Müzayedemize 17 KASIM PAZAR GÜNÜ, SAAT 19:00'a kadar internet sitemiz üzerinden pey verebilirsiniz. Aynı gün, SAAT 19:02 itibariyle canlı müzayedemiz başlayacaktır. Müzayede firmamız satıcılar ile aracılar arasında aracı olup alıcı tarafından kazanılan her ürünün komisyon oranı: %15'dir.
ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Tüm ürünlerin kargoda taşıma esnasında oluşabilecek hasarın sorumluluğu tamamen alıcıya aittir. Müzayede firmamız bu konuda kesinlikle sorumluluk kabul etmeyecektir. Ödemeden hemen sonra ürünleri müzayede evimizden aldırabilirsiniz. Alıcı tarafından İstanbul dışından kazanılan ürünler, çerçevelerinden ayrılıp iki parça halinde gönderilecektir.
Müzayedemizdeki lotların her biri müzayede süresince müzayede evimizde görülüp incelenebilir.
!!! ÖNEMLİ !!! Komisyon oranı %15 olup tutarın tamamına %20 KDV oranı eklenecektir.
Komisyon ya da vergi tutarları ile alakalı iadeler kesinlikle kabul edilmeyecektir, kuralların tamamı okunmuş kabul edilir.
*** MÜZAYEDEMİZE SUNULAN ESERLERİN TAMAMI SANAT DANIŞMANIMIZ RESSAM SN. AGOP EGOYAN TARAFINDAN ONAYLIDIR ***
AHMET DOĞUER (1890-1945) - Boğaz'da yalı (1937)
Duralit üzerine yağlı boya,
Çerçeveli, 35 x 41 cm,
Haliyle,
Sol alt köşede sanatçıdan imzalı ve tarihli
Kondisyon raporu: Duralitin üst kısmında bir çatlak ve boyalı alanda dikey bir çizik mevcuttur.
Son dönem Osmanlı ve erken dönem Cumhuriyet dönemine mensup ressamlardan Ahmet Doğuer, İzlenimcilik Akımı’na başlı kalarak İstanbul’a dair kendi üslûbunda peyzajlar, natürmortlar ve nü resimler üretmiştir. Sanatçının İstanbul’da vefatının ardından ailesi tarafından düzenlenen retrospektif sergisiyle yeniden gündeme gelmiştir.
IŞIL ÖZIŞIK (1939-) - Ayasofya, İstanbul
Kağıt üzerine sulu boya,
Çerçeveli ve paspartulu ebat: 51 x 67 cm,
Resim ebadı: 34 x 49 cm,
Sol alt köşede sanatçıdan imzalı
VIKTOR VASILIYEVIÇ [PONOMARYOV] (1948-?) – Köprüden Camii
Kağıt üzerine karışık teknik,
Çerçeveli ve paspartulu ebat: 32 x 40 cm,
Resim ebadı: 25 x 17,5 cm,
Sağ üst köşede sanatçıdan imzalı
LÜTFÜ GÜNAY (1924-2020) - Soma 301 (2014)
Tuval üzerine yağlı boya ve akrilik karışık Teknik,
150 x 150 cm, çerçeveli,
Sol alt köşede sanatçıdan imzalı ve tarihli
Sanatçı tarafından 09.06.2014 tarihinde tamamlanan resim, 13 Mayıs 2014'te Manisa’nın Soma ilçesindeki kömür madeninde çıkan yangın nedeniyle 301 madencinin ölümüyle sonuçlanan kazaya adanmıştır.
