİ GÜNPINAR, AYNUR ÖZCAN, GÜZİN TAŞDEMİR, A. RUHİ DİNÇER, Mimar Sinan Vakfı Yayınları / İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İst., 2013.
Yayıncısının özgün resimli dekoratif cildinde, özel kutusunda, kutuda yıpranma mevcuttur, harici çok temiz durumda, 32 x 23 cm, 3 cilt takım: (440 sayfa, 1 adet katlı renkli İstanbul panoraması; 442-875, [5] sayfa aralığı, 1 adet katlı renkli İstanbul panoraması, 877-1289, [8] sayfa aralığı, 1 adet katlı renkli İstanbul panoraması, s/b ve renkli levha ve fotoğraflar. -- İstanbul Haritacılık Koleksiyon Sosk planları Necip Bey Mühendis.
İstanbul Deniz Müzesi Osmanlıca Bahriye Mühür ve Damga Koleksiyonu. 2 cilt TAKIM [CİLTLİ - ŞÖMİZLİ], Hazırlayan: NURCAN BAL, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı / İstanbul Deniz Müzesi, İst., 2008.
Yayıncısının özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 35 25 cm, 2 cilt takım: ([viii]; [ii]), 1052 sayfa), renkli ve s/b resimli.
İnceleme Uzmanı Nurcan Balın yayına hazırladığı iki cilt ve 1052 sayfadan oluşan Osmanlıca Bahriye Mühür ve Damga Koleksiyonu araştırmacılar ve koleksiyonerler için değerli bir kaynak niteliğinde. Türk deniz teşkilat tarihini biçimlendiren siyasi gelişmeler ve bahriye teşkilatındaki yeniden yapılanmaların mühürlerin ibarelerinde meydana getirdiği değişiklikler, bu çalışmada tarihi süreç içinde gözler önüne serilmekte. Türk bahriyesinin teşkilat tarihinin, her dönemine ait mühür ve damgaların, bütünlük içinde yer aldığı bu katalog gelecek kuşaklar için arşiv niteliğinde.
-- Nümizmatik Koleksiyon Askeri tarih Nümismat Osmanl tarihi Denizcilik Sikke Damga Mühür
Büyük Mecidiye Camii ve Ortaköy, Editör: Mehmet Baha Tanman, Kuveyt Türk,İst., 2014.
Yayıncısının özgün şömizli cildinde, özel kutusunda, 30 x 24 cm, 401, [17] sayfa, renkli ve s/b resimli. Ortaköy Camii olarak da anılan, Büyük Mecidiye Camii'nin,gerek Boğaziçi'nin güzide noktalarından Ortaköy, gerekse İstanbul için önemi büyüktür. İnşaası Osmanlı döneminin sonlarına, 19.yüzyılın ortalarına tekabül eden Büyük Mecidiye Camii, o günlerden bu günlere farklı Boğaziçi yaşamlarını seyretmiştir. Bu kitap Osmanlı dönemi mimari eserleriyle; Boğaz'da ve bölgede bulunan camii, mescit, yalı, hamam, çeşmeler ve diğer eserlerle ilgili bilgileri aktarmaktadır. -- Türk - İslâm sanatı Mimari Camii İstanbul Süsleme.
Bilge şehir Kocaeli yemekleri, Edit: İLHAN BAYRAM, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, Kocaeli, 2018.
Yayıncısının özgün cildinde, çok temiz durumda, 4to. (30 x 25 cm). [10], 225, [16] sayfa, renkli resimli.-- Yeme-içme kültürü Türk mutfağı Yerel yemekler Referans Kocaeli İzmit Folklor Sofra Gastronomi.
Ernst A. Egli: Türkiye'ye katkılar. Yerel yorumlar, eğitimde program, pratiğin muhasebesi, Edit: N. MÜGE CENGİZKAN, SELDA BANCI, ALİ CENGİZKAN, TMMOB Mimarlar Odası Birliği, İst., 2017.
Özgün karton kapağında, çok temiz durumda, 32 x 24 cm, 322 sayfa, renkli resimli. -- Alman mimarlığı Cumhuriyet Türkiye'si Ankara Türk mimari sanatı.
Vakıf ve İktisat. Sempozyum, Edit: MEHMET KURTOĞLU, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Ank., 2014.
Özgün karton kapağında, çok temiz durumda, 30 x 21 cm, 241 sayfa, renkli ve s/b resimli. -- Vakıf Türk / İslam kültürü Ekonomi.
Osmanlı belgelerinde Beykoz., Hazırlayanlar: Rıfat Günalan - S. Sümbül, Beykoz Belediyesi Kültür Yayınları, İst., 2013.
