ÖNEMLİ DUYURU:
PRESTİJ KİTAP MÜZAYEDEMİZİN BİTİŞİ PAZARTESİ GÜNÜNDEN ÇARŞAMBA GÜNÜNE ERTELENMİŞTİR! İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİZ...
205 adet değerli sanat, arkeoloji, koleksiyon ve tarih kitabının birarada olduğu müzayedemizdeki ürünlere 15.02.2023 ÇARŞAMBA günü saat 20:00'a kadar internet sitemiz üzerinden pey verebilirsiniz. Aynı tarihte 20:02 itibariyle canlı müzayedemiz başlayacaktır.
!!! ÖNEMLİ !!! Komisyon oranı %20'dir. ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Komisyon ya da vergi tutarları ile alakalı iadeler kesinlikle kabul edilmeyecektir, kuralların tamamı okunmuş kabul edilir.
Dünden bugüne Eskişehir'deki 14 işletmenin öyküsü. Editör: NAZMİ KOZAK. [ CİLTLİ ], Eskişehir Tepebaşı Belediyesi, Eskişehir, 2013
Özgün cildinde, çok temiz durumda, 30x21 cm, 263 sayfa, renkli resimli.
Bir zamanlar İstanbul - İETT'nin 140. yılı anısına 140 fotoğraf 1871-2011. Hazırlayanlar: FİLİZ ACAR, FATİH SULTAN KAR. [ CİLTLİ ] İETT, İst., 2012
Özgün cildinde, çok temiz durumda, 31X24 cm, 153 sayfa, renkli resimli.
Onüç ve ondördüncü yüzyıllarda anadolu mihrabları. ÖMÜR BAKIRER, [ CİLTLİ ] Türk Tarih Kurumu, Ank, 1976
Özgün cildinde, çok temiz durumda, 32x23 cm, 341+1 sayfa, 91 levha s/b resimli.
Alaeddin'in lambası: Anadolu'da Selçuklu çağı aanatı ve Alaeddin Keykubat=Aladdin's lamp, Sultan Alâeddin Keykubâ and the art of the Anatolian Seljuks. Küratör: M. BAHA TANMAN. Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık. İst., 2001
Özgün karton kapağında, çok temiz durumda, 29x23 cm, 167 sayfa renkli s/b resimli.
Geçmişten günümüze İstanbul hanları. MEHMET SADETTİN FİDAN. İstanbul Ticaret Odası, İst., 2001
Özgün cildinde, çok temiz durumda, 32x23 cm, 296 sayfa, renkli resimli.
Westeuropäische malerei des 13. bis 18. jahrhunderts in der Ermitage. TTIANA KUSTODIJEWA. [ CİLTLİ ŞÖMİZLİ ] Aurora Kuntsverlag, Leningrad, 1989
Özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 34X23 cm, 436 sayfa, renkli resimli.
Cathedrales de France. YVAN CHRIST. [ CİLTLİ ]. Editions Deux Mondes, Paris, 1950
Özgün cildinde, çok temiz durumda, 32x23 cm, 136 sayfa, renkli ve s/b resimli/planşlı, Fransızca.
Eglises de Paris. YVAN CHRIST. [ CİLTLİ ]. Editions Deux Mondes, Paris, 1956
Özgün cildinde, çok temiz durumda, 32x23 cm, 171+4 sayfa, s/b resimli, Fransızca.
Avrupa'da Osmanlı Mimari Eserleri Romanya, Macaristan 1. cild 1. ve 2. kitab, Yugoslavya II. Cild 3. kitab, Yugoslavya III. cild 3. kitab, Bulgaristan Yunanistan Arnavutluk IV. cild 4. 5. 6. kitab. [ 4 CİLT TAKIM ]. EKREM HAKKI AYVERDİ. [ CİLTLİ ]. İstanbul Fetih Cemiyeti, İst., 1981
Özgün cildinde, çok temiz durumda, 33,5x24 cm, 283+567+388+492 sayfa, renkli ve s/b resimli.
Osmanlı mi'marisinde Çelebi ve II Sultan Murad devri 806-855 (1403-1451). Cilt 2. EKREM HAKKI AYVERDİ, [ CİLTLİ ]. İstanbul Fetih Cemiyeti, İst., 1989
Özgün cildinde, çok temiz durumda, 33,5x24 cm, 606 sayfa, katlanan levhalarıyla s/b resimli.