LÜTFÜ GÜNAY (1924-2020) - Nü
Kağıt üzerine karışık teknik,
Çerçeveli ve paspartulu ebat: 78 x 66 cm,
Resim ebadı: 60 x 48 cm,
Sol alt köşede sanatçıdan imzalı
LÜTFÜ GÜNAY (1924-2020) - Soyut Kompozisyon (2003)
Prestuval üzerine yağlı boya,
105 x 86 cm, çerçeveli,
Sol alt köşede sanatçıdan imzalı ve tarihli
SALİ TURAN (1949-) - Triptik Soyut Kompozisyon (2007)
Kağıt üzerine guaj, sulu boya karışık teknik,
Yatay düzlemde triptik, çerçeveli ve paspartulu ebat: 81 x 42 cm,
Her bir resmin tek tek ebadı: 17 x 24 cm (x2) ve 17 x 22 cm,
Her bir resim ayrı ayrı sağ alt köşelerinde sanatçıdan imzalı ve tarihlidir (12 Eylül 2007 ve sadece 2007)
ENDER DANDUL (1955-) - Triptik Ölüdoğalar (1975)
Kağıt üzerine karışık teknik,
Yatay düzlemde triptik, çerçeveli ve paspartulu ebat: 87 x 47 cm,
Her bir resmin tek tek ebadı: 17,5 x 14,5 cm, 16 x 12 cm, 15,5 x 11 cm,
Sonuncu resim sağ alt köşede sanatçıdan imzalı ve tarihlidir
NERMİN PURA (1923-) - Figürlü Kompozisyon
Kağıt üzerine pastel boya ve karışık teknik,
Çerçevli ve paspartulu ebat: 50 x 42 cm, resim ebadı: 30 x 25 cm,
Sol alt köşede sanatçıdan imzalı
SELİM TURAN (1915-1994) - Soyut Kompozisyon
Kağıt üzerine karışık teknik,
Çerçeveli ve paspartulu ebat: 31 x 38 cm,
Resim ebadı: 26 x 15 cm,
Sağ alt köşede sanatçıdan imzalı,
Provenans: Özel V. U. Koleksiyonu, ardından L. B. Koleksiyonu’ndan
SELİM TURAN (1915-1994) - Soyut Kompozisyon
Kağıt üzerine karışık teknik,
Çerçeveli ve paspartulu ebat: 49 x 33 cm,
Resim ebadı: 24 x 16 cm,
Sağ alt köşede sanatçıdan imzalı,
Provenans: Özel V. U. Koleksiyonu, ardından L. B. Koleksiyonu’ndan
HASAN KAVRUK (1918-2007) - Soyut Kompozisyon
Kağıt üzerine yağlı boya,
11x12 cm resim ölçüsü, çerçeveli,
Sol alt köşede sanatçıdan imzalı
DİNÇER ERİMEZ (1932-) - Osmanlı Meyveleri
Kağıt üzerine karışık teknik (yaldızlı boya da kullanılmış),
Çerçeveli ve paspartulu ebat: 39 x 33 cm,
Resim ebadı: 23,5 x 17,5 cm,
Hocanın bir çok eseri gibi imzasız
MİNE ARASAN (1950-2023) - Soyut Kompozisyon (1986)
Kağıt üzerine karışık teknik,
Çerçeveli ve paspartulu ebat: 42 x 41 cm,
Resim ebadı: 33 x 24 cm,
Alt köşede sanatçıdan imzalı ve tarihli
Provenans: Tanaltay Ailesi Koleksiyonu, çerçevenin arkası aileye çok hoş bir ifadeyle ithaf edilmiş:
“Sevgili, dost, Tanaltay’lara… Her şeye ragmen, çocuk kalmaya çalışan ben çocuk kadar büyüyen Kadın’dan sevgi ve mutluluk dileklerimle. 15 Eylül 1986”. Çift imzalıdır.
ERKAN ÖZDİLEK (1959-) - Soyut Kompozisyon (2004)
Kağıt üzerine karışık teknik (yaldız kullanılmış),
Çerçeveli ve paspartulu, 66 x 51 cm,
Resim ebadı: 49 x 34 cm,
Sağ üst köşede sanatçıdan imzalı ve tarihli
ELİF SAK - Butterfly Fish (2011)
Tuval üzerine yağlı boya,
84 x 84 cm çerçeveli, 69 x 69 cm resim ebadı,
Sağ üst köşede sanatçı tarafından imzalı ve tarihli
TURHAN SELÇUK (1922-2010) - Kraliçeler
Kağıt üzerine karışık teknik,
Karikatür 48x34 cm, çerçeve 75x56 cm,
Serginin original afişiyle beraber: 48x48 cm
Turhan Selçuk´un, 7-28 Ocak 1992 tarihleri arasında Garanti Sanat Galerisi´nde düzenlenen "Abdülcanbaz Desenleri ve Karikatürler Sergisi"nde teşhir edilen orijinal eseri, son derece nadir, 1990 tarihli.
