Müzayedemize 1 EKİM PAZAR GÜNÜ SAAT 16:00'a kadar internet sitemiz üzerinden pey verebilirsiniz. Aynı gün, SAAT 16:02 itibariyle canlı müzayedemiz başlayacaktır. Müzayede firmamız satıcılar ile aracılar arasında aracı olup alıcı tarafından kazanılan her ürünün komisyon oranı: %15 tir.
ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Tüm ürünlerin kargoda taşıma esnasında oluşabilecek hasarın sorumluluğu tamamen alıcıya aittir. Müzayede firmamız bu konuda kesinlikle sorumluluk kabul etmeyecektir. Ödemeden hemen sonra ürünleri müzayede evimizden aldırabilirsiniz. Alıcı tarafından İstanbul dışından kazanılan ürünler, çerçevelerinden ayrılıp iki parça halinde gönderilecektir.
Müzayedemizdeki lotların her biri müzayede süresince müzayede evimizde görülüp incelenebilir.
!!! ÖNEMLİ !!! Komisyon oranı %15 olup tutarın tamamına %18 KDV oranı eklenecektir. ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Komisyon ya da vergi tutarları ile alakalı iadeler kesinlikle kabul edilmeyecektir, kuralların tamamı okunmuş kabul edilir
FUAT MENSİ DİLEKSİZ (1880-1965) - "Tarihî Kapı"
Kağıt üzerine suluboya - 79x62 cm çerçeve, 50x35 cm resim ebatları. Kenarlarında dönem restarosyonunun izleri mevcut.
İzmir - Tilkilik doğumlu ressam Fuad Mensi, idadi ve rüştiyedeki öğrenimini tamamladıktan sonra Fransa'ya gitti. Paris'te Despiau-nun atölyesinde çalıştı. Hocasının ölü-mü üzerine V.Marcuchi'nin atölyesine geçti. Almanya, İtalya ve Yunanistan'da serbest sanatçı olarak yaşamını sürdürdü.
HENRI DE TOULOUSE-LAUTREC (1864-1901) - "L'Aristide Bruant dans son cabaret"
Dönem taş baskısı orijinal afiş, 53x35 cm çerçeve, 49x32 cm afiş ebadı.
Bruant, popüler kabare performansları döneminde Fransa'da, üst sınıf toplumu düzenli olarak eleştiren ve güncel olayları keskin bir mizahla yorumlayan sosyal bir yabancı rolünü benimsemiştir. Düzen karşıtı ününe rağmen, Bruant'ın kabaresi, geniş kitlelerin yanı sıra kapital sahiplerini de cezbetmiştir - hatta Bruant'ın gösteriler sırasında ve sonrasında kendileriyle açıkça alay etmesini bekleyen üst sınıf Parisliler bile kabareyi seyretmek için can atmışlardır.
1892'de Bruant, Henri de Toulouse-Lautrec'i lüks Ambassadeurs ve Eldorado kulüplerindeki performanslarının reklamını yapan bir poster tasarlaması için görevlendirdi. Sanatçı, şarkıcının benzerliğini en unutulmaz unsurlarına indirgeyen ikonik bir portresini yarattı: geniş kenarlı bir şapka, siyah pelerin ve parlak kırmızı eşarp. Zamanla Toulouse-Lautrec, Bruant'ın Le Mirliton'daki gösterilerini tanıtmak için bu kusursuz imajı birçok farklı tasarımda yeniden kullandı ve uyarladı.
VASILY VASILIEVICH VERESHCHAGIN (1842-1904) - "Kudüs"
Kağıt üzerine suluboya, imzalı, 81x62 cm çerçeve, 67x48 cm resim ebadı.
Rus savaş sanatçı ve yurt dışında yaygın olarak tanınan ilk Rus sanatçılarından biridir. Gerçekçi sahnelerinin grafik niteliği, birçoğunun hiçbir zaman basmamasına ya da sergilenmemesine neden oldu.
NECATİ ABACI (1958-2004) - "Orijinal karikatür"
Kağıt üzerine rapido, 42x30 cm, minimal lekeler mevcut.
HİKMET DURUER (1926-2004) - "İsimsiz"
19x30 cm.
Kağıt üzerine suluboya. Karton üzerine yapıştırılmış. Haliyle.
Sanatçı imzalı.
TURHAN SELÇUK (1922-2010) Sahnede Kantocu Kadınlar (Abdülcanbaz'dan): Özgün Baskı (Ed. E/A) 1985
Kağıt üzerine özgün baskı: Ed. E/A,
70x50 cm,
Sağ alt köşede imzalı ve tarihlidir.