Osmanlı mi'marisinde Fatih devri 855-886 (1451-1481) Cilt 3+Cilt 4. , EKREM HAKKI AYVERDİ, [ CİLTLİ ]. İstanbul Fetih Cemiyeti, İst., 1989
Özgün cildinde, çok temiz durumda, 33,5x24 cm, 943 sayfa, katlanan levhalarıyla s/b resimli.
Osmanlı Mi'marisinde II. Bayezid Yavuz Sultan Selim devri Cild V (888-926/1481-1520. İ. AYDIN YÜKSEL. [ CİLTLİ ]. İstanbul Fetih Cemiyeti. İst., 1983
Özgün cildinde, çok temiz durumda, 33,5x24 cm, 496 sayfa, katlanan levhalarıyla s/b resimli.
Moda okulunda öğrendiğim 101 şey. ALFREDO CABRERA, MATTHEW FREDERICK. [ CİLTLİ ]. Optimist,İst., 2015
Özgün cildinde, çok temiz durumda, 18,5x13,5 cm, 101 sayfa, s/b resimli. Moda endüstrisine dair bilinmesi gereken 101 ders
*Trendler
*Tasarım süreci
* Çizim kuralları
* Malzeme ve maliyet
* Kumaş seçimi
* Dikiş incelikleri
* Renk bilgisi
* Koleksiyon hazırlamak
* Yaratıcı çözümler
* Moda felsefesi
* Aksesuar kullanımı
*Üretim
* Pazarlama… ve çok daha fazlası
Moda tasarımcılarına, öğrencilere ve giysilerin uçsuz bucaksız dünyasıyla ilgilenen herkes için, moda tasarımı sürecinin tüm inceliklerine dair bir kılavuz.
Düşünen tohum konuşan toprak: Cumhuriyet'in Köy Enstitüleri 1940-1954 = Mindful seed speaking soil: Village Institutes of the Republic 1940-1954 [2 CİLT TAKIM KUTULU]. Editör: EKREM IŞIN, İstanbul Araştırmaları Enstitüsü, İst., 2012
Özgün karton kapaklarında ve kutusunda, çok temiz durumda, 23x20 cm, 324+317 sayfa, s/b ve renkli resimli. Mart 2007'de hizmete giren ve açıldığından bu yana araştırmacılara sağladığı olanaklarla, düzenlediği bilimsel etkinliklerle, yayımladığı kitaplarla, kataloglarla ve açtığı birbirinden ilginç sergilerle İstanbul'un Bizans, Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerine yeni ışıklar tutan İstanbul Araştırmaları Enstitüsü, bu kez de Cumhuriyet'in devraldığı Osmanlı mirasına ve Cumhuriyet'in inşasına farklı bir bakış getiren çok anlamlı bir sergiye imza atıyor:
"Düşünen Tohum Konuşan Toprak Cumhuriyet'in Köy Enstitüleri 1940-1954".
On beşinci yüzyıl Osmanlı gerçekleri - Limnos (Limni) adasında yaşam, HEATH W. LOWRY. [ CİLTLİ ], Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları, İst., 2013
Özgün cildinde, çok temiz durumda, 29x22 cm, 335 sayfa, renkli resimli. Yazarın 15. ve 16. yüzyıl Osmanlı tahrir defterleri üzerine kırk senedir yaptığı çalışmalara dayanan bu eder, sosyo-ekonomik tarih için bir anahtar niteliğindeki tahrir defterlerinin nasıl kullanılacağına dair yeni bir yaklaşım sunmaktadır.
Bugüne dek sadece transkripsiyon ve notlar halinde yayımlanan tahrir defterlerinden farklı olarak, Limnos (Limni) adasına ait 1490 tarihli tahrir defteri, Bizans döneminden günümüze ulaşan vesikalarla mukayese edilmiş ve bu bakımdan yeni bir bakış açısı getirmiştir. Limnos adasındaki Aynaroz manastırlarına ait mülkleri gösteren 14. yüzyıl Bizans belgelerinin yanı sıra, muhtelif Venedik kaynakları, seyyahların oluşturduğu geniş bir külliyat ve adanın ilerideki tarihlerde kaleme alınan tahrir defterlerinden de yararlanılmıştır.
