200 adet değerli sanat, arkeoloji, koleksiyon ve tarih kitabının birarada olduğu müzayedemizdeki ürünlere 04.06.2023 PAZAR günü saat 21:00'a kadar internet sitemiz üzerinden pey verebilirsiniz. Aynı tarihte 21:02 itibariyle canlı müzayedemiz başlayacaktır.
!!! ÖNEMLİ !!! Komisyon oranı %20'dir. ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Komisyon ya da vergi tutarları ile alakalı iadeler kesinlikle kabul edilmeyecektir, kuralların tamamı okunmuş kabul edilir.
FERRUH BAŞAĞA. Sanatta 65 yıl. [Sergi kataloğu]. 15 Şubat - 31 Mart 2001. AHMET KAMİL GÖREN, Galeri Binyıl, İst., 2001.
Sıfır Kitap. Yayıncısının özgün karton kapağında, çok temiz durumda, 28x22 cm, 94, [1] sayfa, renkli resimli. 1914'te İstanbul Karagümrük'te doğdu. İlköğrenimini İstanbul'da tamamladı, daha sonra ortaokul ve teknik liseyi okumak için Yugoslavya'ya gitti. Teknik lise mezunu olarak yurda döndü. 1936'da Güzel Sanatlar Akademisi'ne girdi. Dört yıl boyunca Zeki Kocamemi, Nazmi Ziya Güran ve Leopold Levy' nin öğrencisi olarak 1940'ta mezun oldu. Aynı yıl açılan Yüksek Resim Bölümü'ne Nuri İyem, Turgut Atalay, Selim Turan, Agop Arad, Avni Arbaş, Mümtaz Yener, Fethi Karakaş ve Haşmet Akal ile birlikte devam etti. Bir yıl sonra aralarına Abidin Dino'nun da Yeniler Grubu'nun kurucuları arasında yer aldı ve grubun tüm etkinliklerine katıldı. İlk sergisini İstanbul'da açtı. sanatçının eserleri, bir yıl sonra UNESCO tarafından Museed'Art moderne de la Ville de Paris'te açılan sergide yer aldı. İngiltere, Fransa ve Hindistan'da sanat fuarları ile karma sergilere katıldı. 1947'de soyut kavramı ile tanıştı. 1949'da Devlet Resim ve Heykel Sergisi'ne soyut resim ile katıldı; birincilik ödülü aldı. 1971-1981 arası İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi'nde Vitray ve Mozaik atölyelerinde hocalık yaptı. 24 Aralık 2010'da İstanbul'da vefat etti.
Cornucopia 1994/95 Volume: 11 Issue 7: A jewel on the Bosphorus, Istanbul in peril, The rice of life. Cornucopia, Turkey For Connoisseurs, İst., 1994.
Çok İyi. Yayıncısının özgün kapağında, metin ve görsel kısmı çok temiz durumda, 32x22 cm, renkli ve s/b resimli, 88, [4] sayfa. İngilizce.
Cornucopia 1992 Volume: 1 Issue 2: The essential rose, Escape to the hays of Bithynia, Freya Stark in Turkey. Cornucopia, Turkey For Connoisseurs, İst., 1992.
Çok İyi. Yayıncısının özgün kapağında, metin ve görsel kısmı çok temiz durumda, 32x22 cm, renkli ve s/b resimli, 102 sayfa. İngilizce.
Atlar, hatlar ve Süleymanname. SÜLEYMAN SAİM TEKCAN, İst., 2001.
Çok İyi. Yayıncısının özgün karton kapağında, temiz durumda, 33x15 cm, 23 sayfa, renkli resimli.
Başlangıçtan 1980'e kadar Galatasaray'da kürek. CELAL GÜRSOY, YÜKSEL TAŞÇI, Galatasaray Spor Kulübü, İst., 2012.
Sıfır Kitap. Yayıncısının özgün karton kapağında, temiz durumda, 24x20 cm, 132 sayfa, s/b resimli.
İstanbul estetiği. ÇELİK GÜLERSOY, Güzel Sanatlar Matbaası, İst., 1980.
Çok İyi. Yayıncısının özgün karton kapağında, temiz durumda, 26x18 cm, 139 sayfa, renkli ve s/b resimli.
501 Must-visit natural wonders. Editor: Emma Beare, [CİLTLİ ŞÖMİZLİ], Polly Manguel, United Kingdom, 2009.
Yeni Gibi. Yayıncısının özgün şömizli cildinde, temiz durumda, 19,5x23 cm, 544 sayfa, renkli. İngilizce.
The Museum of Oriental Art - Moscow. Kolektif, [CİLTLİ ŞÖMİZLİ KUTULU], Aurora Art Publishers, Leningrad, 1988.
Yeni Gibi. Yayıncısının özgün şömizli cildinde ve kutusunda, temiz durumda, 33x25 cm, 230, [2] sayfa, renkli.
Gün ışığında İstanbul'un 8000 yılı: Marmaray, metro, Sultanahmet kazıları. Yayın Koordinatörü: ZEYNEP KIZILTAN, Vehbi Koç Vakfı, İst., 2007.
Yeni Gibi. Yayıncısının özgün şömizli cildinde, temiz durumda, 29x24 cm, 328 sayfa, renkli.
Kapalıçarşı. ÖNDER KÜÇÜKERMAN, KENAN MORTAN, [CİLTLİ ŞÖMİZLİ KUTULU], T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, İst., 2007.
Sıfır Kitap. Yayıncısının özgün şömizli cildinde ve kutusunda, temiz durumda, 29x24 cm, 350 sayfa, renkli ve s/b.
Aç besmeleyle iç suyu Han Ahmed'e eyle dua, III. Ahmed Devri İstanbul Çeşmeleri ( 1703 - 1730 ). HATİCE AYNUR, HAKAN K. KARATEKE. İBB Kültür İşleri Daire Başkanlığı Yayınları, İst., 1995.