Yayıncısının özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 32 x 23 cm, çok sayıda Osmanlıca belge ve çevirileri, s/b ve renkli resimli, 528 sayfa.
-- Beykoz Anadolu yakası İstanbul şehir tarihi Osmanlı kültürü Arşiv belgeleri Boğaziçi.
Hanım sultanların ebedî nakışları., Hazırlayanlar: Nil Sarı, Jale Yavuz, Gaye Özen, Üsküdar Belediyesi, İst., 2012.
Yayıncısının özgün şömizli karton kapağında, çok temiz durumda, 33 x 24 cm, renkli resimli, [ix], 141 sayfa.
-- Sanat El işleri Kadın İslam sanatı Geleneksel sanatlar Kadın kültürü.
Anadolu kümbetleri, 1 - Selçuklu dönemi, ORHAN CEZMİ TUNCER, (1931-), Güven Matbaası, Ankara, 1986.
384 sayfa. 25x33 cm
Özgün karton kapağında, şömizli, çok temiz durumda, 25 x 33 cm, s/b resim ve fotoğraflar, Türkçe / İngilizce, 384 sayfa.
-- Türk / İslâm sanatı Mimari Sanat tarihi Mimarlık Selçuklu dönemi
Benim lokantalarım: İstanbul'dan Anadolu'ya göz ve damak anıları (248 Adres), ARTUN ÜNSAL, Yapı Kredi Yayınları, 2009.
Özgün karton kapağında, çok iyi durumda, 21x14 cm, 541 sayfa, s/b fotoğraflı.
Geleneksel Boğaz ve Beyoğlu meyhanelerinden tencere yemekleriyle ünlü esnaf lokantalarına, yabancı “restaurant”lardan Anadolu’nun özgün mutfaklarına, köfteciden kebabçıya; pastırmacıdan turşucuya, muhallebiciden kaymakçıya dek pek çok yenme içme mekanı üzerine Artun Ünsal’ın yazdığı övgülü-yergili eleştiriler, günümüz lokantalarının tutanakları niteliğinde. Pek çok yemeksever kendi lokantasını bulabilecek Benim Lokantalarım’da
Düzce yemekleri ve mutfak sanatları kitabı, DÜZCE MUTFAK SANATLARI MERKEZİ, Düzce Belediyesi, Ankara, 2021.
Yayıncısının özgün cildinde, çok temiz durumda, 25x23 cm, 304 sayfa, renkli fotoğraflı.
Düzce Belediyesi tarafından, bölge kültürünün önemli bir parçası olan Düzce mutfağını kurumsallaştıracak bir çalışmaya imza atıldı. Düzce Beltur A.Ş. bünyesinde kurulan Düzce Mutfak Sanatları Merkezine rehberlik edecek olan "Düzce Yemekleri ve Mutfak Sanatları Kitabı"hazırlandı. "Geleneklerimizle geleceğe" sloganı ile hazırlanan, Düzce mutfağının birbirinden leziz ve kendine has yemeklerinin yer aldığı kitapta 32 çeşit çorba, 59 çeşit salata meze ve zeytinyağlılar, 74 çeşit ana yemek, 48 çeşit hamur işi mantı ve makarna, 10 çeşit ekmek, 36 çeşit tatlı, 22 çeşit diğer yiyecek ve içecekler olmak üzere toplam 281 farklı tarifi içerisin de barındırıyor.
Erken cumhuriyet dönemi mimarlığı (1923-1938), [Birinci Baskı], İNCİ ASLANOĞLU, Odtü Mimarlık Fakültesi Yayınları, Ankara, 2001.
Özgün karton kapağında, çok iyi durumda, 25x17 cm, 440, [2] sayfa, s/b fotoğraf ve plan sayfaları.
Çalışmaya konu olan on beş yıllık dönem, mimarlığın oluşumundaki etmenlerden biri olan ekonomik yapının önemi göz önüne alınarak iki farklı ekonomi politikasının sürdürüldüğü 1923-1932 liberal ekonomi yılları ve 1932-1938 devletçi ekonomi politikası yılları olarak iki dönem içinde ele alınmış ve bu süreler mimarlığı ekonomik ve sosyo-kültürel gelişmeler doğrultusunda incelenmeye çalışılmıştır. Osmanlı mimarlığının gelişmesine kısaca değinilerek girilen konunun bu iki ana bölümünün her birinde dönemlerin ekonomik, sosyal ve kültürel yapısı tanıtılmış, mimarlıktaki üslûpsal gelişmelerle kamu ve konut yapılarının genel nitelikleri konu edilmiştir.