TURHAN SELÇUK (1922-2010) -
Kağıt üzerine kolaj ve karışık teknik,
Çerçeveli ebat: 43 x 40 cm, resim ebadı: 23 x 18 cm,
Sağ alt köşede sanatçıdan imzalı,
Sağ üst köşede “12.9.1953 Yeni İstanbul” ibareli ve tarihli,
Provenans: Asistanı Hakan Derman Özel Koleksiyonu’ndan. Hakan Derman’ın 1986'daki sergi için sergi broşürüne yazdığı imzalı orijinal daktilo yazısı ile birlikte. Sergi broşürü de lotun içinde verilecektir. 1953’teli Yeni İstanbul Sergisi için yapılmış eser.
ZİYATİN NURİEV (1955-) - Figüratif Kompozisyon (Heykel Etüdü) (2012)
Dokulu kağıt üzerine guaj boya,
51x37 cm, çerçeveli,
Sol alt köşede sanatçıdan imzalı
İBRAHİM BALABAN (1921-2019) - İşçiler (Tiglat'ın "Kartlar" Serisinden) (1982)
Tiglat Ofset tarafından hazırlanan “Kartlarda Ünlü Türk Ressamları” serisinden,
Leaflet kart üzerine renkli offset taşbaskı,
Çerçeveli, 20 x 15 cm,
Sağ alt köşede sanatçı tarafından imzalı ve tarihli (1982)
İBRAHİM BALABAN (1921-2019) - Köylü Erkekler (Tiglat'ın "Kartlar" Serisinden) (1982)
Tiglat Ofset tarafından hazırlanan “Kartlarda Ünlü Türk Ressamları” serisinden,
Leaflet kart üzerine renkli offset taşbaskı,
Çerçeveli, 17 x 22,5 cm,
Sağ alt köşede sanatçı tarafından imzalı ve tarihli (1982)
SEMA TAHİNCİOĞLU (1967-) - Bir Sevap, Bin…?
Kağıt üzerine akrilik ve guaj boya ve çini mürekkebi karışık teknik,
Çerçeveli ve paspartulu ebat: 41 x 34 cm,
Resim ebadı: 29 x 22 cm,
Sağ alt köşede sanatçıdan imzalı
İSMAİL GÜLGEÇ (1947-2011) - İsimsiz (Karikatür Skeç)
Schöller kağıt üzerine ekolin sulu boya,
51 x 42 cm,
Çerçeveli ve paspartulu
İSMAİL GÜLGEÇ (1947-2011) - İsimsiz (Karikatür Skeç)
Schöller kağıt üzerine ekolin sulu boya,
62 x 47 cm,
Çerçeveli ve paspartulu
HABİP AYDOĞDU (1952-) - Figüratif Desen (1993)
Kağıt üzerine mürekkep,
42 x 34 cm çerçeve, 30 x 21 cm resim boyutu,
Kadın ressam Leman Tantuğ (1926-?)’a “Leman Tantuğ ustaya saygıyla” ibaresiyle ithaflı ve sol alt köşede imzalı
RIFAT KOÇAK (1971-2020) - Soyut Kompozisyon (2007)
Tuval üzerine yağlı boya,
Çerçeveli ebat: 142 x 66 cm, resim ebadı: 126 x 48 cm,
Sağ alt köşede imzalı ve tarihli
BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU (1911-1975) - Şakirem (Ed. 70/100) [1980] - IMOGA Baskısı
Dokulu kağıt üzerine özgün baskı, 70 / 100 edisyonlu.
51x35 cm, çerçeveli
Alt kısımdaki boşlukta hafif lekelenme mevcut
Süleyman Saim Tekcan ve Eren Eyüboğlu ortak baskısı (IMOGA).