Çok İyi. Yayıncısının özgün karton kapağında, çok temiz durumda, 30x22 cm, 313 sayfa, s/b ve renkli resimli.
Flemish and Dutch art. Editor: A. M. HAMMACHER. [CİLTLİ ŞÖMİZLİ], Grolier, London, 1965.
Çok İyi. The Book of Art Volume: 3. Yayıncısının özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 24x22 cm, 304 sayfa, s/b ve renkli resimli.
German and Spanish art to 1900. Editor: HORST VEY & XAVIER DE SALAS. [CİLTLİ ŞÖMİZLİ], Grolier, London, 1969.
Çok İyi. The Book of Art Volume: 4. Yayıncısının özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 24x22 cm, 304 sayfa, s/b ve renkli resimli.
French art from 1350 to 1850. Editor: MICHEL LACLOTTE. [CİLTLİ ŞÖMİZLİ], Grolier, London, 1967.
Çok İyi. The Book of Art Volume: 5. Yayıncısının özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 24x22 cm, 297 sayfa, s/b ve renkli resimli.
Impressionists and Post-Impressionists. Editor: ALAN BOWNESS. [CİLTLİ ŞÖMİZLİ], Grolier, London, 1965.
Çok İyi. The Book of Art Volume: 7. Yayıncısının özgün şömizli cildinde, şömiz yıpranmış durumda metin ve görsel kısmı çok temiz durumda, 24x22 cm, 289 sayfa, s/b ve renkli resimli.
Modern art. Editor: DAVID SYLVESTER. [CİLTLİ] Grolier, London, 1965.
Çok İyi. The Book of Art Volume: 8. Yayıncısının özgün cildinde, çok temiz durumda, 24x22 cm, 289 sayfa, s/b ve renkli resimli.
Chinese and Japanese art. Editor: MICHAEL SULLIVAN. [CİLTLİ ŞÖMİZLİ], Grolier, London, 1971.
Çok İyi. The Book of Art Volume: 9. Yayıncısının özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 24x22 cm, 295 sayfa, s/b ve renkli resimli.
How to look at art. Editor: BERNARD MYERS. [CİLTLİ ŞÖMİZLİ], Grolier, London, 1971.
Çok İyi. The Book of Art Volume: 9. Yayıncısının özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 24x22 cm, 254 sayfa, s/b ve renkli resimli.
İstanbul PTT Müzesi koleksiyonları harita kataloğu = Istanbul PTT Museum collections map catalog. Editör: ORHAN SAKİN, [CİLTLİ], PTT Kültür Müdürlüğü, İst., 2017.
Sıfır Kitap. Yayıncısının özgün cildinde ve kitaba özel bez poşetinde, temiz durumda, 45,5x30,5 cm, 196, [22] sayfa, 2 adet özel cebinde katlanır harita, renkli ve s/b resimli.
Türk kültür ve medeniyet tarihinde Fatih Külliyesi =The Fatih complex in the history of the Turkish culture and civilization. FEVZİ GÜNÜÇ. [CİLTLİ ŞÖMİZLİ], İBB Kültür A.Ş. İst., 2007.
Çok İyi. Özgün şömizli cildinde, çok temiz durumda, 30x21 cm, 320+320+336 sayfa, renkli resimli. Türkçe, İngilizce. FATİH KÜLLİYESİ -I- Cami, Medreseler, Türbeler, Kütüphâne, Dârü´l kurâ, Tabhâne
FATİH KÜLLİYESİ -II- HAZÎRE
FATİH KÜLLİYESİ -III-HAZÎRE
Dünya tarihinin en mühim simalarından biri olan Fatih Sultan Mehmed, serdâr, âlim ve sanatkâr bir padişah olması yanında, İstanbul´u şehircilik anlamında yeniden imar eden baş mimârdır. O, Bizans elinde şitâb ve bitâb düşmüş Kostantiniyye´yi, feth-i mübinden sonra ´Belde-i Tayyibe´ haline getirmiştir. Hizmet kuşağını çift kuşananlar zümresinden olan Sultan Fatih, kısa ömrüne sığdırdığı her biri kendi alanında ´ilk´ler olan hizmetleri arasında, doğuştan ve oluşundan güzel olan bu şehr-i dilârâyı şehircilik anlayışı bakımından öyle bir plânlamıştır ki, yaptıklarının tek bir çivisi değiştiği zaman bile ahengi bozulmuştur. Bir medeniyet telâkkisi içinde ele aldığı kutlu şehir İstanbul´da, fetihten sonra yaptığı ilk şey ´binalar benimdir´ diyerek korumaya aldığı gayr-i menkullerden sonra, şehrin imârı ve su yollarının islahı olmuştur.
Balkon, fotoğraflar ve yazılar. ORHAN PAMUK. [CİLTLİ], STEIDLI, Almanya, 2018.
Yayıncısının özgün bez cildinde, metin ve görsel kısmı çok temiz durumda, 24x16 cm, renkli fotoğraflı, 199 sayfa. İngilizce. “Bu manzarada benim ruhsal durumumu yansıtan ve tarifi zor derin duygularımı gözler önüne seren bir şeyler var.”
- Orhan Pamuk
Yapı Kredi Kültür Sanat binasında açılan ORHAN PAMUK - BALKON FOTOĞRAFLAR sergisinde Orhan Pamuk’un evinin balkonundan çektiği, İstanbul’un sürekli değişen, incelikli manzarasını yansıtan 600’den fazla fotoğraf sergileniyor. Bu fotoğraflar, yazarın yoğun bir yaratıcılık dönemi olan Aralık 2012 ve Nisan 2013 arasında telefoto lensli dijital fotoğraf makinesiyle çektiği 8,500’den fazla fotoğraf arasından seçildi.