Cumhuriyet Devrimi'nin yolu: Atatürk Bulvarı, KOLEKSİYONCULAR DERNEĞİ, Koleksiyoncular Derneği Yayınları, Ankara, 2009.
Özgün karton kapağında, çok iyi durumda, 22x23 cm, x, 258 sayfa, s/b fotoğraf ve planlar.
İTHAFLI-İMZALI Türk barok mimarisi hakkında bir deneme, DOĞAN KUBAN,Pulhan Matbaası, İstanbul, 1954.
Özgün karton kapağında, kapak tamir görmüş haliyle, harici temiz durumda, ilk sayfada yazar Doğan Kuban tarafından ithalı imza mevcuttur, 30x23 cm, 144, [2] sayfa, s/b fotoğraf ve planlı.
ÖNSÖZ
Bu kitap, XVIII. asırda ve XIX. asrın başında, Osmanlı mimarisinde geçen asırlara göre değişiklik arzeden hususiyetlerin mahiyeti hakkında bir araştırmanın neticelerini ihtiva etmektedir. Bu hususları bilhassa aydınlatacak karakteristik eserler veya onların karakteristik detayları üzerinde durulmuştur. Etüdümüz bilhassa Dekorasyon sahasını istihdaf etmektedir. Zira asıl değişikliğin orada olduğuna inanıyoruz. Bilhassa bunu açıklamağa çalışacağız. Umumiyetle kullanılan Barok sıfatı yerine, biz bu kitaptaki izahatlarımıza dayanarak, Türk Rokokosu tabirini kullandık. Yabancı tesirlerle meydana geldiği için Türk sanatının dejenere olmuş bir şekli diye hor görülen Onsekizinci Asır Mimarisine daha müsamahakâr bir gözle bakmamı ve orada Türk ruhunun değişik akislerini bulmamı sayın Ordinaryüs Profesör Paolo Verzone'ye medyunum. Çalışmam sırasında yakından veya uzaktan alâkadar olan, irşad eden ve yardımlarını esirgemeyen büyüklerime ve arkadaşlarıma teşekkür eder, minnettarlığımı ifade etmek isterim. Bu mevzuyu çok dar ve sınırlı bir zamanda hazırlamak mecburiyeti, seçilen eserlerin az oluşu, varılan neticelere karşı müsamahakâr davranılacağını ümit ettiriyor.
D. Kuban
Sedad Eldem: Architect in Turkey, SİBEL BOZDOĞAN, SÜHA ÖZKAN, ENGİN YENAL, HANS HOLLEIN, A Mimar Book, Consept Media Aperture, New york, 1987.
Yayıncısının özgün cilt veşömizinde, künye sayfasında şahıs damgalı, çok temiz durumda, 27x25 cm, İngilizce, 175, [2] sayfa, s/b ve renkli resim ve plan sayfası, harita sayfaları.
Cihat Burak, [CİLTLİ-ŞÖMİZLİ], CİHAT BURAK, İLHAN BERK, SEZER TANSUĞ, FERİHA BÜYÜKÜNAL, Ada Yayınları, İstanbul, 1991.
Yayıncısının özgün cildinde, temiz durumda, 23x25 cm, Türkçe, İngilizce, 130 sayfa, renkli resimli.
[SERGİ KATALOĞU] Halil Paşa, Haz: Veysel Uğurlu, Yapı Kredi Kültür Sanat, İstanbul, 1994.
Özgün karton kapağında, çok iyi durumda, 29x24 cm, 72 sayfa, renkli resimli. Bu katalog Yapı Kredi Kazım Taşkent Sanat Galerisinde açılan Halil Paşa Resim Sergisi nedeniyle 1000 adet basılmıştır, Mart 1994, İstanbul.
Nestle 100. yıl Türkiye'de nesilden nesile, İÇERİK FABRİKASI, Nestle Türkiye Gıda Sanayi, İstanbul, 2009.
Yayıncısının özgüncildinde, çok temiz durumda, 28x23 cm, 95 sayfa, s/b ve renkli fotoğraflı.
The Pocket Library of Great Art: Vincent Van Gogh (1853-1890), [Birinci Baskı], ROBERT GOLDWATER, Harry N. Abrams , New York, 1953.
Yayıncısının özgün bez cildinde, çok temiz durumda, künye sayfasında okuyucu notu mevcuttur, 18x12 cm, İngilizce, 72 sayfa.
[SERGİ KATALOĞU] Çarlık Rusya'sından sahneler Rus Devlet Müzesi Koleksiyon'undan 19. yüzyıl Rus klasikleri [= Scenes from Tsarist Russia 19.th century Russian Classics from the state Russian Museum Collection], Çev: Sabri Gürses, Pera Müzesi Yayınları, 2011.
