Euphemia Müzayede nadir Osmanlı dönemi fotoğraflar, süreli yayınlar ve belgelerle dolu dolu bir yeni müzayede ile sizlerle!
Müzayedemizdeki ürünlere 02.04.2023 PAZAR günü saat 21:00'a kadar internet sitemiz üzerinden pey verebilirsiniz. Aynı tarihte 21:02 itibariyle canlı müzayedemiz başlayacaktır.
!!! ÖNEMLİ !!! Komisyon oranı %20 olup tutarın tamamına %18 KDV oranı eklenecektir. ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Komisyon ya da vergi tutarları ile alakalı iadeler kesinlikle kabul edilmeyecektir, kuralların tamamı okunmuş kabul edilir.
Yazarından İthaflı İmzalı Havacılık Harp Kitabı
Bu harbin kitabı 1942, RÜŞTÜ CAN ATAGÖK, Seyhan Basımevi, Adana, 1944. Özgün karton kapağında, 21x16 cm, 46, [2] sayfa, yazarı Hava Yüzbaşı Rüştü Can Atagök tarafından "Binbaşıma 26.9.1933" ibaresiyle ithaflı imzalıdır.
Spor Müsabakaları 1941-42 Senesi Birincilikleri Kitapçığı
Spor bayramı ve 1941-42 yılı birincilikleri, Y. Z.E BEDEN TERBİYESİ ENSTİTÜSÜ, Yüksek Ziraat Enstitüsü Basımevi, Ankara, 1942. 25x17 cm, 12 sayfa, sayfa formaları açılmamıştır.
[HUKUK TARİHİ] 1930'lar Kanun Kitapçığı
Tiyatro ve sinemalardan devlet ve belediyelerce alınmakta olan damga, tayyare ve belediye resimlerine darülaceze hissesinin mikdarına ve sureti istifasına dair kanun ve izahname, MALİYE VEKÂLETİ, Başvekâlet Matbaası, Ankara, 1938. Özgün karton kapağında, iyi durumda, 24x16 cm, 14, [2] sayfa.
Ey Türkiye Dağıtımı Elektronik Dergi ve Kitap Yayınevi Etiketli 1960'lar Radyo Devreleri Modeli Kitapçığı
Transistor Circuits for Radio Controlled Models, HOWARD BOYS, Bernands, London, 1961. 17x12 cm, 48 sayfa. İngilizce.
Tate Modern basımı Sara Fanelli tarafından hazırlanan 20. yüzyıl Sanat Tarihi Zaman Çizelgesi
Tate Artist Timeline 20. Century, SARA FANELLİ, Tate, 2006. 16x16 cm, 187 cm, açılır hali. Tate Londra'da bulunan dünyaca ünlü modern sanat müzesidir. Sara Farelli'nin çizimi ile yapılan panoramik zaman çizelgesinde 20. yüzyılın sanat tarihini yansıtır. Sanatçıların isimleri öne çıktıkları ilk tarihte gösterilir. Eserin orijinali Tate Modern'in 3. ve 5. katlarında sergilenir.
Osmanlıca – Fransızca Müzik Evi Mühürlü Nota Kitabı - A La Clef de A-Cadı-Keuy
Collection Litolff. Le Lycée du Violoniste Premiere Année
No. 1470.
15 Duos abécédaires pour 2 Violons. Op. 85. Cah. 2. (A. Schulz.)
15 Duos Abecedaires pour deux Violons Concertants a la premiere Position de F. Mazas.
31x17 cm, 24 sayfa, kenarları yıpranmış haldedir.
Devlet Opera ve Bale sanatçısı İnci Kozol'a ait Devlet Opera ve Balesi Kitaplığı Kaşeli Mozart Nota Kitabı
Requiem Koro [CİLTLİ] , W.A.MOZART. Citli, sayfalar üzerinde çeşitli notlar alınmıştır. 29x21 cm, 78 sayfa.
Devlet Opera ve Bale sanatçısı İnci Kozol'a ait Opera Kütüphane Kaşeli Mozart Nota Kitabı
Yunus Emre Oratoryosu Koro [CİLTLİ], A. ADNAN SAYGUN. Ciltli, sayfalar üzerinde işaretlemeler yapılmıştır. 30x22 cm, 118 sayfa. İlk kullanıcısı İnci Koral'a ait el yazısı ile tarih not alınmıştır. Kapakta yıpranma mevcuttur.