Pamuk’un her şeyden önce gözlerinin önündeki manzarayı “kaydetme” arzusuyla şekillenen bu çalışma, kentin, Boğaz’ın, Haliç’in, Marmara Denizi’nin, adaların, dağların, gemilerin, kuşların, sonsuz bir ışık ve ortam etkisiyle çerçevelendiği yoğun bir panoramik manzara oluşturuyor. Fotoğrafçılık tutkusunu ilk olarak gözlerinin önünde akıp giden güzelliği muhafaza etme, ikinci olarak da gördüğü her şeyi kaydetme merakı olarak tasvir eden yazar, ikinci hedefini tutturmanın imkansızlığını kısa sürede görmüş. Yazarın muhafaza etmeye çalıştığı bu güzellik, sergide yer alan fotoğraflarda açık bir şekilde görülüyor: Kentin ve suyun sürekli değişen hatları, doğunun cazibesiyle kaynaşan sanayi kentine özgü çizgiler, kırmızı, turuncu, parlak leylak rengi, mavi ve grinin her tonuyla aydınlanıyor.
Pamuk zamanla bu güzellikleri resmetme dürtüsünü sorgulamaya ve neden bu kadar yoğun bir şekilde – saatte yaklaşık yedi fotoğraf – fotoğraf çektiğini merak etmeye başlamış: Fotoğrafın görme biçimi üzerindeki etkisi nedir? Yazarın fotoğrafçılığıyla yazarlığı arasındaki ilişki nedir
Fotoğraf çekmek, beklenmedik bir şekilde, Pamuk’un edebiyat çalışmalarında karşılaştığı zorluklar karşısında duyduğu hüsranın şifası olmuş: “Manzaraya tekrar ve tekrar bakma daha doğrusu, fotoğraflarını çekme– ihtiyacı hissettim çünkü yazmakta çok zorlanıyordum.” Nihayetinde, “balkonumun manzarası beni sükunete ve içe bakmaya, somut dertleri bırakıp daha entelektüel uğraşlara eğilmeye davet ediyordu. [...] O andan itibaren, bir araya getirerek saklamak zorunda olduğum özelliklerle dolu bereketli, el değmemiş bir zemine dönüştü o manzara.”
Felsefenin öyküsü. BRYAN MAGEE. Alfa Yayınları, İst., 2022.
Sıfır Kitap. Yayıncısının özgün cildinde, çok temiz durumda, 24x20 cm, 240 sayfa, s/b ve renkli resimli. ANTIK YUNANDAN GÜNÜMÜZE FELSEFENİN 2500 YILI
Kitap önemli soruları odağına alarak temel felsefi konuları teker teker aydınlatıyor,
ve büyük filozofların en önemli katkılarını inceliyor. Hem felsefe öğrencileri
hem de felsefeye ilgisi olanlar zevkle okuyabilir.
“Herakleitos’tan Heidegger’e, 2500 yıllık Batı felsefesini, düşüncenin sınırlarını genişleten
figürlerin rengârenk geçit törenine çeviren, görsel açıdan zengin, şahane bir kitap.”
–Booklist
“Bryan Magee her zamanki netliği ve sezgisiyle yazıyor.”
–Colin Dexter, The Sunday Times
Cumhuriyet dönemi Türkiye ansiklopedisi 10 cilt takım. Yayın Kurulu: MURAT BELGE, SEYFETTİN GÜRSEL, METE TUNÇAY, BÜLENT ÖZÜKAN. [CİLTLİ], İletişim Yayınları, İst., 1983.
Çok İyi. Yayıncısının özgün cildinde, çok temiz durumda, 28x20 cm, 2862, [19] sayfa, s/b resimli.
15 Temmuz şehitleri. M. DAVUT GÖKSU - NEVZAT YILDIRIM. [CİLTLİ KUTULU] İBB Kültür A.Ş., İst., 2017.
Sıfır Kitap. Yayıncısının özgün cildinde ve kutusunda, çok temiz durumda, 34x24 cm, 549 sayfa, s/b ve renkli resimli.
Anadolu kadınları teşkilâtı Bacıyan-ı Rûm: Belgeler ve resimlerle. GÜRAY KIRPIK, SEMİHA NURDAN, MEVLÜT ÇAM, NAGEHAN ÜSTÜNDAĞ, SÜMMANİ KARAKAŞOĞLU, [CİLTLİ] Türk Tarih Kurumu, Ank., 2018.
Sıfır Kitap. Yayıncısının özgün cildinde, çok temiz durumda, 34x24 cm, 117 sayfa, s/b ve renkli resimli.
Belgelerle Çaka Bey. GÜRAY KIRPIK, [CİLTLİ], Türk Tarih Kurumu, Ank., 2018.
Sıfır Kitap. Yayıncısının özgün karton kapağında, çok temiz durumda, 34x24 cm, 116 sayfa, s/b ve renkli resimli.
Kutsal Emanetler'in son seferleri - Geliştirilmiş 2. baskı. M. ŞİNASİ ACAR, ŞEYHMUS DİRİM. Ofset Yapımevi Yayınları, İst., 2019.
Sıfır Kitap. Yayıncısının özgün karton kapağında, çok temiz durumda, 28x22 cm, 230 sayfa, s/b ve renkli resimli. Fahreddin Paşa’nın Medine Savunması’na ve Kutsal Emanetler’e ilişkin bugüne kadar yazılan az sayıdaki eserleri iki grupta toplamak mümkündür: Biri daha çok konuyu askerî açıdan ele alan anı ve tarih ağırlıklı küçük boyutlu kitaplar, diğeri Yavuz Sultan Selim’den başlayarak Topkapı Sarayı Müzesi’nde toplanan eserleri tanıtan, bol resimli, büyük boyutlu ve lüks baskılı kitaplar. Her iki grupta da 1917’deki seferle ilgili doyurucu bir bilgi yoktur ve Fahreddin Paşa’nın gönderdikleri için –Medine’den geldiğini belirtmek dışında– aralarında herhangi bir ayrım yapılmamıştır. Oysa çok önemli bir fark vardır aralarında. Yavuz’dan başlayarak toplananlar, Hz. Muhammed’e, O’nun soyundan gelenlere, dostlarına, yakınlarına ve eski peygamberlere ilişkin kişisel eşya ve belgelerdir. Diğeri ise Hz. Peygamber’e büyük bir aşkla bağlanmış, O’na tutkun kişilerin O’nun türbesine hediye ettikleri (vakfettikleri, adadıkları, sundukları) eşyadır. İkinci gruptakiler yıllarca O’na komşuluk ettikleri için kutsallık kazanmışlardır. Bu nedenle kitap iki bölümden oluşmaktadır: “Emânât-ı Mübâreke”(Kutsal Emanetler) ve “Teberrükât-ı Vakfiyye”(Vakfedilmiş kutsal eşya).