Lowry, bu kaynakların titiz bir tahlilinden yola çıkarak, Limnos (Limni) adasının 15. yüzyılın sonundaki tarihini kalıntılarından bir araya getirmiştir. Sonuçta ortaya çıkan tablo, ada halkının dini geleneklerinden beslenme biçimine uzanacak kadar teferruatlıdır. Bu tablo, 15. yüzyılda Osmanlı hakimiyetine gire herhangi bir bölge hakkında sahip olduğumuzdan çok daha fazla ayrıntı içermektedir.
Ortaya çıkan çalışma, Osmanlıların 15. yüzyılda fethettikleri bölgelerin çoğunu teslim olmaya istimalet (iyi niyet) vaadiyle ikna ettiklerini göstermenin yanı sıra, bu bölgelerdeki yerel askeri güçleri kendi askeri yapısına dahil etmeyi başardıklarına da işaret etmektedir.
On Beşinci Yüzyıl Osmanlı Gerçekleri, bu konuda uzmanlaşmış kişilere olduğu kadar uzman olmayan okurlara da hitap edecek yeni ufuklar açan bir çalışmadır.
Yüzleşme: Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi öğrenci ve mezunlar sergisi = Confrontation: Yeditepe University Faculty of Fine Arts exhibiton of students and graduates. Küratör: MARCUS GRAF. Pera Müzesi Yayınları, İst., 2021
Özgün karton kapağında, çok temiz durumda, 28x24 cm, 147 sayfa, s/b ve renkli resimli.
Arşiv belgelerine göre Sultan Ahmed Külliyesi ve inşası. ALİYE ÖTEN. [CİLTLİ ŞÖMİZLİ ]. Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı, İst., 2021
Özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 32x25 cm, 335 sayfa, renkli resimli.
Topkapı Sarayı'ndaki şifalı gömlekler. HÜLYA TEZCAN. [ CİLTLİ ŞÖMİZLİ ]. BİKA Kültür Kitaplığı. İst., 2006
Özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 32x25 cm, 181 sayfa, renkli resimli.
Topkapı Sarayı Müzesi koleksiyonundan tılsımlı gömlekler. HÜLYA TEZCAN. [ CİLTLİ ŞÖMİZLİ ]. Timaş Yayıncılık. İst., 2011
Özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 32x25 cm, 202 sayfa, renkli resimli.
Turquerie 18. yüzyılda Türk modası. HAYDN WILLIAMS. [ CİLTLİ ŞÖMİZLİ ]. Yapı Kredi Yayınları, İst., 2015
Özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 32x25 cm, 239 sayfa, s/b, renkli resimli.
Sosyalizm ve toplumsal mücadeleler ansiklopedisi . KOLEKTİF. [ 8 CİLT TAKIM CİLTLİ ]. İletişim Yayınları. İst., 1988
Özgün cildinde, çok temiz durumda, 38x25 cm, XXX sayfa, s/b, renkli resimli. Posterleriyle birlikte.
Book of rock stars, an a to z of the people who made rock happen. DAFYDD REES&LUKE CRAMPTON. Guiness, London, 1991
Özgün karton kapağında, kapak iç kısmında ex-libris, temiz durumda, 24x20 cm, 586 sayfa, s/b resimli.
Otto Dix. EVA KARCHER. ( İngilizce ) Taschen, Italy, 1992
Özgün karton kapağında, temiz durumda, 30x24 cm, 216 sayfa, renkli resimli.
Munch et la France. ARNE EGGUM, RODOLPHE RAPETTI. [ CİLTLİ ŞÖMİZLİ ] Reunion des musées nationaux, Paris. 1992.
Özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 29x23 cm, 396 sayfa, s/b, renkli resimli.
Wassily Kandinsky. HAJO DÜCTHING. ( İngilizce ), Germany, 1992
Özgün karton kapağında, temiz durumda, 30x24 cm, 95 sayfa, renkli resimli.
Türkiye'nin köprüleri. MURAT GERMEN, GÜLSÜN TANYELİ, METİN SÖZE. [ CİLTLİ ŞÖMİZLİ ], Koç Allianz. İst., 200
Özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 30x30 cm, 156 sayfa, s/b, renkli resimli.