İş İnsanı İhsan Vardal'a ithaflı - imzalı Ajans Türk Takvimi 1959 Şiir Antolojisi
Ajans Türk Takvimi 1959 Şiir Antolojisi [CİLTLİ], BEHÇET KEMAL ÇAĞLAR- NECDET EVLİYAGİL, Ajans Türk Matbası, Ankara, 1959. Özgün bez cildinde 12x10 cm, 744 sayfa. Antoloji içinde yerli ve yabancı şâirlerden şiirler mevcuttur.
Gotik Almanca - Ex Libris etiketli Kitap
Bis zum code getreu erzahlung aus der Zeit Karls des Groben, FELİX DAHN, Breittopf, Leipzig, 1909. Çok estetik orijinal bez cildinde, kabartmalı ve tasvirli, 19x13 cm, 258 sayfa, kapak içinde ex-libris etiketli, İlk sayfada 3462 sayıları damgalı, el yazısı ile kullanıcı ismi yazılı, kütüphane damgalıdır. Şarlman (Fransızca: Charlemagne) Zamanından Bir Ölüm Hikayesi adıyla günümüz Türkçesine çevirebileceğimiz eserin ilk basım tarihi 1887'dir.
"Kedici Ressam" Sedef Yılmazbaşar İthaflı - İmzalı Sergi Kataloğu
"Sayın Elmira ve Öner Boyer Ailesine En İçten sevgi ve saygılarımla" ibresiyle ithaflı ve imzalıdır. 7-27 Kasım 2002 Resim Sergisi, SEDEF YILMAZBAŞAR ERTUGAN, Atatürk Kültür Merkezi Sergi Salonu, İstanbul, 2002. 29x23 cm, 24 sayfa, çok sayıda renkli resimler, Türkçe
[OSMANLICA NADİR ATLAS] Memâlik-i mahrûse-i şâhâneye mahsûs mükemmel ve mufassal atlas
Memâlik-i mahrûse-i şâhâneye mahsûs mükemmel ve mufassal atlas, BİNBAŞI MEHMED NASRULLÂH, KOLAĞASI MEHMED RÜŞDÎ, MÜLÂZIM MEHMED EŞREF, Tab’ ve Neşri: Tefeyyüz Kütüphanesi (Şirket-i Mürettebiye Matbbası), İstanbul, 1325
Maarif nezareti celilesinin fi 21 Haziran sene (1)323 tarihli, 104/2645 numaralı ruhsatnamesiyle tab’ olunmuştur.
[2], 134, [7] sayfa, Osmanlıca, 28 adet katlanır renkli Harita, 21x15 cm, yayıncısının özgün mavi cildinde, cilt üzerinde kabartmalı yazı, cilt sırtında kitap ismi baskı ile konulmuştur, bazı sayfalarda ve haritalarda el yazısı ile not alınmıştır, son sayfada yırtık mevcuttur.
Kitapta Mevcut bulunan Haritalar: İstanbul Vilâyeti, Edirne Vilâyeti, Selânik Vilâyeti, Manastır Vilâyeti, İşkodra Viâyeti, Kosova Vilâyeti, Bosna Vilâyeti, Yanya Vilâyeti, Rumeli-i Şarkî Vilâyeti, Girit Vilâyeti, Bulgaristan Eyaleti, Ankara Vilâyeti, Halep Vilâyeti, Hüdavendigâr Vilâyeti, Afrika-yı Osmânî, Sivas Vilâyeti, Kastamonu Vilâyeti, Erzurum Vilâyeti, Bitlis Vilâyeti, Van Vilâyeti, Zor Mutasarrıflığı, Musul Vilâyeti, Mamûretülaziz Vilâyeti, Suriye ve Beyrut Vilâyetleri, Diyarbekir Vilâyeti, Cezayir-i Bahr-i Sefîd Vilâyeti, Bağdat Vilâyeti, Adana Vilâyeti
Özege: 13007, 34 Pafta Harita
Özege Kataloğuna göre eksik olan haritalar: Aydın Vilâyeti, Trabzon Vilâyeti, Basra Vilâyeti, Cezîretü'l-A'rab, Kudüs-i Şerif Mutasarrıflığı, Kıbrıs Adası, Konya Vilâyeti.