Yavuz’un, Kutsal Emanetler’in çekirdeğini oluşturan ilk eşyayı İskenderiye’den 1517’de yola çıkardığını göz önüne alırsak, günümüze değin bu emanetler için 500 yıllık bir serüven söz konusudur. Kutsal Emanetler bu uzun sürenin son yüzyılı içerisinde, bir bölümünün Medine-İstanbul seferi dışında, toplu veya kısmî olarak iki Konya ve bir Ankara seferi yapmıştır. Kitapta –belgelere dayanarak– bu ilginç serüvenin detayları araştırılmış ve her iki gruptaki eşyanın ayrıntılı bir dökümü sunulmuştur.
Fotografik düşünme tarihi. S. HALÛK UYGUN. Karahan Kitabevi, Adana, 2020.
Sıfır Kitap. Yayıncısının özgün karton kapağında, çok temiz durumda, 28x22 cm, 152 sayfa, s/b ve renkli resimli. İnsanoğlu mağara duvarlarına resim yapmaya, bir çok amacının yanında, iki şeyi önemseyerek başladı;
Birincisi; yaptığım şey, nesnenin doğadaki biçimine benzemeli...
İkincisi; yaptığımla duygu ve düşüncemi aktarabilmeliyim...
Antik dönem filozofları, birinciye “mimesis”, ikinciye “katharsis” ismini verdiler. Elli bin yıl önce mağara duvarlarına çizilmiş resimlere baktığımızda görüyoruz ki, mimesisi doğadaki nesnesini temsil edebilecek kadar beceriyle yapabilen insanlar çıktı. Baktığınızda ne güzel atlar veya aynı gergedan gibi olmuş diyebileceğiniz resimler çizdiler. Ama dikkat ediniz; onlara, “gergedan” demiyoruz, “aynı gergedan gibi olmuş” diyebiliyoruz ancak. Muhtemelen resimler ilk çizildiğinde, ressam ve izleyicileri de benzer düşünceye kapılmışlardır. Doğada
bir gergedanla karşılaştıklarında, bulundukları yeri değiştirip, gergedanın öbür yüzünü de görebilmelerine rağmen, duvardaki resmin arka tarafını göremediklerini düşünerek, bu tahmini yapıyorum. Bu tahminim doğru olmalı ki, sanat tarihi, iki boyutlu yüzeyde, zahiri de olsa üçüncü boyutu gösterebilme çabasıyla doludur. Bakınız tam burada bir düşünme faaliyeti başlıyor: “Benim iki boyutlu bir yüzeye çizdiğim şey, üç boyutlu dünyadaki gerçeğine ne kadar benziyor?” Aklına bu soru takılmış olanlardan bazıları, daha ileri düzeyde düşünmeye devam ederse, “gerçek nedir” sorusuna da bulaşabilirler. Bulaşmıştırlar da...
Kilimin sembolleri, unutulmuş dilden kesitler. AHMET DİLER, MARC-ANTOINE GALLICE, [CİLTLİ], Alfa Yayınevi, İst., 2018.
Sıfır Kitap. Yayıncısının özgün cildinde, çok temiz durumda, 28x22 cm, 238 sayfa, renkli resimli. MÖ 8000’lerde Yakındoğu’da bir mucize olarak ortaya çıkan kilim, Balkanlar’dan Çin’e kadar neredeyse bütün toplumları etkiledi. Otuz yıllık karşılaştırmalı araştırmaların ürünü olan bu eser, ilkel animizmden miras kalan kilim sembolizmini gözler önüne seriyor.
Gezgin-yazar Jacques Lacarrière’e göre
“Kilimler, bir manzara, bir bitki, bir hikâye ya da korku ve arzuları içeren ortaçağ armalarını andıran bir semboller dünyasına aittir. Motiflerinde ölüm korkusuna, doğurganlık arzusuna rastlanır.
Toprağın bereketine, kadının doğurganlığına, ruhların ve gökyüzünün himayesine, bitkiler ve hayvanlar âleminin hoşgörüsüne, sessiz yakarışlar okunur, neredeyse duyulur. Bereketin sürekli tehlikede ve açlığın kapıda olduğu, maddi açıdan zayıf ve çetin olan bu dünyada fakirlik, simgelerin zenginliğiyle telafi edilmektedir. Gülden yıldızlara, kurttan ejdere karşımızda Anadolu’nun göçebe topluluklarının yaşamsal simgeleri vardır. O topluluklar ki, basit bir yapağıdan yola çıkıp yazgıya karşı bu ipleri, bu dokuları, koruyan ve bilgelik içeren bu figürleri ortaya çıkarmayı bilmişlerdir.”
Selim Melhame Paşa ve ailesi: Sultan 2. Abdülhamid'in hizmetinde. EROL MAKZUME. MB Basım, İst., 2019.