MEHMET SLEZOVIČ (1960-) - Building of Turkish Embassy in Belgrade [i.e., Belgrad'daki Türk Büyükelçilik binası] (1994)
El yapımı Fine Art kağıt üzerine gravür, mezzotint,
A/O (Artist Edisyon),
Çerçeveli ebat: 31 x 23 cm,
Resim alanı: 12 x 10 cm,
Sağ alt köşede sanatçıdan imzalı ve tarihli,
Sol alt köşede edisyonlu
Sanat hayatının uzunca bir bölümünde İstanbul’da da bulunan 1960 Novi Pazar doğumlu Boşnak sanatçı, Belgrad Güzel Sanatlar Fakültesi resim bölümünden mezun olduktan sonra Anne Antonović Grafik alanında yüksek lisans eğitimi almıştır. 2008 yılında "Çağdaş uygulama ve teoride sanatsal çizim" konusunda sanat teorisi alanında doktora derecesi alan sanatçı, 1997-2007 yılları arasında serbest çalışmıştır.
TURGUT ZAİM (1906-1974) - Gemide (Ed. 4/15) Taşbaskı
Kağıt üzerine taş baskı,
58x44 cm çerçeve; 44x29 cm resim alanı,
Sağ alt köşede sanatçıdan imzalı
1906 yılında İstanbul’da doğan Turgut Zaim, Kadıköy Saint Joseph Koleji’nden mezun olur. Güzel sanatlarla ilgili bir aile içinde büyüyen ressam için özellikle İtalya’da dokuz yıl resim eğitimi alan küçük dayısı Mehmet Fuat model olur. 1920 yılında Sanayi-i Nefise Mektebi’nde (Güzel Sanatlar Akademisi) öğrenime başlar. Öğrencilik yıllarında Paris’e resim eğitimi için burslu olarak gönderilir, ama kısa bir süre sonra yurda döner. “Benim burada öğreneceğim bir şey yok” sözleri arkadaşları arasında Batı’yla ilişki kurmaya ilgisiz olarak yorumlanır. Yurda döndükten sonra geleneksel sanatlara yönelir. Turgut Zaim, Akademi’ye başladığı 1920’li yıllarda ilk tuval çalışmaları İstanbul ile ilgilidir. Özgün baskı resimde de ürünler veren Turgut Zaim 1930-31 yıllarından itibaren çinko ve linol baskı teknikleri ile 39 adet resim yapar. Bu çalışmalarındaki konu ve ele alış tarzı, diğer yaptığı resimlerden farklı değildir. Pastel, suluboya boya, yağlı boya resimleri dışında, çinko ve linol tekniğinde özgün baskı resimleri ile o dönemde Türkiye’de ilk ürün veren ressamlarımızdandır.
Turgut Zaim, Akademi’ye başladığı 1920’li yıllarda ilk tuval çalışmaları İstanbul ile ilgilidir. Ressamın anlatımıyla 15’i geçmeyen peyzaj nü resimlere gelince, o şöyle diyor: “Benim için önemli olan çıplak resim yapmaktan ziyade, yeni konuları ele almaktı. Çıplaklığın üzerinde durmayışım, modeli daima anatomik olarak ele alışımdan ileri geliyor. Manzara resimlerine gelince figürsüz olanları çok yalın buluyorum. Bu fikrim manzarayı hor gördüğüm anlamına gelmez, resimlerimde bu açıktır.”
Özgün baskı resimde de ürünler veren Turgut Zaim 1930-31 yıllarından itibaren çinko ve linol baskı teknikleri ile 39 adet resim yapar. Bu çalışmalarındaki konu ve ele alış tarzı, diğer yaptığı resimlerden farklı değildir. Pastel, suluboya boya, yağlı boya resimleri dışında, çinko ve linol tekniğinde özgün baskı resimleri ile o dönemde Türkiye’de ilk ürün veren ressamlarımızdandır.