OKTAY GÜLTEKİN - "Orijinal karikatür" 2006
Kağıt üzerine karışık teknik. 37x28 cm.
FATİH URUNÇ (1966-2012) - "İsimsiz" 2010
Kağıt üzerine karışık teknik, 50x35 cm.
RAHMİ KOÇ (1930-) - Tramvay - 2014 - Özgün Baskı (Ed. 39/40)
Kağıt üzerine özgün baskı: Ed: 21/40,
45x35 cm, çerçeveli,
Sağ alt köşede imzalı
DAVID WILKIE (1785-1841) - "Hookah-badar [i.e. Nargile içen doğulu]" [1846]
Kağıt üzerine gravür baskı. 57x50 cm çerçeve, 37x29 cm gravür ölçüsü. İskoç ressam Sir David Wilkie'nin orijinal resminin 1846 yılında Joseph Nash tarafından yayınlanan gravür baskısı.
A.S. İmzalı - "Türk köylüsü kuyu başında"
Ahşap panel üzerine karışık teknik, 35x29 cm çerçeve, 25x17 cm resim ebatları.
İmza Okunamadı - "Arnavutköy İskelesi yanı ve Türk evleri"
Tuval üzerine yağlı boya, 58x48 cm çerçeve, 48x38 cm resim ebatları.
İmza Okunamadı - "Peyzaj" 1995
Duralit üzerine yağlı boya, 23x18 cm çerçeveli ebadı.
GÜZHAN MÜSTECAPLIOĞLU (1963-) - "İsimsiz"
Osmanlıca el yazması Beyoğlu kitabet belgesi üzerine karışık teknik, 79x65 cm çerçeve, 57x41 cm resim ebatları.
TÜLÂY imzalı - "Bodrum" 2003
El yapımı ahşap tepsi üzerine yağlı boya ve akrilik Bodrum peyzajı. 41x33 cm.
SARFRAZ MUSAVVIR (1960-) - "Sokak peyzajı" 2013
Kağıt üzerine suluboya. 50x40 cm çerçeveli ebat.
ZAFER KARAKUŞ - "Peyzaj"
Karton üzerine yağlı boya, 34x16 cm çerçeveli ebat.
BERRAK İŞCEN - "II. Ahmed Çeşmesi" 2021
Kağıt üzerine suluboya, 33x27 cm çerçeveli.
Minyatür
Yeni dönem, kağıt üzerine karışık teknik, 32x23 cm çerçeveli ebat.
A. PILKINGTON - "Peyzaj" 1992
Kağıt üzerine suluboya, 40x30 cm çerçeve ebadı.
Osmanlı Subayı Karakalem Portre
Kağıt üzerine karakalem portre, Geç Osmanlı / Erken Cumhuriyet dönemi, 42x34 cm çerçeve ebadı.
MURAT GERMEN (1965-) - "Kar ve İstanbul"
Orijinal manipüle edilmiş baskı, çerçeveli
33x43 cm, sol alt köşede imzalıdır
FİGEN ÜNÜVAR - "Soyut" 2010
Kağıt üzerine rapido kalem, 62x50 cm çerçeveli ebat.
ANONİM - "İskele"
Kağıt üzerine suluboya ve karışık teknik, 47x59 cm çerçeveli ebat.
YÜCEL DÖNMEZ - "İsimsiz" 1990
Kağıt uzerine akrilik boya, 74x60 cm çerçeveli ebat.
NAFİZ ÇAMLIBEL - "Kadın"
Kağıt üzerine mum - pastel boya, 67x49 cm çerçeveli.
EREN EYÜBOĞLU (1907-1988) - İstanbul - Özgün Baskı (Ed. 16/100) 1980
Özgün baskı 43x58 cm
Gece mavisi ahşap çerçevesinde
Sağ alt köşesi imzalı
Eşi Bedri Rahmi Eyuboğlu ile birlikte D Grubu'nun unutlmaz kadın ressamlarından Eren Eyuboğlu'ndan enfes bir özgün baskı.
SALİH ACAR (1927-2001) - Çiçek Kuşlar - 1965
Kağıt üzerine sulu boya
24x22 cm çerçeve ebadı, gri paspartusu ile döneminin güzel ve ince çerçevesinde
Türk ressam Salih Acar 1927 yılında Filibe’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Filibe’de tamamladıktan sonra Sofya Güzel Sanatlar Akademisi’nin fresk bölümünde okudu(1945-1950). 1950’de İstanbul’a gelerek Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’ne girdi. Ayrıca iki yıl süreyle Zühtü Müridoğlu’nun atölyesinde heykel çalışmalarına katıldı.