Sıfır Kitap. Yayıncısının özgün karton kapağında, çok temiz durumda, 26x21 cm, 239 sayfa, s/b ve renkli resimli. Yayıncılığın hoş bir cilvesi olarak bu son zamanlarda II. Abdülhamid’in yakın çevresinden iki şahsiyetin anıları peş peşe yayınlandı: Sadrazam Said Paşa ve Mabeyn ikinci kâtibi İzzet Paşa. Erol Makzume’nin büyük bir özveri ile hazırlamış olduğu Sultan II. Abdülhamid’in hizmetinde Selim Melhame Paşa ve Ailesi bir bakıma – her ne kadar bir otobiyografi de olmasa – bu üçlemeyi tamamlamakta. Zengin bir görsel malzeme ile desteklenmiş olan bu çalışma Selim Paşa’nın kardeşi Necip ve damadı – Osmanlı hizmetine girmiş olan İtalyan zabiti – Romei Paşa’yı da ele alarak 20 küsur senelik bir zaman dilimi içinde imparatorluğun sanayileşme çabalarına, dış siyaset sorunlarına ve iç asayiş meselelerine değişik bir açıdan ışık tutmakta. Makzume geniş bir kaynak yelpazesine ulaşarak Hamid dönemi bittiğinde yoğun bir şeytanlaştırılma sürecine (bunda belki ailenin Maruni kökenli olmasının da payı olabilmiştir) tabi tutulduktan sonra unutulmuş olan Melhame ailesini tekrar gün ışığına çıkartmakla bilim dünyasına bir kez daha önemli bir katkıda bulunmuştur. Melhame ailesi ister istemez, diğer bir Osmanlı Hristiyan ailesini akıllara getiriyor: Şamlı Katolik Franko ailesi. Müslüman memurlarının yabancılarla düşüp kalkmasını men eden Abdülhamid her iki aile fertlerinin gerek Beyoğlu Levanten cemiyetinde gerek sefaretler ortamında dolaşmalarına göz yumup kendisi için istihbarat toplamalarını temin etmiştir. Kendisini daha ziyade sanat ve resim konularındaki kitaplarıyla tanıdığımız Erol Makzume Melhame ailesi ile diğer sahalarda da aynı başarı ile kalem yürütebileceğini ispat etmiş oldu.
The Beatles 1962 - 1969 from Liverpool to Abbey Road. ERNESTO ASSANTE, [CİLTLİ], Whitestart Publishers, Milan, 2019.
Sıfır Kitap. Yayıncısının özgün cildinde, çok temiz durumda, 26x21 cm, 207 sayfa, s/b ve renkli resimli. İngilizce. They conquered the world—and this fascinating book tells The Beatles’ story from the birth of the band to their final recording, year by year.
In 1963, when The Beatles released their first album, they triggered a musical and cultural revolution—and the Fab Four still play a powerful role in today's collective imagination. Their adventure together ended with Abbey Road in 1969, exactly 50 years ago. Follow their story, year by year, from their early popularity in Liverpool’s Cavern Club and their gigs in Hamburg, to their “invasion” of America and the explosion of Beatlemania, to the filming of A Hard Day’s Night and Help!, and finally to the recording of the groundbreaking Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band, the development of deep divisions within the group, and their final moments in the studio. Filled with photos and nostalgic images, this book explores memorable anecdotes, songs, and events sure to delight Beatles’ fans old and new.
Füreya: seramikler, porselenler. FÜREYA KORAL. Fotoğraflar: ARA GÜLER, HALUK DOĞANBEY, ŞAKİR ECZACIBAŞI, Sayılı Matbaa, İst., 1981.
Çok İyi. Yayıncısının özgün şömizli karton kapağında, çok temiz durumda, 24x22 cm, [57] sayfa, s/b ve renkli resimli. Füreya Koral (2 Haziran 1910, Büyükada - 25 Ağustos 1997, İstanbul, Türk seramik sanatçısı.
Türkiye'de çağdaş seramiğin öncülerindendir. 1947'de İsviçre'de öğrenmeye başladığı bu sanatı Paris'te iki yıl çeşitli atölyelerde geliştirdikten sonra sanatını Türkiye'de kişisel çabalarıyla hayata geçirdi ve ilk Türk profesyonel kadın seramik sanatçısı oldu. Türkiye'nin ilk özel seramik atölyelerinden birisini kurmuştur. Seramiği mimaride kullanmadaki öncü girişimi, sanatçılığındaki en önemli adımıdır.
Islamic art in context: art, architecture and the literary world. ROBERT IRWIN, Henry N. Abrams Inc., New York, 1997.
Çok İyi. Yayıncısının özgün karton kapağında, çok temiz durumda, 24x16 cm, 272 sayfa, s/b ve renkli resimli. İngilizce. Robert Irwin delves deep into the cultures of the Islamic world to survey the exquisite arts of painting, architecture, porcelain, enamel, manuscript illumination, metalwork, calligraphy, textiles, and more. Including 217 illustrations, 148 in full color, the book covers the earliest foundations of Islam through the brilliant high point of the 17th century.
Eski Türklerin kutsal ülkesinde = Au pays sacre des anciens turcs. Yazarlar: NAZAN ÖLÇER, JEROME GHESQUIERE, THIERRY ZARCONE, MARIE-DMOINIQUE EVEN, PIERRE CHIVIN. Yapı Kredi Yayınları, İst., 1995.
Yeni Gibi. Özgün karton kapağında, çok temiz, 30 x 25 cm, Türkçe / Fransızca, 161 sayfa, s/b fotoğraflar. "Eski Türklerin kutsal ülkesinde.= Au pays sacre des anciens Turcs. Fotoğraflar; Henry de Bouillane de Lacoste. Texts: Nazan Olcer, Jerome Ghesquiere, Thierry Zarcone, Marie-Dominique Even, Pierre Chuvin.", Editör; Ceyda Akaş, Yky., İst., 1995. Bu kitap, Henry de Bouillane de Lacoste’un, Paris Asya Sanatları Ulusal Müzesi’ndeki sergisi (İstanbul - Ekim 95, Ankara - Kasım 95, İzmir - Ocak 96) kaynak alınarak hazırlanmıştır. İstanbul Fransız Kültür Merkezi, Türk ve İslam Eserleri Müzesi, Fransız Anadolu Araştırmaları Enstitüsü ve Musee National des Arts Asiatique Guimet’nin işbirliğiyle 3-29 Ekim tarihleri arasında, İstanbul’da “Eski Türkler’in Kutsal Ülkesinde” konulu fotoğraf sergisi açılacak.