Davut Paşa Camii ve restorasyonuna ithaf (2015-2019). MURAT SAV. [ CİLTLİ ], T.C.Vakıflar Genel Müdürlüğü. İst., 2021
Özgün cildinde, çok temiz durumda, 32x25 cm, 319 sayfa, renkli resimli.
Cihangir Camii ve restorasyon sürecine dair 2015-2018. [ CİLTLİ ]. MURAT SAV. T.C.Vakıflar Genel Müdürlüğü. İst., 2021
Özgün cildinde, çok temiz durumda, 32x25 cm, 304sayfa, renkli resimli.
Ağrı geleneksel mutfak kültürü ve yemekleri. GÜZİN SÜHRAN BELLİ, OKTAY BELLİ. [ CİLTLİ ŞÖMİZLİ ], İst., 2018
Özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 23x33 cm, 256 sayfa, renkli resimli.
Antik dönem denizciliğinde Tenedos / Bozcaada. Kıyısal kullanım ve ticaret (Studies on the Troad 4). A. ONUR BAMYACI. Troia Vakfı Yayınları. Çanakkale., 2013
Özgün karton kapağında, çok temiz durumda, 27 x 19 cm, s/b resimli, 194 sayfa. Bamyacı, Troia Vakfı, Çanakkale, 2013. "Çağlar boyunca çeşitli kültürlere ev sahipliği yapan Troas Bölgesi arkeolojisi içerisinde sahip olduğu ünik ve stratejik konumu nedeniyle Tenedos/ Bozcaada sürekli gelişen olaylar içerisinde yer almış ve antik kaynaklarda sıkça adının geçmesine neden olmuştur. Tenedos/Bozcaada'nın Homeros destanlarında yer bulmasının en önemli nedenlerinden birisi kuşkusuz Troiaya yakınlığı ve Troia yerleşiminin Anadolu ve Güneybatı Avrupa arasında köprü görevi gören önemli bir coğrafikl nokta üzerinde yer almasıdır. M.Ö. III. binden itibaren Tenedos/Bozcaada'nın değişen fiziki coğrafyasının gelişiminin incelenerek, buna bağlı olarak değişen kıyı çizgisi ve deniz seviyesiyle adanın fiziki coğrafyasında kullanılabilecek olası liman bölgelerinin tespit edilmeye çalışılması, adanın antik dönem...
Osmanlı'dan Cumhuriyet'e biraya dair objeler, belgeler, fotoğraflar. MERT SANDALCI. Anadolu Grup, İst., 2019
Özgün karton kapağında, çok temiz durumda, 30 x 22 cm, 144 sayfa, çok sayıda renkli resimli. Zaman içinde koleksiyonum büyüdükçe ve benden yaşça büyüklerle paylaştıkça fark ettim ki yolu bira bahçelerinden, keyifli pikniklerden geçen pek çok insan eski bira şişelerini görünce benimle aynı duyguları yaşıyor, gözleri doluyor.
Ben fıçı biraya, bira bahçelerine yetişemedim ama Yakacık’ın, Telli Baba’nın, Sultan Suyu’nun çay bahçelerini biliyorum, dolayısıyla Bomonti’de, Moda’da, Kalamış’taki ortamı, ailecek içilen bir fıçı biranın ne denli lezzetli olabileceğini haya edebiliyorum.
Eminim, bu koleksiyon hem hayal dünyamızda fırtınalar koparacak hem de öğretecek…
Belgeleri, nesneleri görenlerin
Türk sinemasında Urfa. MEHMET KURTOĞLU. [ CİLTLİ ]. Eyyübiye Belediyesi. Şanlıurfa, 2017
Yayıncısının özgün cildinde, çok temiz durumda, 24 x 17 cm, 343, [56] sayfa, renkli ve s/b resimli.
The story of America in cartoons. EDITOR: TONY HUSBAND. [ CİLTLİ ŞÖMİZLİ ], Arcturus, London, 2015
Özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 26x19 cm, 192 sayfa, s/b resimli.
Minyatür ve gravürlerle kültür varlığımız. EDİTÖR: TÛLAY DURAN. [ BATTAL BOY, CİLTLİ KUTULU ] İstanbul Araştırma Merkezi, İst., 1995
Özgün kutulu cildinde, çok temiz durumda, 41x32 cm, 190 sayfa, s/b ve renkli resimli.