Özgün karton kapağında, 28x25 cm, İngilizce, Türkçe, 192 sayfa, renkli resimli.
Çarlık Rusyası'ndan Sahneler: Rus Devlet Müzesi Koleksiyonu'ndan 19. Yüzyıl Rus Klasikleri sergisi, İstanbul'da ilk kez sergilenecek bir dizi başyapıtı sanatseverlerle buluşturmanın yanısıra, Rus gerçekçi resimleri üzerinden, Rusya tarihinin bir dönem kesitini de sunuyor.St. Petersburg‘daki Rus Devlet Müzesi'nin zengin koleksiyonundan seçilen başyapıtlar; çalışma ve yoksulluk, çocukların dünyası, halk eğlenceleri, savaş ve ölüm ile kentsoyluları konu alan sahnelerle devrime kadar yaşamın her alanından kesitleri yansıtıyor."Rus ruhu"; edebiyatta, müzikte ve güzel sanatlarda aşk, acı ve ölümün kol gezdiği bir duygu dünyası olarak işlenmiştir. Gündelik yaşam resimlerine 1860'lardan sonra gerçekçi eğilimler hâkim olur. İlerici ressamlar, çağın can alıcı sorunları olan sosyal adaletsizlik, serflik (1861'e kadar Rusya'da köylüler büyük toprak sahiplerinin mülkü sayılıyordu), çocuk işçiliği, kadınların hor görülmesi, yoksulluk gibi konuları işlemeye başlar. Gündelik yaşam, artık sanatçıların ilgi alanına girmiştir.1870'ler ve özellikle de 1880'lerden sonra resimlerde daha olumlu bir hava esmeye başlar, acılarla dolu dünyadan yavaş yavaş çıkılır. Halk artık kurban değil, güçlü bir öznedir. Folklora, halkın doğa ve evren anlayışını şiirsel bir anlatımla betimlemeye önem veren bir eğilim belirir. Toplumsal sorunlar bütünsellikleri içinde ele alınır, artık suçlama değil, tahlil vardır.Repin'den Makovski'ye, Yaroşenko'dan Şişkin'e ve dönemin daha pek çok ünlü sanatçısına yer veren sergi, dönemin Rusyası'nı hemen her yönüyle anlatırken, ele aldığı konular ve tiplemeleriyle, sanatseverlere Nikolay Gogol, Fyodor Dostoyevski gibi büyük Rus yazarlarının eserlerini okuyormuşçasına ayrı bir keyif de verecek.
Kelim Antike orientalische Flachgewebe [ŞÖMİZLİ-CİLTLİ], PETER BAUSBACK, Klinkhardt & Bierman, München, 1983.
Yayıncısının özgün şömizli cildinde, şömizde yıpranma mevcuttur, ilk sayfada okuyucu notu mevcut, bazı sayfalarda okuyucu işaretlemeleri mevcut, harici temiz durumda, 29x22 cm, Almanca, 285 sayfa, renkli fotoğraflı, bir adet harita sayfası.
Living with kilims, ALASTAIR HULL, NICHOLAS BARNARD, Thames & Hudson, London, 1996.
Özgün karton kapağında, bir iki sayfada kurşun kalem ile okuyucu notu mevcuttur, harici temiz durumda, 26x25 cm, İngilizce, 192 sayfa, s/b çizim ve renkli fotoğraflar, s/b harita sayfaları.
Mitolojiler semboller ve halılar (Koç Boynuzu-Elibelinde), MEHMET ATEŞ, Net Turistik Yayınlar, İstanbul, 1996.
Özgün karton kapağında, temiz durumda, 28x22 cm, 191 sayfa, s/b , renkli çizim ve fotoğraflı.
"Mitolojiler Semboller ve Halılar" yıllardır zihnimizde biriken sorulara cevap bulabilme uğraşları sonucunda oluştu. Yazıdan önce -yazıdan sonra diye ikiye ayırdığımız tarih dilimlerinden bilhassa yazıdan önceki dönemlerde insanların nasıl ilteişim kurdukları sorusu bu araştırmaya yönlendiren en önemli kavram oldu. Soyut yazı öncesi gerek işaret gerekse resimlerle şekillenen yoğun anlamlı bir ifade türü olan bu sembolik yazının niteliği ve içeriği irdelendiğinde genellikle insanlığın yaşam öykülerinin söz konusu edildiği mitolojik kaynaklara uzandığı anlaşılmakta ve söz konusu öyküler bir takım eşyaların üzerine gizemli işaretlerle kaydedilerek günümüze ulaştığı görülmektedir.