70'li yıllarda Türkiye: sazlı cazlı sözlük, "Görecek günler var daha". DERYA BENGİ, [CİLTLİ ŞÖMİZLİ KUTULU] Yapı Kredi Yayınları, İst., 2018.
Sıfır Kitap.Yayıncısının özgün şömizli cildinde ve kutusunda, şömizinde küçük bir yırtık mevcut, haricen çok temiz durumda, 28x22 cm, 397 sayfa, s/b ve renkli resimli. “70’li Yıllarda Türkiye: Sazlı Cazlı Sözlük – “Görecek günler var daha””
70’li Yıllarda Türkiye: Sazlı Cazlı Sözlük, 70’li yılların Türkiyesi’nin ritmiyle salınan, şarkılı türkülü, sazlı cazlı bir sözlük. 1970’lerin birikimini anılarla, öykülerle, plaklarla dile getiriyor. Eski gazete ve dergi sayfalarını kılavuz edinerek, o günlerin lisanına, sesine, soluğuna sadık kalmaya, serüvenine ortak olmaya çalışıyor.
A’dan Z’ye, Abba’dan Zülfü’ye 70’li yıllar: Televizyon, Eurovision, korsan kasetler, Kıbrıs plakları, arabeskin kralları, Bodrum kaçamakları, Dilek Taşı, Cumartesi Gecesi Ateşi, politik pop, sıkıyönetimler, açık saçık filmler, Boğaz Köprüsü, futbol balesi, sütü seven kamyon şoförü, Batsın Bu Dünya, Yarınlar Bizim, 12 Mart’tan 12 Eylül’e bir başkadır benim memleketim…
Kitap adını bir şiirden ve bir şarkıdan aldı. Sabahattin Ali’nin 1933’te yazdığı dizeler, Kerem Güney’in hicaz bestesiyle 70’li yılların derdine derman, hislerine tercümandı: “Görecek günler var daha, aldırma gönül aldırma…”
80'li yıllarda Türkiye: sazlı cazlı sözlük, "Yaprak döker bir yanımız". DERYA BENGİ, [CİLTLİ ŞÖMİZLİ KUTULU], Yapı Kredi Yayınları, İst., 2019.
Sıfır Kitap.Yayıncısının özgün şömizli cildinde ve kutusunda, çok temiz durumda, 28x22 cm, 416 sayfa, s/b ve renkli resimli. 80’li Yıllarda Türkiye: Sazlı Cazlı Sözlük – “Yaprak Döker Bir Yanımız”
Yapı Kredi Yayınları, Derya Bengi’nin hazırladığı dönem kitaplarına devam ediyor. Daha önce yayımlanan 50’li, 60’lı ve 70’li yıllar sözlüklerinden sonra bu yıl da tatlısıyla, acısıyla 80’ler Türkiyesi’ni anlatan “Yaprak döker bir yanımız” çıktı.
““Yaprak döker bir yanımız” – 80’li Yıllarda Türkiye: Sazlı Cazlı Sözlük” kitabı, A’dan Z’ye 1980’li yılların Türkiyesi’nin ritmiyle şarkılar, türküler mırıldanıyor. Müzikten yola çıkarak, siyasi ve kültürel boyutlarıyla bu ilginç dönemin labirentlerinde geziniyor, anılar ve anekdotlar derliyor. O günlerin bakışına, mizacına, lisanına, sesine sadık kalmaya, renklerini yansıtmaya, serüvenine ortak olmaya çalışıyor. Türkiye’nin her bakımdan belki de en süratli, fırtınalı yıllarını gözler önüne seriyor. 1980’li yıllar, o dönemin gazete, dergi, kitap, plak, kaset, televizyon yayınlarının rehberliğinde dile geliyor.
Derya Bengi’nin hazırladığı kitabın “Sazlı Cazlı Sözlük” olmasının nedeni, dönemin müzikleri üzerinden sosyal hayatı ele alması. Acısız Arabesk’ten Züğürt Ağa’ya, Ahmet Kaya’dan Müjde Ar’a, Madonna’dan Michael Jackson’a, Mazhar Fuat Özkan’dan Sezen Aksu’ya pek çok sanatçı ve eser kitabın ana malzemesini oluşturuyor. Öte yandan sosyal, siyasal, kültürel gelişmeleri de bu kitapta, hem de en renkli yönleriyle okumak mümkün: Bob Dylan, Joan Baez ve Miles Davis konserleri, video ve walkman çılgınlığı, nostalji salgını, breakdance, heavy metal, “E.T.”, “The Wall” ve “Dünyayı Kurtaran Adam” filmleri, “Firuze”, “Maskeli Balo” ve “Mavi Mavi” şarkıları, “Hisseli Harikalar Kumpanyası”, “Evita” ve “Şahları da Vururlar” gibi sahne eserleri, Kenan Evren, Turgut Özal, demokrasiye geçiş döneminin sancıları…
Derya Bengi, 80’li yılların çelişkilerle dolu alacalı bulacalı dünyasına girebilmek için, Ahmet Kaya’nın sesinden yankılanan Hasan Hüseyin dizelerine bir kez daha kulak vermeyi öneriyor: “Yaprak döker bir yanımız / Bir yanımız bahar bahçe.”
İslam uygarlığında astronomi coğrafya ve denizcilik. DR. FUAT SEZGİN, [CİLTLİ ŞÖMİZLİ NUMARALI SERTİFİKALI KUTULU], Boyut Yayın Grubu, İst., 2009.