Il Medioevo. Esplorazioni, Commerci, Utopie, Castelli, Mercanti, Poeti, Barbari, Cristiani, Musulmani. ( İtalyanca ) Editör: UMBERTO ECO. [ CİLTLİ ] Encyclomedia Publishers, Milano, 2011
Özgün cildinde, çok temiz durumda, 25x18 cm, 3 cilt, 767+733+704 sayfa, s/b ve renkli resimli. d. 5 Ocak 1932 - ö. 19 Şubat 2016, Alessandria), İtalyan bilim adamı, yazar, edebiyatçı, eleştirmen ve düşünür. Dünya kamuoyunun gündemine Gülün Adı ve Foucault Sarkacı gibi romanlarıyla giren İtalyan yazar, aynı zamanda Orta Çağ estetiği ve göstergebilim dalının ustalarındandır. Eco, 1971'den bu yana Bologna Üniversitesi'nde profesör olarak çalışmaktadır ve yapısalcılık sonrası göstergebilim gelişmelerine önemli katkılarıyla tanınmaktadır. Eco, yüksek lisans ve doktora çalışmalarını Thomasçılık akımı ve bu akımın estetik anlayışı üzerine yaptı. Tarihçi, filozof, Orta Çağ uzmanı, James Joyce üzerine derin araştırmalar yapmış bir yazar. Yazarın ilk romanı Gülün Adı 1980'de yayımlandı. 1962'de Torino Üniversitesi'nde doçent, 1969'da ise Floransa Üniversitesi'nde görsel iletişim dalında profesör oldu. 1971'de Bologna Üniversitesi'ne geçti ve 1975 yılında bu üniversitenin Gösteri ve İletişim Bilimleri Enstitüsü'nün başına getirildi. Eco'nun çalışmaları 1960'ların ortasından itibaren avantgarde yapıtlara, kitle kültürüne yönelmiştir. Son dönemlerde ise, güncel olay ve olguları da ele alan çalışmalar yapmaktadır. Bu çalışmalar arasında edebiyat eleştirileri, tarih ve iletişim yazıları önemli bir yer tutmaktadır.
Eyüpsultan külliyatı: Tarihi, kültürü ve sanatıyla. [ 19 CİLT TAKIM CİLTLİ ], Eyüp Belediyesi Yayınları, İst., 2008
Yayıncısının özgün imitasyon ve çok estetik deri ciltlerinde, ciltlerde sırt kenarlarında hafif soyulmalar var, metin ve görsel kısımları çok temiz durumda. 217, [23]; 335; 504; 495; 279; 415; 448; 352; 672; 512; 527; 393, [4]; 397-794; 272; 240; 224; 224; 396; 376 sayfa. Tamamen renkli ve s/b görsel malzemeyle dolu, resimli. Cilt 1: Eyüpsultan Sempozyumu I. Tebliğler. Cilt 2: Eyüpsultan Sempozyumu II. Tebliğler. Cilt 3: Eyüpsultan Sempozyumu III. Tebliğler. Cilt 4: Eyüpsultan Sempozyumu IV. Tebliğler. Cilt 5: Eyüpsultan Sempozyumu V. Tebliğler. Cilt 6: Eyüpsultan Sempozyumu VI. Tebliğler. Cilt 7: Eyüpsultan Sempozyumu VII. Tebliğler. Cilt 8: Eyüpsultan Sempozyumu VIII. Tebliğler. Cilt 9: Eyüpsultan Sempozyumu IX. Tebliğler. Cilt 10: Eyüpsultan Sempozyumu X. Tebliğler. Cilt 11: Eyüpsultan Sempozyumu IX seçki. Cilt 12: Mehmet Nermi Haskan: "Eyüp Sultan tarihi 1". Cilt 13: Mehmet Nermi Haskan: "Eyüp Sultan tarihi 2". Cilt 14: Mehmet Nermi Haskan: "Eyüplü meşhurlar 1". Cilt 15: Mehmet Nermi Haskan: "Eyüplü meşhurlar 2". Cilt 16: Mehmet Nermi Haskan: "Eyü
Kayıp zamanın izinde. MARCEL PROUST. [ 2 CİLT TAKIM, KUTULU CİLTLİ ŞÖMİZLİ ]. Yapı Kredi Yayınları, İst., 2020
Özgün şeffaf şömizli cildinde ve kutusunda, çok temiz durumda, 18x12 cm, 3150 sayfa. Marcel Proust’un dev yapıtı “Kayıp Zamanın İzinde”nin tümü Delta Dizisinde bir arada…
Delta Dizisi, şık tasarım ve baskısıyla edebiyatın önemli isimlerinin birden fazla kitaba yayılan büyük külliyatlarını ve önemli eserlerini bir arada okura sunuyor.