--Atlaslar--Kartografya—Türkiye—Tarih-- Osmanlı İmparatorluğu—Haritalar--
Osmanlıca İlk Baskı - Serüven Kitabı – İki Çocuğun Devr-i Âlemi
İki çocuğun devr-i âlemi [7 Cilt Takım], JAN DÖ LA HİRE, Çev: İsmail Hikmet, İkbal Kütüphanesi, İstanbul, 1924 – 1342.
23x16 cm, yayıncısının özgün cildinde, her kitap on bölüme ayrılır, bölümler de beş kısma ayrılır haldedir.
İki Çocuğun Devriâlemi (Fransızca özgün adı: Le Tour du monde de deux enfants), Fransız yazar Jean de la Hire'in ilk kez 1912'de Fransa'da seri olarak yayımlanan resimli macera romanıdır. Kitap fasikülleri haline gelmeden önce de çeşitli dergi ve gazetelerde tefrika edilmişti. Diğer adı Adolphe d'Espie olan yazarın bu resimli çocuk romanı Türkiye'de ilk defa 1924 (1342) yılında eski harflerle basılmıştı. Türkiye'de de Fransa'da olduğu gibi fasiküller halinde yayımlanmıştır. Fransa'da 71 fasikül halinde çıkmıştır.
Halid Ziya Uşaklıgil - Sadeleştirilmiş İlk Baskı
Bir yazın tarihi, [Sadeleştirilmiş İlk Baskı], HALİD ZİYA UŞAKLIGİL, Hilmi Kitabevi, İstanbul, 1941. Özgün karton kapağında, iyi durumda, ilk sayfada okuyucu notu mevcuttur harici iyi durumda, 19x13 cm, [4], 254, [4] sayfa.
İlk Baskı - Falih Rıfkı Atay
Çile [İLK BASKI], FALİH RIFKI ATAY, Yeditepe Yayınları, İstanbul, 1955. Özgün karton kapağında, kapağın alt kısmında küçük bir yırtık mevcuttur. 17x12 cm, 96 sayfa.
Ziya Osman Saba (1910 - 1957)
Nefes almak - Şiirler 1947-1957, ZİYA OSMAN SABA, Varlık Yayınları, İstanbul, 1957. Özgün karton kapağında. 17x12 cm, 75 sayfa.
İLK BASKI - BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU (1911 - 1975) ŞİİRLER
Tuz, BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU, Osmanbey Matbaası, İstanbul, 1952. Özgün karton kapağında, haliyle, 17x12 cm, 50 sayfa, s/b resimler.
İLK BASKI - BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU (1911 - 1975) ŞİİRLER
Yaşadım, BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU, Ada Yayınları, İstanbul, 1977. Özgün karton kapağında çok iyi durumda, içinde bazı sayfalarda okuyucu notları mevcuttur. 20x14 cm, 97, [7] sayfa, s/b çok sayıda resimli. Sınırlı sayıda baskının 1746. baskısıdır.
BİLGİ YAYINEVİNDE İLK BASKI - BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU (1911 - 1975) ŞİİRLER
Dol karabakır dol, BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU, Bilgi Yayınevi, İstanbul, 1974. Özgün karton kapağında çok temiz durumda, 19x11 cm, 294, [2] sayfa, s/b çok sayıda resimli.
Ressam ve Yazar İbrahim Balaban'dan Anı-Düş=İz
İz, İBRAHİM BALABAN, İmece Yayınları, Ankara, 1965. Özgün karton kapağında, kapakta lekeler mevcuttur, harici temiz durumdadır. 20x14 cm, 99, [1] sayfa, 5 adet katlanır resimli sayfa, s/b resimler.
Enver Tuncalp'ten Sami Onat'a İMZALI
Her şey (Şiirler), ENVER TUNCALP, Şark Matbaası, Ankara, 1970. Özgün karton kapağında kapak yıpranmış hâliyle, 16x12 cm, 106, [6] sayfa.
Sınırlı Sayıda İlk Baskı Şiir Kitabının 165 Numaralı Baskısı
Ah min-el aşk şiirler, FERİT EDGÜ, Ada Yayınları, İstanbul, 1978. Özgün karton kapağında iyi durumda bazı sayfaları okuyucu tarafından katlanmıştır, 20x14 cm, 128, 6 adet katlanır resimli sayfa, s/b resimler. Fikret Muallanın 20 metin dışı desenini içerir.