Sıfır Kitap. Yayıncısının özgün şömizli numaralandırılmış sertifikalı cildinde ve çok şık kutusunda. Eski okuru adına düzenlenmiş özel imzalı numaralı sertifika belgesiyle. Çok temiz durumda. 35x35 cm, özel dokulu kağıdında, renkli resimli 263, [2] sayfa. Prof. Dr. Fuat Sezgin'in uzun yıllar süren araştırmaları sonucu ortaya çıkan bu eser İslam uygarlığının saklı kalmış bilimsel geçmişine dopdolu bir yolculuk yaptırıyor.
Boyut’un özgün ve yenilikçi yayıncılık anlayışı ve çarpıcı tasarımı ve gelişmiş baskı kalitesi ile 262 sayfalık bu dev eser, kütüphanenizin en özel noktasında saklayacağınız gerçek bir başvuru kaynağı olacak.
Tarih atlası. ADAM HART-DAVIS, [BEZ CİLTLİ NUMARALI SERTİFİKALI KUTULU], Boyut Yayın Grubu, İst., 2011.
Sıfır Kitap. Yayıncısının özgün numaralandırılmış sertifikalı bez cildinde ve çok şık kutusunda. Eski okuru adına düzenlenmiş özel imzalı numaralı sertifika belgesiyle. Çok temiz durumda. 35x35 cm, özel dokulu kağıdında, renkli resimli 612, sayfa. Tarih öncesinden günümüze dek insanoğlunun izini süren bu eser; ilk insanlardan savaşlara, politik güçlerden tarihi liderlere, krizlerden kitlesel eylemlere, devrimlerden endüstriye, teknolojiden çevre sorunlarına kadar dünya tarihine dair eksiksiz bir rehber...
Şaşırtıcı bilgilerle donatılmış ve orijinal görsellerle zenginleştirilmiş Tarih Atlası, geçmişten bugüne dünyayı kavramak için 612 sayfalık vazgeçilmez bir kaynak.
Bilim atlası. ADAM HART-DAVIS, [BEZ CİLTLİ NUMARALI SERTİFİKALI KUTULU], Boyut Yayın Grubu, İst., 2011.
Sıfır Kitap. Yayıncısının özgün numaralandırılmış sertifikalı bez cildinde ve çok şık kutusunda. Eski okuru adına düzenlenmiş özel imzalı numaralı sertifika belgesiyle. Çok temiz durumda. 35x35 cm, özel dokulu kağıdında, renkli resimli 512, sayfa. Bu olağanüstü koleksiyon kitabının yayın danışmanlığını The Cosmos: A beginner’s Guide, Just Another Day gibi önemli televizyon programlarından tanınan dünyanın en ünlü ve saygın bilim yorumcularından biri olan Adam Hart-Davis gerçekleştirdi.
512 sayfalık bu çalışma, tarih öncesinden rönesans ve sanayi devrimine, atom çağından enformasyon çağına kadar beş bölüme ayrılıyor. Belli bir döneme damgasını vuran çeşitli gelişmelerin kolayca görülmesini sağlamak amacıyla her bölüme ait bir de kronoloji yer alıyor.
Ayvazovski: denizler, şehirler ve düşler & Işık su ve gökyüzü. AYVAZOVSKI, GIANNI CAFFIERO, IVAN SAMERINE, [CİLTLİ NUMARALI SERTİFİKALI KUTULU], Boyut Yayın Grubu, İst., 2016.
Sıfır Kitap. Yayıncısının özgün şömizli numaralandırılmış sertifikalı cildinde ve çok şık kutusunda. Eski okuru adına düzenlenmiş özel imzalı numaralı sertifika belgesiyle. Çok temiz durumda. 35x35 cm, mat kuşe kağıda, renkli resimli 480, sayfa. Osmanlı dönemindeki ismi “Küçük İstanbul” olan Kırım’ın Feodosya kentinde yokluklar içinde dünyaya gelen Ayvazovski, dünyada en fazla tanınan 19. yüzyıl Rus ressamı olmayı başardı. Sergileri muazzam kalabalıklar çekti, geniş kitlelerin hayranlığını kazandı.
İstanbul’u en çok resmeden isim olarak tanınan, “Deniz resimlerinin şairi” olarak anılan Ayvazovski’nin pek çoğu ilk defa yayınlanan eserleri bu eşsiz Koleksiyon Kitapta buluşuyor.
Sotheby’s ve Christie’s müzayede evlerinin Ayvazovski uzmanları Gianni Caffiero ve Ivan Samerine’nin kaleme aldığı kitap sınırlı sayıda basıldı. 33x32.5 cm’lik boyutu, özel cildi ve kutusu, numaralandırılmış kişiye özel sertifikasıyla 480 sayfalık bu “ikonik” eser koleksiyonerin kütüphanelerinde yerini almayı bekliyor.
Bir zamanlar Osmanlı İmparatorluğun üç kıtadaki izleri. ABDULLAH ÖZKAN, ÖNSÖZ: İLBER ORTAYLI,[BEZ CİLTLİ ŞÖMİZLİ NUMARALI SERTİFİKALI KUTULU], Boyut Yayın Grubu, İst., 2012.
Sıfır Kitap. Yayıncısının özgün numaralandırılmış sertifikalı özel üretim bez cildinde ve çok şık kutusunda. Eski okuru adına düzenlenmiş özel imzalı numaralı sertifika belgesiyle. Çok temiz durumda. 35x35 cm, kuşe kağıda, renkli resimli 408, sayfa. Osmanlı tarihinde Türkiye’nin günümüzdeki sınırları dışında kalan eyaletlere bağlı kaza, sancak gibi kentsel birimlerin tanıtıldığı bu kitapta, Osmanlı tarihi, Osmanlı tarihsel coğrafyası açısından ele alınmaya ve günümüzde ve günümüzde her biri başka bir devlete ait olan bu kentlerin tarihi, ne kadar süreyle Osmanlı kenti olduğu, bizdeki etkileri, geçmişteki durumu, gravür, tablo, fotoğraf ve belgeler eşliğinde, biraz da nostaljik açıdan sergilenmeye çalışılıyor..