Zaman’ın peşi sıra sürdürülen yolculuğun tüm halkaları Swann’ların Tarafı’yla, Çiçek Açmış Genç Kızların Gölgesinde, Guermantes Tarafı, Sodom ve Gomorra, Mahpus, Albertine Kayıp ve Yakalanan Zaman bir arada. Yirminci yüzyıla modern romanın başyapıtlarından biri olarak damgasını vuran bu yapıta “Dev” tanımlaması kadar uygun düşecek başka bir tanım yok herhalde.
Russkoe iskusstvo ot drevnosti do avangarda=Antik çağlardan avangarda Rus sanatı. Vittorio Strada / D.S. Likhachev, Dmitriĭ Sergeevich Likhachev. [ CİLTLİ ŞÖMİZLİ ]. Iskusstvo, Moskva, 1992
Özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 27X23 cm, 407 sayfa, s/b resimli.
Stambul : gorod vospominaniĭ=İstanbul hatıralar ve şehir. ORHAN PAMUK. ( Rusça ) [ CİLTLİ ŞÖMİZLİ ], Moskva, 2006
Özgün şömizli cildinde, ilk sayfasında eski okurundan bir not var, sayfa kenarlarında şahıs mührü var, metin temiz durumda, 15X23 cm, 502 sayfa, s/b resimli. Orhan Pamuk İstanbul’da, hayatının ilk yirmi iki senesini bir büyüme ve olgunlaşma romanına dönüştürüyor. Yazarın çocukluğu ve ilkgençliğinin hikâyesi ve aile tarihiyle İstanbul’un bir imparatorluk başkentinden 20. yüzyıl başlarında yıkıntılarla ve hüzünle dolu bir şehre dönüşmesinin hikayesi olan İstanbul – Hatıralar ve Şehir, yalnızca Pamuk’un bir İstanbul yazarı olarak ününü sağlamlaştıran kitabı değil, aynı zamanda tüm dünya edebiyatında bir şehrin ruhu hakkında yazılmış en derin kitaplardan biri.
Pamuk çocukluk ve gençliğini anlatıyor...
“Ruhumdaki bu kırılmayı hissediyor, yaklaşan yalnızlığımdan telaşa kapılıyor, içine düşmekte olduğum karanlığın bir hayat tarzı olmasından korkarak herkes gibi olmaya karar veriyordum: On yedi on sekiz yaşlarımda bir dönem herkesi güldüren, her fırsatta şaka yapan, herkesle arkadaşça, hatta serserice iyi geçinen bir cemaat adamı gibi gözükmeyi başardım... Herkesin kafayı fazla takmadan yaptığı şeyleri yapabilmek için niye benim dişimi sıkmam, gayret etmem, sonra da poz yaptığım için kendimden nefret etmem gerekiyordu?”
Yazarın kendini “ben” olarak ilk hissedişinden, annesine, babasına, ailesine yönelen hikâye, bir hüzün ve mutluluk kaynağı olarak İstanbul sokaklarına açılıyor. Günümüzün büyük romancısının gözünden 1950’lerin İstanbul sokaklarını, parke taşı kaplı caddeleri, yanıp yıkılan ahşap konakları, eski bir kültürün yok oluşuyla, onun külleri ve yıkıntıları arasından bir yenisinin doğuşunun zorluklarını keşfederken Pamuk’un ruhsal dünyasının oluşumunu da bir dedektif romanı okur gibi, hızla izliyoruz... Bu özgün ve benzersiz eserde, okurken elden bırakamadığımız kitaplara has o ruh ve duygu birliği var.