Cemal Süreya (1931-1990) - Şiirler
Üvercinka, CEMAL SÜREYA, De Yayınevi, İstanbul, 1966. Özgün karton kapağında çok iyi durumda, ilk sayfada okuyu notu mevcuttur, kapakta minik bir yırtık mevcuttur, 20x14 cm, 62, [2] sayfa. Kapak tasarım: Aydın Ülken.
Oktay Rifat (1914-1988) - İlk Baskı Şiirler
Karga ile Tilki, OKTAY RİFAT, Yeditepe Yayınları, İstanbul, 1954. Özgün karton kapağında çok iyi durumda, 17x12 cm, 60, [4] sayfa, s/b resimli, Kapak resmi: Hasan Kaptan.
Orhan Kemal (1914-1970) - İlk Baskı Hikayeler
Grev, ORHAN KEMAL, Seçilmiş Hikayeler Dergisi Kitapları, Ankara, 1954. Özgün karton kapağında, çok iyi durumda, 20x17 cm, 126, [6] sayfa. Kapak Resmi: Güngör KABAKÇIOĞLU.
Orhan Kemal (1914-1970) - İlk Baskı Hikayeler
Ekmek kavgası, ORHAN KEMAL, Varlık Yayınları, İstanbul, 1949. Özgün karton kapağında, kapak sırtı hafif yıpranmıştır, 17x12 cm, 112 sayfa.
Altan Erbulak Çizimi Kapaklı İlk Baskı Kemal Tahir Romanı
Rahmet yolları kesti, KEMAL TAHİR, Düşün Yayınevi, İstanbul, 1957. Özgün karton kapağında, kapak kenarları hafif yıpranmıştır, 17x13 cm, 238 sayfa.
Şair, Tiyatro ve Sinema Sanatçısı Cahit Irgat (1916-1971) - İlk Baskı Şiirler
Irgat'ın türküsü, CAHİT IRGAT, Ağaoğlu Yayınevi, İstanbul, 1969. Özgün karton kapağında, çok iyi durumda, 20x14 cm, 160 sayfa, Kapak: Ersal Yavi
Yaşamamız hiç kimsenin hatırından geçmedi
Eridik eridik de
İnceldik iplik olduk
İğne deliğinden geçemedik.
Ölüverdik.
Öl, dediler
İstediğin renkte gel
İster arpa, çavdar, darı, buğday ol
Bize günde üç övün gel.
Sait Maden Kapaklı İlk Baskı Kurtuluş Savaşı Destanı
Kurtuluş savaşı destanı, NÂZIM HİKMET, Yön Yayınları, İstanbul, 1965. Özgün karton kapağında çok temiz durumda, 24x17 cm, 74, [2] sayfa.
Nazım Hikmet'in Altı Şiir Kitabından Oluşan Toplu Şiirler
835 satır, Sesini kaybeden şehir, Varan 3, Gece gelen telgraf, Portreler, 1+1=Bir, NÂZIM HİKMET, İzlem Yayınevi, İstanbul, 1973. Özgün karton kapağında, kapağın üst kısmında minik bir kopukluk mevcuttur, harici iyi durumdadır, 20x12 cm, 248, [8] sayfa. Bu kitap yazarın sağlığında Türkiye'de basılan altı şiir kitabından bazı şiirleri bir araya getirmiştir.
Mim Uykusuz karikatürlü İlk Baskı Rıfat Ilgaz Şiirleri
Üsküdar'da sabah oldu, RIFAT ILGAZ, Tan Matbaası, İstanbul, 1954. Özgün karton kapağında, kapak kondisyonu zayıf haliyle, 20x14 cm, 64 sayfa, s/b resimli.
Türkan Şoray İthaflı - İmzalı İlk Baskı
Sinemam ve ben, TÜRKÂN ŞORAY, Ntv Yayınları, İstanbul, 2012. Özgün karton kapağında, temiz durumda, 23x16 cm, 388 sayfa, çok sayıda s/b ve renli fotoğraflı.
İlhan Berk - Köroğlu - İlk Baskı
Köroğlu, İLHAN BERK, Seçilmiş Hikayeler Dergisi, Ankara, 1955. Özgün karton kapağında, kapak kenarları haliyle, 25x17 cm, 41, [3] sayfa, s/b resimli, desenleri Hasan Kavruk tarafından çizilmiştir. İlhan Berk'in yorumuyla destandan modern şiire Köroğlu.
