Müzayedemize 12 KASIM PAZAR GÜNÜ, SAAT 22:00'ya kadar internet sitemiz üzerinden pey verebilirsiniz. Aynı gün, SAAT 22:02 itibariyle canlı müzayedemiz başlayacaktır. Müzayede firmamız satıcılar ile aracılar arasında aracı olup alıcı tarafından kazanılan her ürünün komisyon oranı: %20 tir.
ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Tüm ürünlerin kargoda taşıma esnasında oluşabilecek hasarın sorumluluğu tamamen alıcıya aittir. Müzayede firmamız bu konuda kesinlikle sorumluluk kabul etmeyecektir. Ödemeden hemen sonra ürünleri müzayede evimizden aldırabilirsiniz. Alıcı tarafından İstanbul dışından kazanılan ürünler, çerçevelerinden ayrılıp iki parça halinde gönderilecektir.
Müzayedemizdeki lotların her biri müzayede süresince müzayede evimizde görülüp incelenebilir.
!!! ÖNEMLİ !!! Komisyon oranı %20 olup tutarın tamamına %20 KDV oranı eklenecektir. ÖDEME SÜRESİ MÜZAYEDE BİTİMİNDEN SONRA 7 İŞ GÜNÜDÜR.
Komisyon ya da vergi tutarları ile alakalı iadeler kesinlikle kabul edilmeyecektir, kuralların tamamı okunmuş kabul edilir
SAMİYE AKŞEMSETTİNOĞLU - Doğuran Meyveler 2006
30x40 cm tuval üzerine yağlıboya
Sağ alt köşesi imzalı
AYŞE İmzalı - İstanbul ve Kayıkçı
Tuval üzerine akrilik ve yağlıboya karışık teknik 37x27 cm
Ahşap çerçevesinde
Sağ alt köşesi imzalı
SALİH ACAR (1927-2001) - Kuşlar ve Sarı Tepeler 1985
Kağıt üzerine sulu boya
35x27 cm çerçeveli, 24x15 cm resim alanı, gri paspartusu ile döneminin güzel ve ince çerçevesinde
Türk ressam Salih Acar 1927 yılında Filibe’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Filibe’de tamamladıktan sonra Sofya Güzel Sanatlar Akademisi’nin fresk bölümünde okudu(1945-1950). 1950’de İstanbul’a gelerek Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’ne girdi. Ayrıca iki yıl süreyle Zühtü Müridoğlu’nun atölyesinde heykel çalışmalarına katıldı.
Akademi’yi bitirdikten sonra, herhangi bir görev almayarak sanat çalışmalarına yöneldi. Bu arada Türkiye Ressamlar Cemiyeti’ne girdi. Büyük pano çalışmalarına ve dekoratif nitelikli resimlere ağırlık verdi.
Ayrıca fresk tekniğinde duvar resimleri yaptı; gravür ve desenler çizdi, Efes ve Tarabya Oteli yarışmalarını kazanarak bu yapıların duvarlarına fresk ve sgraffito türünde uygulamalar yaptı. Büyük kentlerde, çeşitli duvar resimleri çalışmalarında bulundu. Resmin yanı sıra, heykel sanatçısı olarak da bazı denemelere girişti. İlk kişisel sergisini 1955’te açtı.
1966 yılına kadar genellikle yöresel köylü figürlerinin üsluplaştırılmasına dayalı bir sanat anlayışı doğrultusunda yapıtlar veren Salih Acar, yüzeye bağlı, süsleyici ve çizgisel bir anlatıma öncelik tanıyan bu çalışmalarında, kırsal kesime özgü yaşamı, gerçekçi ve illüstratif bir bakış açısıyla yansıttı.
1966 yılından sonra doğayı inceleme ve çevresini araştırma çalışmalarına başladı ve o tarihten sonra resimlerine kuşları, denizleri, ormanları, balıkları ve doğada yaşayan bütün canlıları konu aldı. Yaban ördeği, turna, leylek, kartal, karga, balıkçıl, gibi kuş türlerini yakından inceledi ve sanatının ayrı dönemlerini oluşturan özel konular halinde ayrı diziler olarak işledi.
AVNİ SAVAŞKURT - Kurbağalıdere 1974
Duralit üzerine kumaş kolaj,
50 x 41 cm çerçeveli, 39 x 29 cm resim alanı,
Sağ alt köşede bazı kumaş parçaları eksik, haliyle,
Saol alt köşöede kolaj tekniğiyle imzalı
“Kanije Müdafaası” ve “Tarihin Eski Seferlerinden Birinci Viyana Muhasarası” gibi kitaplarını 1940’lı yıllarda yazmış olan asker ressam Savaşkurt, kendi kuşağının son temsilcilerindendir.