Selim Turan, Tez - Antitez - Sentez. NECMİ SÖNMEZ. [ CİLTLİ ŞÖMİZLİ ], Yapı Kredi Yayınları. İst., 2016
Özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 27X23 cm, 496 sayfa, renkli resimli. “Tez – Antitez – Sentez / Selim Turan’ın Sanat Serüveni”
Turan’ın altmış yıla yayılan sanat serüveninin tez, antitez, sentez kavramlarıyla örülmüş bir bütünlük olarak ortaya çıktığını görüyoruz. Bir ressam olarak Turan, yapmacık sözü değil esinlendirici, açık seçik formu aradı. Kurgularıyla, renk bütünlükleriyle bir atmosfer oluşturmayı başaran soyut kompozisyonları, onun özverili çabasının ürünüdür. Sanatçı bu sayede, kütlesel formların egemen olduğu yalın, benzetmelere yer vermekten kaçınmayan, renk bakımından çoğu kez siyah ve koyu tonların hâkim olduğu bir görsel dil geliştirdi. Kendini farklı stillere zorlamadı; içinden geldiği gibi belli bir çizgisellikten uzakta çalıştı. Kompozisyonlarını tekrar etmekten kaçınmaması, formlarını hem figüratif hem de soyut imgelere göre kurgulaması, onun belirgin özellikleri arasındadır.
1947 ile 1960 arasında Paris’te sanat yaşamının en üst noktasına çıkarak birbirinden ilginç deneylere giren sanatçı, soyut resimlerinde geliştirmiş olduğu ifade zenginliğiyle Modern Türk resminde ayrıcalıklı bir konuma sahiptir.
Karajan, Oder ie kontrollierte ekstase= Karajan veya kontrollü ekstazi. PETER CSOBADİ. (Almanca) [ CİLTLİ ŞÖMİZLİ ], Neff, Wien, 1988.
Özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 26x19 cm, 292 sayfa, renkli resimli.
Mustafa Ayaz retrospektif=Mustafa Ayaz retrospective. HASAN PEKMEZCİ. İş Bankası Kültür Yayınları, İst., 2018
Özgün şömizli karton kapağında, çok temiz durumda, 32x22 cm, renkli resimli, 163 sayfa. Bu kitap, Türkiye İş Bankası’nın 25 Eylül – 03 Kasım 2018 tarihleri arasında İş Sanat Kibele Galerisi’nde gerçekleştirdiği “Mustafa Ayaz Retrospektif” Sergisi nedeniyle hazırlanmıştır.
This book has been prepared in coordination with “Mustafa Ayaz Retrospective” Exhibition held at İş Sanat Kibele Gallery between September 25 – November 03, 2018.
Osmanlı finans sisteminde dönüm noktası kağıt para ve sosyo ekonomik etkileri. ALİ AKYILDIZ. [ CİLTLİ ŞÖMİZLİ ]. Eren Yayıncılık, İst., 1996
Özgün şömizli cildinde, şömizde ve ilk sayfasında tasfiye edildiği kütüphanenin mührü ve etiketi var, metin ve görsel kısımları çok temiz durumda, 28x22 cm, renkli resimli, 295 sayfa. Bu eserde Osmanlı Devleti'nde kağıt para uygulaması ve sosyoekonamik etkileri ele alınmış kağıt para (kaime) konusunun tamamını kapsayan bu araştırma birinci elden kaynaklara dayandırılarak hazırlanmıştır.
Sedad Eldem architect in Turkey, SİBEL BOZDOĞAN, SUHA ÖZKAN, ENGİN YENAL, HANS HOLLEIM. [ CİLTLİ ŞÖMİZLİ ], Concept Media Aperture, New York, 1987
Özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 27x25 cm, 177 sayfa, renkli ve s/b resimli. For over fifty years Sedad Hakkı Eldem has practised, taught and researched architecture in Turkey. He is undoubtedly the country’s most important architectural figure and has played a major role in shaping the visual form of the contemporary Turkey—yet his work is little known in the rest of the world. This book, with its authoritative texts, is the major publication to deal with this exceptional man’s work.
Eldem’s search over the years for a modern Turkish vocabulary precedes today’s concerns with “contextualism” and “regionalism”. His exploration of the Turkish House form and vernacular expressions in design have produced an oeuvre which is both elegant and instructive. He shows a way in which designers can be both modern and traditional at the same time.
His contributions have been acknowledged within his own country by his being given the title of State Artist, the first time such an honour has been bestowed on an architect; they have been internationally recognised by the prestigious Aga Khan Award for architecture given in 1986 for his Social Security Complex in Istanbul.