Ülkü Mecmuasının İlavesi Falih Rıfkı (Atay) Londra Konferansı Anıları
Londra konferansı mektupları [CİLTLİ], FALİH RIFKI, Hakimiyeti Milliye Matbaası, 1933. Sonradan yapılmış yeşil cildinde, 19x13 cm, 64 sayfa. "Bez kaplı bir tavan yeşil bir kürsü yeşil masa ve koltuklar bol ışık ve bol kâğıt: Haziran`ın 12`sinden beri bu dekor içinde tez dinliyoruz. Eğer gözlerimi kapayıp yalnız seslere kulak versem kendimi Cenevre`de zannedeceğim. Hakikat odur ki on seneden beri her yerde konuşulan mesele az çok bir konuşan adamlar az çok aynıdır. Yalnız salon ve şehir değişiyor. En koyu ihtilalciden Büyük Britanya kralına kadar teşhis münakaşasında bulunmayan yoktur. Bunun en doğrusu ilk günü konmuştur: Vaziyet tehlikelidir; harp ve anarşiye sürükleniyoruz!"
Londra Konferansı`nı Falih Rıfkı Atay`ın hem dönemine şahitlik eden hem de gazetecilik yönünü ön plana çıkaran gözlem ve değerlendirmeleriyle anlattığı bu eser dünyada daha sonra yaşanacaklara da ışık tutmakta ve değerini bir kez daha göstermektedir.
Miralay Hüseyin Remzi Bey'in İki Kitabı Birarada
Muallim-i Şehir, Tabip Miralay Hüseyin Remzi Bey Merhumun Metrukât-ı Kalemiyyesinden: Beşinci Kitap Hıfz-ı Sıhha-i Müteehhilin, NUREDDİN REMZİ, Üçüncü Tab’, Mahmutbey Matbaası, 1321 (1905)
Muallim –i Şehir, Tabip Miralay Hüseyin Remzi Bey Merhumun Metrukât-ı Kalemiyyesinden: İkinci Kitap Sağdıç – Rehber-i İzdivâç, NUREDDİN REMZİ, Üçüncü Tab’, 1317 (1901)
15x12 cm,[Ciltli] , Osmanlıca, 240 sayfa+120 sayfa, s/b fotoğraf ve resimler, ikinci kitabın ilk ve son sayfasında okuyucu ismi ve Osmanlıca not bulunmaktadır. Hüseyin Remzi Bey: 26 Mart 1839’da (H.10.01.1255) İstanbul, Kasımpaşa’da doğmuştur.1 Dedesi, Kastamonu’nun Cide kazasından İstanbul’a gelip yerleşmiş Yurdumoğlu Emir Ali, babası ise tersanede marangozluk yapan Emir Mustafa’dır. Hüseyin Remzi Bey, 1845’de mahalle mektebine, 1851’de Kasımpaşa Rüşdiyesi’ne başlamış, nihayet 1854’te Mekteb-i Tıbbiye-i Şâhâne’nin idadi kısmına girmiş ve kısa süre sonra 1857’de açılan mümtaz sınıfa kabul edilmiştir ki bu sınıf tıp dilinin Türkçeleşmesinde sonraki yıllarda önemli çalışmalar yürütecek olan Cemiyet-i Tıbbiye-i Osmaniye’nin (resmen kuruluşu 1867) çekirdeğidir.2 Daha sonra, Mekteb-i Tıbbiye’den 1866’da kolağalık rütbesiyle mezun olarak Üçüncü Ordu’da hekimlik görevine başlamış ve iki yıl Manastır’da ardından İstanbul’da çalışmıştır. İstanbul’dayken Afif Bey adında nüfuzlu birinin tedavisi için onunla beraber Viyana yakınlarındaki Darmstad’a gitmiş, dönüşünden sonra Bahriye Teşkilatı’nda çalışmıştır.3 Çeşitli vazifelerden sonra 1873’de Mekteb-i Tıbbiye-i Şâhâne müfredât-ı tıb ve sonra müsabaka ile mevâlid-i selâse1a muallim muavinliğine, ayrıca Mekteb-i Tıbbiye-i Mülkiye menâfic -ül a’za (fizyoloji) muallimliğine atanmıştır. Bin sekiz yüz yetmiş dörtte Dr. Macarlı Abdullah Bey’in (1799-1874) ölümünden sonra ilm-i hayvânât (zooloji) dersi hocalığına getirilmiş ve buna 1876’da Mekteb-i Fünûn-ı Harbiye-i Şâhâne’de