A. KADİR EKİM (1960-) - Bursa'dan
Tuval üzerine yağlı boya,
33 x 27 cm, paspartulu,
Bezin arkasında ressamın kişisel mührü ve telefon nosu mevcut,
Sağ alt köşede imzalı
İSMAİL AVCI (1939-) - İsimsiz 1991 - Serigrafi (Ed. E/A)
Litografi (Ed. E / A),
44 x 35 cm,
Sağ alt köşede imzalı
ÖZDEMİR ALTAN (1931-) - Soyağacı - Serigrafi (Ed. 73/100)
Serigrafi (Ed. 73 / 100),
84 x 63 cm çerçeveli,
Sağ alt köşede imzalı,
ÖZDEMİR ALTAN (1931-) Özgün Baskı (Ed. 51/100) 2000
50x70 cm,
100 adet basılan özgün baskının 51 nolu edisyonu.
Türk ressam ve akademisyen Özdemir Altan, 1988 ile 1992 yılları arasında sanatsal espasın birbirinden farklı mantık, köken, kavram ve yapıların sentezi ile oluştuğunu uç noktada kanıtlamak amacıyla "Raslantısal Buluşma" yöntemini geliştirdi. Her sanatçının sanatsal yaşamı süresince belli dönemleri olduğu gibi Özdemir Altan’ın da bu dönemlerini Akademiden mezuniyeti ile başlayıp; günümüze uzanan: Romantik Dönem 1957’den itibaren sekiz yıl, Krallar ve Kraliçeler 1965’ten itibaren bir yıl, Tepegöz ve Sinek Kralı’nın Oğlu 1960’ten itibaren dört yıl, 12 Mart Sonrası1971’den itibaren iki yıl, Gerçekçi Dönem 1972’den itibaren dokuz yıl, Ara dönem 1981’den itibaren üç yıl, Kolaj ve Üç Boyutlular 1984’ten itibaren dört yıl ve 1989 yılından bu yana devam eden “Soyağaçları” dönemleri olarak sıralanır. Özdemir Altan’ın Tepegöz ve Sinek Kralının Oğlu dönemine ait bir çalışması, TÜYB 150x100 cm Yaptığı eserlerinde değişik doku, strüktür eleman, malzeme, sanat görüşü, ışık vb. aykırılığın, tasadüfi olarak bir araya gelmesiyle oluşan sanat anlayışını benimsemekte olup; "Benim resimlerim bu aykırılıkla dünyayı yakalıyor" diyen Altan, 11 Kasım 2005 tarihinde kendi evinde ders BELGELİĞİ katılımcılarına verdiği röportajda; sanata ve sanatçıya dair: 1994 yılında yeni bir döneme girdim. Der ve şöyle devam eder; Çok kez bir başyapıt karşısında onun sanatçısı tarafından yapılmış değil, dünyada zaten var olduğu duygusuna kapılırım. Çünkü bazı üst düzeydeki başyapıtlar bir kişi tarafından ne kadar yetenekli olursa olsun yapılamayacak kadar tanrısaldır. Sanata zorla anlam yüklenemez, onun kendi anlamını kendinin bulmasına izin verilmelidir. Yani doğal olmalıyız. Yaptığımız gördüğümüz değil, hissettiğimiz özgür duygularımız oysa Türkiye’de para, sanata egemen oldu. Ne kadar samimi olursak o kadar iyi sanat yaparız. Resim ya iyidir ya da değildir ve bu gelecekte belli olacak. Dolayısıyla, eğer içten davranıyorsak ürettiklerimiz hissettiklerimizdir. Hâlen İstanbul'da sanat yaşamını devam ettiren Altan Yeditepe Üniversitesi'nde de öğretim üyeliği görevini sürdürmektedir.
ÖZDEMİR ALTAN (1931-) Özgün Baskı (Ed. 79/100) 1965/2000
50x70 cm,
100 adet basılan serigrafinin 79 nolu edisyonu.