Kitab-ı cihannüma 360 yıllık bir öykü = The book of cihannuma a 360-year-old-story. KÂTİP ÇELEBİ, İBRAHİM MÜTEFERRİKA, BÜLENT ÖZÜKAN, ORHAN KOLOĞLU, MUSTAFA KAÇAR, [CİLTLİ ŞÖMİZLİ NUMARALI SERTİFİKALI KUTULU], Boyut Yayın Grubu, İst., 2008.
Sıfır Kitap. Yayıncısının özgün şömizli numaralandırılmış sertifikalı cildinde ve çok şık kutusunda. Eski okuru adına düzenlenmiş özel imzalı numaralı sertifika belgesiyle. Çok temiz durumda. 35x35 cm, özel dokulu kağıdında, renkli resimli, 208 sayfa. Osmanlı döneminde 'Tarih, Coğrafya, Astronomi, Din ve Dil'e bakış... 1648 yılında Katip Çelebi tarafından yazılmaya başlanan, 1654 yılında Çelebi'nin eklemeler yaparak yeniden yazdığı ve 1732 yılında İbrahim Müteferrika'nın da eklemeleri ile Matbaa-ı Amire'de bastığı Kitab-ı Cihannüma 2011 yorumu ve biçimi ile Boyut Yayıncılık tarafından yeniden hayata geçirildi.
Astronomi ve coğrafya bilgilerinin yanı sıra sosyal bilimlere de geniş yer ayrılan "Cihannnüma"da kentlerin enlem ve boylamları, birbirlerine uzaklıkları, bölgelerde gerçekleştirilen üretim türleri, dönemin sanayisi, halkların din ve dilleri, hatta nüfusları erkek, kadın ve çocuk sayıları saptanmış olarak aktarılıyor. Katip Çelebi'nin iki, İbrahim Müteferrika'nın bir defa ele aldığı Kitab-ı Cihannüma, Boyut'un yenilikçi anlayışı ve özgün tasarımı ile aslından uzaklaşmaksızın ve fakat tarihi bilgileri anlaşılır kılarak, günümüz Türkçesi ve baskı teknolojisi kullanılarak yeniden yaratıldı.
Keşifler Atlası. MICHAEL PALIN, [BEZ CİLTLİ NUMARALI SERTİFİKALI KUTULU], Boyut Yayın Grubu, İst., 2012.
Sıfır Kitap. Yayıncısının özgün numaralandırılmış sertifikalı cildinde ve çok şık kutusunda. Kökleri binlerce yıl öncesine dayanan insanoğlunun keşfetme serüveni, büyük mücadelelere sahne oldu. "Keşifler Çağı" olarak bilinen 1400-1550 yılları arasındaki keşifler, insanlık tarihinin yörüngesini değiştirdi. İşte DK farkıyla hazırlanan Keşifler Atlası da tüm bu keşiflerin öykülerini sunuyor.
Büyük kısmı Kraliyet Coğrafya Topluluğu'nun zengin tarih koleksiyonundan yararlanılarak oluşturulan eserde birbirinden çarpıcı illüstrasyonlar da yer alıyor. Ayrıca haritalar, dergiler, arşiv belgeleri ve 500 yıllık kayıtlı belgeler ile kişisel ve anonim öykülere de yer verilen Keşifler Atlası tam 360 sayfa. Özel üretim bez cildi ve özel üretim kutusunda sunulan bu kitapta Kaşiflerin inanılmaz öykülerine ise Frank Hurley gibi erken dönem fotoğrafçılarının eşsiz kareleri eşlik ediyor.
Türkiye için mektuplar = Lettres pour la turquie. PIERRE LOTI, [CİLTLİ], T.C. Kültür Bakanlığı, Ank., 2000.
Yeni Gibi. Yayıncısının özgün cildinde. Çok temiz durumda. 32x23 cm, renkli ve s/b resimli 239, [1] sayfa.
Belkıs - Zeugma ve mozaikleri. FIRAT ERGEÇ, [CİLTLİ ŞÖMİZLİ], Sanko, İst., 2006
Yeni Gibi. Yayıncısının özgün şömizli cildinde. Çok temiz durumda. 32x23 cm, renkli resimli 224, sayfa.
İstanbul anadolu yakasında tarihsel bir gezi. 2 cilt TAKIM. GÖNÜL HALICI, [CİLTLİ ŞÖMİZLİ KUTULU], Çimsa, İst., 2008.
Yeni Gibi. Yayıncısının özgün şömizli cildinde ve kutusunda. Çok temiz durumda. 35x24 cm, 2 cilt TAKIM: (359 s., 335, [1], sayfa), renkli resimli.
Temel tasar = Basic design. İ. HULUSİ GÜNGÖR. Afa Matbaacılık, İst., 1983.
Çok İyi. Yayıncısının özgün karton kapağında. Temiz durumda. 32x23,5 cm, 13'ü renkli olmak üzere 413 şekil ve bir cetvel, s/b resimli VII+112 sayfa.
Empresyonistler, Lautrec. PHILIPPE HUISMAN - M. G. DORTU, [CİLTLİ ŞÖMİZLİ], Baskan Yayınları, İst., 1980.
Çok İyi. Yayıncısının özgün şömizli cildinde. Şömizin ön kısmında yarım santimlik yırtık var. Metin ve görsel kısımlar çok temiz durumda. 32x23,5 cm, s/b resimli, 95, [1], sayfa.
Müteferrika: Basmacı İbrahim Efendi ve Müteferrika matbaası = Muteferrika: Basmacı Ibrahim Efendi and the Müteferrika Press. [BEZ CİLTLİ ŞÖMİZLİ KUTULU], Esen Ofset, İst., 2012.
Yeni Gibi. Yayıncısının özgün şömizli cildinde. Çok temiz durumda. 44x32 cm, s/b resimli 398, [1], sayfa.