Akademi’yi bitirdikten sonra, herhangi bir görev almayarak sanat çalışmalarına yöneldi. Bu arada Türkiye Ressamlar Cemiyeti’ne girdi. Büyük pano çalışmalarına ve dekoratif nitelikli resimlere ağırlık verdi.
Ayrıca fresk tekniğinde duvar resimleri yaptı; gravür ve desenler çizdi, Efes ve Tarabya Oteli yarışmalarını kazanarak bu yapıların duvarlarına fresk ve sgraffito türünde uygulamalar yaptı. Büyük kentlerde, çeşitli duvar resimleri çalışmalarında bulundu. Resmin yanı sıra, heykel sanatçısı olarak da bazı denemelere girişti. İlk kişisel sergisini 1955’te açtı.
1966 yılına kadar genellikle yöresel köylü figürlerinin üsluplaştırılmasına dayalı bir sanat anlayışı doğrultusunda yapıtlar veren Salih Acar, yüzeye bağlı, süsleyici ve çizgisel bir anlatıma öncelik tanıyan bu çalışmalarında, kırsal kesime özgü yaşamı, gerçekçi ve illüstratif bir bakış açısıyla yansıttı.
1966 yılından sonra doğayı inceleme ve çevresini araştırma çalışmalarına başladı ve o tarihten sonra resimlerine kuşları, denizleri, ormanları, balıkları ve doğada yaşayan bütün canlıları konu aldı. Yaban ördeği, turna, leylek, kartal, karga, balıkçıl, gibi kuş türlerini yakından inceledi ve sanatının ayrı dönemlerini oluşturan özel konular halinde ayrı diziler olarak işledi.
AYLA [SELİ HÜNGEN] - Yüzler (12 tabloluk tam seri) 27 Ekim 1969
Serinin 12 resmi de ayrı ayrı siyah çerçevesinde ve kahverengi paspartusunda
Kâğıt üzerine guaj, 42x32 cm
Ayla Hüngen, 70'li ve 80'li yılların sanat ortamında Paris ekolünden yetişen kadın sanatçılarımızdandır. Resimleri nadirdir.
M. İ. - 1998 İstanbul Galata Kulesi ve Çevresi - Gravür (Ed. 127/150)
Özel kağıda gravür baskı, 22 x 30 cm
ESRA BAŞARAN - 2001 Galata Kulesi - Gravür (Ed. E/A)
Özel kağıda gravür baskı, 22 x 17.5 cm
SÜLEYMAN (?) (Osmanlıca imzalı) - Neyzen Tevfik Kolaylı Portresi
Kağıt üzerine karakalem,
58x58 cm, çerçeveli,
Sağ alt köşede imzalı ve tarih düşülmüş, okunamadı
SALİH ACAR (1927-2001) - Kuşlar ve Sarı Tepeler - 1985
Kağıt üzerine sulu boya
25x21 cm çerçeve ebadı, gri paspartusu ile döneminin güzel ve ince çerçevesinde
Türk ressam Salih Acar 1927 yılında Filibe’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Filibe’de tamamladıktan sonra Sofya Güzel Sanatlar Akademisi’nin fresk bölümünde okudu(1945-1950). 1950’de İstanbul’a gelerek Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’ne girdi. Ayrıca iki yıl süreyle Zühtü Müridoğlu’nun atölyesinde heykel çalışmalarına katıldı.
Akademi’yi bitirdikten sonra, herhangi bir görev almayarak sanat çalışmalarına yöneldi. Bu arada Türkiye Ressamlar Cemiyeti’ne girdi. Büyük pano çalışmalarına ve dekoratif nitelikli resimlere ağırlık verdi.
Ayrıca fresk tekniğinde duvar resimleri yaptı; gravür ve desenler çizdi, Efes ve Tarabya Oteli yarışmalarını kazanarak bu yapıların duvarlarına fresk ve sgraffito türünde uygulamalar yaptı. Büyük kentlerde, çeşitli duvar resimleri çalışmalarında bulundu. Resmin yanı sıra, heykel sanatçısı olarak da bazı denemelere girişti. İlk kişisel sergisini 1955’te açtı.