açılan hıfz-üs-sıhha dersi hocalığı da eklenmiştir. Ayrıca, Darüşşafaka’da ücret almadan ilm-i hayvânât dersi okutmuş, gönüllü olarak kurumun hekimliğini yapmış ve Târih-i Tabic î Müzesi’ni kurmuştur.4 Doksan Üç Harbi (1876-77) dolayısıyla gönüllü olarak Niş Fırkası’na katılmış, altı ay sonra İstanbul’a döndüğünde kaymakamlığa yükseltilmiş ve Muhacir Hastanesi Başhekimliği’ni fahri olarak yürütmüştür. Bin sekiz yüz yetmiş sekizde Mekteb-i Mülkiye-i Şâhâne’de “ilm-i hayvânât ve çiftliklerde tatbiki” dersini, Mekteb-i Tıbbiye-i Mülkiye ve Baytar Mektebi’nde ilm-i hayvânât ve mevâlid-i selâse derslerini vermeye başlamıştır. İlaveten, ahlak dersi hocalığı da yapmıştır.4 Padişah iradesiyle 1886’da Zoeros Paşa (1842-1917) ve Hüseyin Hüsnü Efendi (ö.1904) ile birlikte, o yıllarda henüz keşfedilmiş olan kuduz aşısı ve mikrobiyolojideki yeni gelişmeler hakkında tetkikatta bulunmak üzere Paris’e, Pasteur Enstitüsü’ne gönderilmiştir. Burada araştırmalarda bulunduğu sırada 10 Aralık 1886’da “La Société Asiatique”2b (Asya Cemiyeti) adlı kültür cemiyeti üyeliğine kabul edilmiştir. Ayrıca “Jardin des Plantes” (Botanik Bahçesi) laboratuarlarına devam ederek bilgisini artırmaya çalışmıştır. Paris’teki altı aylık araştırma döneminden sonra yurda dönmüş ve gözlem sonuçlarını kaleme aldığı mikrobiyoloji yapıtlarıyla Osmanlı bilim çevrelerine duyurmuştur. Eylül 1887’de miralaylığa (albay) terfi eden Dr. Hüseyin Remzi Bey’i 1887’de; Dâhiliye Nâzırı Münir Paşa başkanlığında “pazartesi günleri inc ikad edib Memâlik-i Mahrûsa-i Şâhâne’nin sıhhat-i c umûmiyesine dâ’ir tedâbîr ve tahkîkat-ı mühimme ile iştigâl” etmek üzere toplanan “Dâhiliye Nezâret-i Celîlesi’nin taht-ı nezâretinde bulunan Meclis-i Tıbbiye-i Mülkiye ve Sıhhiye-i c Umûmiye Hey’eti” içerisinde dâimî aza olarak ve Miralay Ferdinand Paşa başkanlığında “çarşamba ve cumartesi günleri inc ikad edib dec âvî-i tıbbiye ve ispençiyâriye ve tıbb-ı kanûnî mesâ’iliyle beledî etibbâsı ve sâ’iresi intihâbı” gibi işlere bakan “Cemc iyet-i Tıbbiye-i Mülkiye Hey’eti’nde” görmekteyiz.6 Ayrıca, 1887’de Mülkiye Baytar Mektebi’nin kurulması için oluşturulan komisyonda görev alarak, 1889’da bu mektep açıldığında burada da zooloji dersi vermeye başlamıştır. Hüseyin Remzi Bey, tıp eğitiminin Türkçe yapılmasını savunarak başta Fransızca olmak üzere Batı dillerinden güncel bilimsel eserleri Türkçeye tercüme eden Cemiyet-i Tıbbiye-i Osmaniye’nin kurucu üyelerindendir. Ayrıca, uzun yıllar çiçek aşısı üzerinde çalışmış ve aşı müfettişliği görevinde bulunmuştur. Aşı konusundaki tecrübelerine istinaden 1890’da kolera etkenini incelemek üzere Haleb’e gönderilmiştir. Paris’ten dönüşünde, başka memleketlerde olduğu gibi bir telkihhâne (aşı evi) açılarak çiçek aşısı üretiminin yapılması ve gerekli yerlere dağıtılması için bir layiha hazırlamış ve böylece 1892’de resmen açılan Telkihhâne-i Şâhâne’nin başına getirilerek 18 Aralık 1896’da (H.18.12.1314) ölümüne kadar çalışmalarını sürdürmüştür.