Turgut Zaim, Türk geleneksel tiyatro örneklerinden olan orta oyunu ve onu seyreden insanları, titiz bir üslup, minyatürü hatırlatan bir disiplinle tasvir etmiş. Tüm yüzeye yayılan kompozisyonda, mavi, yeşil, turuncu, beyaz, kırmızı, siyah, sarı tonları en çok kullanılan renkler. Zaim, Türk minyatür resminin geometrik kompozisyon ve şematik figür esprisinden hareket etmiş, bu geleneksel biçimi çağdaş bir üslupta resmedebilmesinde gösterdiği ustalık ve özgünlükle, kendisinden önceki ve sonraki sanatçılardan ayrılan bir kişiliğe sahip olmuştur. 1939’dan sonra bazı D Grubu sergilerine katılır. Çok yönlü çalışmalar yapan Turgut Zaim, Orhan Veli, Ceyhun Atuf Kansu’nun kitapları için illüstrasyonlar dışında, Tezer Taşkıran’ın masal kitapları Dede Korkut Masalları ve Ahmet Kutsi Tecer’in Köroğlu kitaplarını resimler. Turgut Zaim’in yağlıboya resimlerinde farklı biçimler kullanmasına rağmen, renk tonu açısından minyatür resim sanatındaki renk anlayışına göndermeler vardır. Resimlerde çok büyük oranda açık-koyu (ton farkı) endişesi yoktur. Bunun sonucunda oluşan iki boyutluluk, bir yüzeyselleşme olarak algılanır. Genelde çok renkli olan Zaim’in resimlerinde büyük ölçüde yeşil-kırmızı, turuncu-mavi kontrast renklerin kullanıldığı ve bunların oran olarak büyük-küçük oluşunun bir başka zıtlığı meydana getirdiği gözlenir.
MİNE ARASAN (1950-2023) - Figürlü Soyut Kompozisyon (1987)
Karton üzerine karışık teknik,
Çerçeveli ve paspartulu ebat: 36 x 30 cm,
Resim ebadı: 23 x 17 cm,
Orta kısımda sanatçıdan imzalı ve tarihli
Provenans: Tanaltay Ailesi Koleksiyonu, çerçevenin arkası aileye çok hoş bir ifadeyle ithaf edilmiş:
“Sevgili Tanaltay Ailesi’ne… Sonsuzu paylaşmak, sevgiyi paylaşmak yaşamak demek. 15. 12. 1989”. Çift imzalıdır.
İBRAHİM YILDIRIM - Kıblegâh (2020)
Kağıt üzerine guaj boya,
Çerçeveli ve paspartulu ebat: 32 x 28 cm,
Resim ebadı: 24 x 20 cm,
Sağ alt köşede sanatçıdan imzalı ve tarihli
MEHMET ARPACIK (1936-) - Eyüp'ten Haliç Köprüsü ve Galata Figürlü Peyzaj
Duralite marufle tuval üzerine yağlı boya ve akrilik karışık teknik,
Çerçeveli ebat: 56 x 21 cm,
Resim ebadı: 48 x 13 cm,
Sağ alt köşede sanatçıdan imzalı
MÜBECCEL LEYLABADİ ÇALTOLU (1926-2018) - "Merhaba Bahar - Renkler Bahçesi"
Tuval üzerine yağlı boya,
Çerçeveli, 75 x 54 cm,
Sol alt köşede sanatçıdan imzalı
1953'de İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Cemal Tollu Atölyesi'nden mezun oldu. 1958-1980 yılları arasında Tahran ve haricen Avrupa ülkeleri ile ABD'de bulunan ressam, ilk kez arkadaşları ile birlikte Fransız Konsolosluğu'nda düzenlenen "Yedi Kişi Resim Sergisi"'ni açtı. Peyzaj, portre ve natürmortun kompozisyonu olan çalışmalarında çoğunlukla yağlıboya ve akrilik kullanan sanatçının aynı zamanda şiir çalışmaları da vardır.