This monograph is introduced by Hans Hollein, the eminent Austrian architect, who has long been interested in the Turkish-German connections. Suha Özkan sets the background context to the architect’s practice. Sibel Bozdoğan covers Eldem’s work in several major areas, analysing his concerns over the years, and Engin Yenal rounds off the texts by tracing the more personal aspects of the architect’s development. A complete chronology of works includes both biographical and bibliographical information.
176 pages with 110 photographs in colour and over 250 black and white photographs and drawings.
Kütahya çini ve seramikleri. HÜLYA BİLGİ. Pera Müzesi Yayınları, İst., 2006
Özgün karton kapağında, çok temiz durumda, 28x25 cm, 226 sayfa, renkli resimli. Suna ve İnan Kıraç Vakfı Koleksiyonunun önemli bir gurubunu oluşturan Kütahya üretimi çini ve seramikleri 1997 tarihinde Yadigar-ı Kütahya adlı kitapta ayrıntılı olarak yayınlanıştı. Bu kitabın yayınlanmasından günümüze kadar geçen süre içinde, yeni katılan 93 adet eserle birlikte koleksiyon gerek nitelik gerekse nicelik olarak çok daha zenginleştirilmiştir. Bu kitapta yeni katılanlarla beraber bütün koleksiyon yeniden ele alınarak değerlendirilmiş ve etraflıca tanıtılmaya çalışılmıştır.
Thonet Mobilya'nın öyküsü = Die geschichte der Thonet Möbel. FATMA KÜRE. Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık. İst., 1999
Özgün karton kapağında, çok temiz durumda, 28x25 cm, 95 sayfa, renkli resimli.
Türk İslam mesken mimarisinde Erzurum evleri. HAŞİM KARPUZ. Kültür Bakanlığı, Ankara,1993
Özgün karton kapağında, temiz durumda, 28x20 cm, 162 sayfa, s/b resimli.
Kıyafetü'l-insaniyye fi şemaili'l-osmaniyye. Graphic Design: SAİT MADEN. [ CİLTLİ ŞÖMİZLİ ], Ministry of Culture and Tourism, Ankara, 1987
Özgün şömizli cildinde, temiz durumda, 28x20 cm, 45 sayfa, 122 sayfa tıpkı basımıyla, renkli resimli.
Dünyayı değiştiren makine. JAMES P. WOMACK. DANIEL T. JONES, DANIEL ROOS. [ CİLTLİ ŞÖMİZLİ ], Otomotiv Sanayii Derneği, İst., 1990
Özgün şömizli cildinde, ilk sayfasında bir not var, metin kısmı temiz durumda, 24x16 cm, 317 sayfa.
Sait Faik'in İstanbul'u. Türk Edebiyatı'nda İstanbul serisi 1. YEŞİM ÖZDEMİR, [ ŞÖMİZLİ ], İstanbul Büyükşehir Belediyesi Yayınları, İst., 2008
Özgün şömizli karton kapağında, çok temiz durumda, 28,5x24 cm, 135 sayfa, s/b resimli. "Sait Faik’in İstanbul’un yok olan değerlerini, geleneklerini, göreneklerini, geçmişini anlatmayı amaçlayıp, bu amaca uygun olarak eser verme kaygısı içinde olduğu söylenemez.
Ancak kendini hayatın doğal akışına bırakan bu usta kalemin eserlerinde 1935-1954 yılları İstanbul’unun insanlarıyla, semtleriyle, çeşitli mekânlarıyla nasıl bir şehir olduğu tüm gerçekliğiyle gözlerimizin önüne serilir. Yaşayan İstanbul’a ayna tutup, onun bir dönemini gelecek nesillerin bilgisine sunan, birçoğu belge niteliği taşıyan bu değerli eserler, okuyucuları o dönemin İstanbul’u ile ilgili fikir sahibi yapabilir.”
Yeşim Özdemir
Kitap;
1. Sait Faik’e Kadar Türk Hikâye ve Romanında İstanbul
2. Sait Faik’in Eserlerinde İstanbul
3. Sait Faik’in Eserlerindeki İstanbul Mekânları
4. Sait Faik’in Hikâye ve Roman Kahramanları ile Semtler Arasındaki İlişki
5. Sait Faik’in İstanbul’u
Seçme Metinler
Olmak üzere bölümlere ayrılarak incelenmiştir