Muallim Naci (d. 1850 - ö. 13 Nisan 1893) - Şiirler
Ateşpâre, MUÂLLİM NÂCİ, Kostantiniyye,1303, temsil-i sâni, 21x15 cm, 144 sayfa, Osmanlıca, sayfa kenarları yıpranmış haliyledir.
Ateşpare: Muâllim Nâci, [Ömer Hulusi], İstanbul, 1303 Hicri, 1886 Miladi, Matbaa-i Ebuzziya, 114+7, AEKMK-BDK-ÖZEGE;1242
Namık Kemal'in Ölümü Ardından Arkadaşı Ebuzziya Tevfik Tarafından Yazılan Eser
Kemâl Beyin Tercüme-i Hâli, EBUZZİYA TEVFİK, İstanbul, 1326 (1910), 19x12 cm, 24 sayfa, sayfa kenarlarında yıpranmalar mevcuttur, harici temizdir.
Özege: BDK-MYL-ÖZEGE-; 10523 – TBTK; 9403 Namık Kemal, Tanzimat sonrası Türk edebiyatının en önemli şahsiyetlerinin
başında gelmektedir. Sadece edebiyat değil tarih ve siyaset gibi alanlarda da
önemli eserler kaleme alan Namık Kemal hakkında birçok eser telif edilmiştir.
Bu eserlerden biri de ‘Merhûm Nâmık Kemâl Bey’ adlı eserdir. ‘Kemâl Bey’in
Terceme-i Hâli’ ve ‘Kemâl’ isimleriyle de basılan bu eser Namık Kemal’in
vefatının hemen ardından neşredilmiştir. Ebüzziya Mehmed Tevfik (1849-1913)
tarafından Namık Kemal’in vefat ettiği tarih olan 1888’de kaleme alınan ‘Merhûm
Nâmık Kemâl Bey’, biyografi niteliği taşıyan küçük bir eserdir. Namık Kemal’in
talebesi ve dostu olan Ebüzziya Tevfik, bu biyografisinde Namık Kemal’in kısa
fakat hareketli yaşamını belli başlı dönüm noktaları üzerinden irdeler. Namık
Kemal’in fikir ve sanat hayatına ait önemli ipuçları da sunan bu eser, Namık
Kemal’i tanıma adına önemli bir incelemedir. B
Sultan Mehmed Reşat Dönemi Kanunname
Kavânîn ve Nizamât-i Cedideden Kâtip-i Adli Kanun Muvakkıtı, Zarâfet Matbaası, Dersaadet, 1332 (1916)
Fi 27 Zilkaide sene 1331 ve fi Teşrin-i evvel 1329 tarihli şerefsüdûr buyrulan irade-i huzurât padişahı mucibince 1241 numaralı takvim-i vekai’ ceride-i resmiyesiyle neşr olunduktan sonra tab’ edilmişdir.
19x13 cm, 33 sayfa, sayfa formaları açılmamıştır.
Az Şekerli, SAİT FAİK ABASIYANIK, Varlık Yayınları, İstanbul, 1954. (İlk Baskı)
17x12 cm, 107 sayfa, sayfa kenarları yıpranmıştır.
İmzalı - Çocuk Kitabı
Martıya uçmayı öğreten kedi, LUIS SEPULVEDA, Can Yayınları, İstanbul, 2008. Özgün karton kapağında, kapağın iç kısmı imzalı, ilk sayfada okuyucu notu mevcuttur, haricen içi temizdir, 20x13 cm, 105 sayfa, s/b çizimli, Türkçesi: Saadet Özen, Resimleyen: Sinan Gürdağcık.
Sabahattin Ali ve Avni Atasoy - İlk Baskı İki Hikaye Kitabı Birarada
Yeni dünya, SABAHATTİN ALİ, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1943 İlk Baskı. Serseri (Hikayeler), AVNİ ATASOY, Tecelli Basımevi, İstanbul, 1940. Sonradan yapılmış bez cildinde, 20x13 cm, 136+79 sayfa ilk sayfada okuyucu ismi ve imza mevcuttur.