HALUK NAZMİ DAGA (1924-2010) - Soyut Kompozisyon (2014)
Kağıt üzerine karışık teknik,
Çerçeveli ve paspartulu ebat: 71 x 56 cm,
Resim ebadı: 49 x 34 cm,
Sağ alt köşede sanatçıdan imzalı ve tarihli
TAYFUR SANLIMAN (1930-2016) - Soyut Kompozisyon (1989)
Duralit üzerine yağlı boya, 46 x 39 cm çerçeveli, 34 x 26 cm resim alanı,
Sağ alt köşede imzalı ve tarihli
YILMAZ AYSAN (1953-) - Köprü (1987) (Ed. 98/100)
Kağıt üzerine serigrafi,
63 x 53 cm çerçeveli ebat, 37 x 27 cm resim ebadı,
Sağ alt köşede sanatçıdan imzalı ve tarihli, sool alt köşede edisyonlu (98/100)
TAYFUN ERDOĞMUŞ (1958-) - Figürlü Kompozisyon (1984)
Kağıt üzerine karakalem, suluboya ve karışık teknik,
Çerçeveli ve paspartulu ebat: 45 x 38 cm, resim ebadı: 24 x 18 cm,
Sol alt köşede sanatçıdan imzalı ve tarihli
Tayfun Erdoğmuş, kurutulmuş yaprak, çiçek gibi organik “natürmort” malzemeleri doğadaki hallerinin aksine, organize bir biçimde kurgulayarak kompozisyonlar yaratır. Eserlerinin temel yapısını insan-doğa ilişkisinin zaman ve hafıza katmanları, bitki dünyası, kozmoloji, biyoloji ve yeni görüntüleme sitemlerinin karmaşık karakteri oluşturan sanatçının techne’si, işlerinin oluşumunu mümkün kılan ve simyanın dönüştürme gücünü açığa çıkaran bir geçiş yolu olma çabasıdır. Bu bağlamda, doğadan toplanıp şekillerine ve cinslerine göre büyük defterlerin sayfaları arasında tasnif edilerek kurutulan bitkiler, sanatçının sözcük dağarcığının esasını oluşturan kelimelerdir. Bu malzemeler, sanatçının doğa bilimleri laboratuvarını hatırlatan atölyesinde gerçekleşen uzun ve meşakkatli bir resim yapma sürecinin de başlangıcıdır. Erdoğmuş’un kendine özgü bir teknikle üst üste geliştirdiği katmanların yardımıyla yarattığı kimyasal etkileşim sonucunda, eserin yüzeyi bir çeşit imgeye dönüşür. Rastlantıyla aklı, zanaatla sanatı ilişki içine sokarak sabırla bir simyanın oluşmasına aracılık eden sanatçının üretim süreci, kendisi için aynı zamanda bir onarma, iyileştirme işlemidir ve onu oluşturan tarihin yüzeyin içine gömülü hafızasında yeniden varlık kazanır. (Kaynak: Galeri Nev).
MUSTAFA HORASAN (1965-) - Zebra Figürlü Soyut Kompozisyon (2001)
Art Group Koleksiyon “A” inisiyalli ve gofreli özel kağıda ofset baskı,
Alt kısımda sanatçıdan imzalı, tarihli ve ithaflı,
68 x 48 cm
JALE YILMABAŞAR (1939-) - Kompozisyon (1992)
Sergi davetiyesi üzerine karışık teknik,
Çerçeveli ve paspartulu ebat: 53 x 53 cm, resim ebadı: 15 x 15 cm,
Alt kısımda sanatçıdan imzalı ve tarihli,
Provenans: Güngör ve Nurhan Uras (Uras Ailesi)’ne ithaf edilmiştir.
AZİME BÜLBÜL - Peyzaj Soyutlama (2009)
El yapımı Fine Art kağıt üzerine sulu boya,
Çerçeveli ve paspartulu ebat: 57 x 42 cm,
Resim ebadı: 25 x 11 cm,
Sağ alt köşede sanatçıdan imzalı ve tarihli
PRENSES MELİKE RASHID OSMAN, (1923-2007) - Antika Vazolar
Guaj boyalar ile Karışık teknik, kağıda çizim. Paspartu üzerine dekupe edilerek fon kağıdına iliştirilmiş. Çerçeveli Ebadı: Kırılmaz plastik camlı, 44x40,5 cm. Sanatçıdan imzalı. Sultan Abdülmecit'in yeğeni, Prenses Arife Kadriye ve Damat Raşid'in kızıdır. Sürgünde Fransa Nice şehrinde yaşarken resim eğitimi almıştır.