1966 yılına kadar genellikle yöresel köylü figürlerinin üsluplaştırılmasına dayalı bir sanat anlayışı doğrultusunda yapıtlar veren Salih Acar, yüzeye bağlı, süsleyici ve çizgisel bir anlatıma öncelik tanıyan bu çalışmalarında, kırsal kesime özgü yaşamı, gerçekçi ve illüstratif bir bakış açısıyla yansıttı.
1966 yılından sonra doğayı inceleme ve çevresini araştırma çalışmalarına başladı ve o tarihten sonra resimlerine kuşları, denizleri, ormanları, balıkları ve doğada yaşayan bütün canlıları konu aldı. Yaban ördeği, turna, leylek, kartal, karga, balıkçıl, gibi kuş türlerini yakından inceledi ve sanatının ayrı dönemlerini oluşturan özel konular halinde ayrı diziler olarak işledi.
SALİH ACAR (1927-2001) - Kuşlar ve Dallar - 1985
Kağıt üzerine sulu boya
25x21 cm çerçeve ebadı, gri paspartusu ile döneminin güzel ve ince çerçevesinde
Türk ressam Salih Acar 1927 yılında Filibe’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Filibe’de tamamladıktan sonra Sofya Güzel Sanatlar Akademisi’nin fresk bölümünde okudu(1945-1950). 1950’de İstanbul’a gelerek Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’ne girdi. Ayrıca iki yıl süreyle Zühtü Müridoğlu’nun atölyesinde heykel çalışmalarına katıldı.
Akademi’yi bitirdikten sonra, herhangi bir görev almayarak sanat çalışmalarına yöneldi. Bu arada Türkiye Ressamlar Cemiyeti’ne girdi. Büyük pano çalışmalarına ve dekoratif nitelikli resimlere ağırlık verdi.
Ayrıca fresk tekniğinde duvar resimleri yaptı; gravür ve desenler çizdi, Efes ve Tarabya Oteli yarışmalarını kazanarak bu yapıların duvarlarına fresk ve sgraffito türünde uygulamalar yaptı. Büyük kentlerde, çeşitli duvar resimleri çalışmalarında bulundu. Resmin yanı sıra, heykel sanatçısı olarak da bazı denemelere girişti. İlk kişisel sergisini 1955’te açtı.
1966 yılına kadar genellikle yöresel köylü figürlerinin üsluplaştırılmasına dayalı bir sanat anlayışı doğrultusunda yapıtlar veren Salih Acar, yüzeye bağlı, süsleyici ve çizgisel bir anlatıma öncelik tanıyan bu çalışmalarında, kırsal kesime özgü yaşamı, gerçekçi ve illüstratif bir bakış açısıyla yansıttı.
1966 yılından sonra doğayı inceleme ve çevresini araştırma çalışmalarına başladı ve o tarihten sonra resimlerine kuşları, denizleri, ormanları, balıkları ve doğada yaşayan bütün canlıları konu aldı. Yaban ördeği, turna, leylek, kartal, karga, balıkçıl, gibi kuş türlerini yakından inceledi ve sanatının ayrı dönemlerini oluşturan özel konular halinde ayrı diziler olarak işledi.
İMZA OKUNAMADI - "4" (Soyut Kompozisyon) - 2008
Tuval üzerine karışık teknik,
87x60 cm, çerçeveli - paspartulu,
Sol alt köşede imzalı ve tarihli (okunamadı)
İMZASIZ - Sezar Portre
Kağıt üzerine suluboya,
35x32 cm çerçeve, 19x16 cm resim boyutu, paspartulu,
Erken dönem Cumhuriyet ya da Geç dönem Osmanlı Güzel Sanatlar Akademisi işi
JANOWITZ - Soyut Kompozisyon
Kâğıt üzerine suluboya
59x41 cm çerçeveli, paspartulu
Sol alt köşesi imzalı
BÜLENT DOĞAN - Orak ve Çekiç Önünde - Fotoblok Baskı
71x103 cm çerçeveli
Sağ alt köşesi imzalı
BÜLENT DOĞAN - Oyuncak Aile - Fotoblok Baskı
71x103 cm çerçeveli
Sağ alt köşesi imzalı
FERRUH ERTÜRK (1932-2011) - Sandallar - Hisar - 1985
Tuval üzerine yağlı boya
41x52 cm, çerçeveli
Sol alt köşede imzalı
BENDER İMZALI - Süleymaniye
Kağıt üzerine suluboya,
24x19 cm, çerçevesiz,
Sağ alt köşede imzalı
BENDER İMZALI - Süleymaniye
Kağıt üzerine suluboya,
24x19 cm, çerçevesiz,
Sağ alt köşede imzalı