PRENSES MELİKE RASHID OSMAN, (1923-2007) - Nü, Venüs'e hitap figür, Kadın ve güç simgesi hareketine gönderme
Karışık teknik kağıda çizim. Özel Çerçeveveli Ebadı: Kırılmaz plastik camlı, 32x24cm. Sanatçıdan imzalı. Sultan Abdülmecit'in yeğeni, Arife Kadriye Sultan ve Damat Raşid'in kızıdır. Sürgünde Fransa Nice şehrinde yaşarken resim eğitimi almıştır. Önce ailesinin ve yakınlarının portrelerini sonra da yaşadığı bölgedeki çevreyi resmetmiş.
PRENSES MELİKE RASHID OSMAN, (1923-2007) - Fransa-Nice'de bir şato
Karışık teknik, kağıda çizim. Çerçeve Ebadı: 22x17cm. Sanatçıdan imzalı. Sultan Abdülmecit'in yeğeni, Arife Kadriye Sultan ve Damat Raşid'in kızıdır. Sürgünde Fransa Nice şehrinde yaşarken resim eğitimi almıştır. Önce ailesinin ve yakınlarının portrelerini sonra da yaşadığı bölgedeki çevreyi resmetmiş.
MEHMET AKSEL (1936-) - Osmanlı Dönemi'nde Cami'den çıkanlar
Çini, Suluboya ve Guaj boyalarla kalın kağıda çizilmiş karışık teknik orijinal resim. Paspartu ebadı: 45X35cm. Sanatçıdan imzalı. Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim Bölümü'nden 1960 yılında mezun oldu. Uzun yıllar reklam ajanslarına grafik tasarımcı, illüstratör ve sanat yönetmeni olarak çalıştı. 1993 yılında bir grup arkadaşıyla birlikte İllüstratörler Derneği'ni kurdu.
MEHMET AKSEL (1936-) - Osmanlı Dönemi'nde bir sokak ve sakinleri
Çini, Suluboya ve Guaj boyalarla kalın kağıda çizilmiş karışık teknik '' Amedeo Preziosi'den esinle. Eski İstanbul Manazarası'' orijinal resim. 40X30cm. Sanatçıdan imzalı. Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Resim Bölümü'nden 1960 yılında mezun oldu. Uzun yıllar reklam ajanslarına grafik tasarımcı, illüstratör ve sanat yönetmeni olarak çalıştı. 1993 yılında bir grup arkadaşıyla birlikte İllüstratörler Derneği'ni kurdu.
METİN ELOĞLU (1927-1985) - Figüratif Soyut
Kağıda karışık teknik, şair - ressamın müstear ismi olan "Ali" imzalı orijinal çizim. Çerçeveli Ebat: 24x19cm. Sanatçıdan imzalı.
ENDER DANDUL (1955-) - Semâzen
Kağıda, karışık teknik orijinal çizim. Çerçeveli Ebat: 25x20cm. Sanatçıdan imzalı. 1955 yılında Mudanya'da doğdu. 1978 yılında, İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi, bu günkü adıyla Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi'ni bitirdiğinden beri tasarımcı, ressam, öğretim üyesi olarak sanatsal yaşamını İstanbul'da sürdürmektedir.
FARUK ALPKURT (1925-1973) - Osmanlı kıyafetiyle güllü kadın
43x52cm. Resim ve Porte Karikatür alanında eserleri önemli koleksiyonlarda bulunan sanatçı Faruk Alpkurt eseri, tuval üstüne yağlıboya. Kuvvetle muhtemel eşinin bir portresi. Sağ alt köşede sanatçıdan imzalı
FARUK ALPKURT (1925-1973) - Sanatçı imzalı, ithaflı İstanbul'dan Portreler albümü
33x24cm. Fotoğraf: 25x20cm. 1961 yılı meşhurlar albümünde arka kapak fotoğrafında yer alan ABD'de 1956-1961 yılları arasında asistanı olan eşinin ünlüler panosu önünde çalışırken nadir bir fotoğrafıyla birlikte lot. Sanatçıdan imzalı
FARUK ALPKURT (1925-1973) - Meşhurların portreleri yaptığı dönemden, 50'li yıllarda Vehbi Koç portresi
25x20cm. Fotoğraf: 25x17,5cm. 1954 yılı Hilton Oteli'nde çizim ve panosu önümde hayranlarıyla fotoğraf. Fotoğraf kartoneti, kendi çizim ve tasarımı. Birlikte lot. Sanatçıdan imzalı