Türk ressam ve akademisyen Özdemir Altan, 1988 ile 1992 yılları arasında sanatsal espasın birbirinden farklı mantık, köken, kavram ve yapıların sentezi ile oluştuğunu uç noktada kanıtlamak amacıyla "Raslantısal Buluşma" yöntemini geliştirdi. Her sanatçının sanatsal yaşamı süresince belli dönemleri olduğu gibi Özdemir Altan’ın da bu dönemlerini Akademiden mezuniyeti ile başlayıp; günümüze uzanan: Romantik Dönem 1957’den itibaren sekiz yıl, Krallar ve Kraliçeler 1965’ten itibaren bir yıl, Tepegöz ve Sinek Kralı’nın Oğlu 1960’ten itibaren dört yıl, 12 Mart Sonrası1971’den itibaren iki yıl, Gerçekçi Dönem 1972’den itibaren dokuz yıl, Ara dönem 1981’den itibaren üç yıl, Kolaj ve Üç Boyutlular 1984’ten itibaren dört yıl ve 1989 yılından bu yana devam eden “Soyağaçları” dönemleri olarak sıralanır. Özdemir Altan’ın Tepegöz ve Sinek Kralının Oğlu dönemine ait bir çalışması, TÜYB 150x100 cm Yaptığı eserlerinde değişik doku, strüktür eleman, malzeme, sanat görüşü, ışık vb. aykırılığın, tasadüfi olarak bir araya gelmesiyle oluşan sanat anlayışını benimsemekte olup; "Benim resimlerim bu aykırılıkla dünyayı yakalıyor" diyen Altan, 11 Kasım 2005 tarihinde kendi evinde ders BELGELİĞİ katılımcılarına verdiği röportajda; sanata ve sanatçıya dair: 1994 yılında yeni bir döneme girdim. Der ve şöyle devam eder; Çok kez bir başyapıt karşısında onun sanatçısı tarafından yapılmış değil, dünyada zaten var olduğu duygusuna kapılırım. Çünkü bazı üst düzeydeki başyapıtlar bir kişi tarafından ne kadar yetenekli olursa olsun yapılamayacak kadar tanrısaldır. Sanata zorla anlam yüklenemez, onun kendi anlamını kendinin bulmasına izin verilmelidir. Yani doğal olmalıyız. Yaptığımız gördüğümüz değil, hissettiğimiz özgür duygularımız oysa Türkiye’de para, sanata egemen oldu. Ne kadar samimi olursak o kadar iyi sanat yaparız. Resim ya iyidir ya da değildir ve bu gelecekte belli olacak. Dolayısıyla, eğer içten davranıyorsak ürettiklerimiz hissettiklerimizdir. Hâlen İstanbul'da sanat yaşamını devam ettiren Altan Yeditepe Üniversitesi'nde de öğretim üyeliği görevini sürdürmektedir.
MUSTAFA DELİOĞLU (1946-) - Aşık Veysel [i.e. Veysel the Minstrel] 1984
Kağıt üzerine karışık teknik,
47x38 çerçeve boyutu, 34x24 cm resim alanı, sol alt köşede imzalı
1946 yılında Erzincan’da doğdu. Kitap kapağı tasarlayarak başladığı illüstratörlük yaşamında çocuk kitapları resimlemesine ağırlık vererek, bu alanda kendine özgü bir üslup oluşturdu. İllüstrasyonun yanı sıra resim çalışmaları da yapan sanatçının eserleri çeşitli sergilerde yer aldı. Resmi, kendisini ve fikirlerini canlandırma sebebi ve aracı olarak görüyor. Yerleşmiş sanat değerlerinden uzaklaşmadan resim sanatına çağdaş yorumlar getiren eserler yaratmayı arzu ediyor. Çalışmaları kişisel ve karma sergilerde sanatseverlerle buluştu.
EMİN KOÇ (1962-) - Soyut Kadın Potresi 2006 (Ed. 24/30)
44x34 cm çerçeve; 18x15 cm resim alanı. - 1962'de Denizli'de doğdu. 1985-1989'da Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü'nde öğrenim gördü. 1990'da aynı bölüme asistan olarak atandı. 1989'da başladığı yüksek lisans eğitimini 1991 yılında, 1991'de başladığı sanatta yeterlik öğrenimini 1995'te tamamladı. 1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003 yıllarında Çamlıca Sanat Evi’nde, 2005, 2007, 2008 yıllarında ise IMOGA’da baskı resim çalışmaları yaptı.
Müzelerde ve özel koleksiyonlarda eserleri bulunan sanatçı, yurt içinde çok sayıda kişisel sergi gerçekleştirmiştir. 2017 yılında emekli olan sanatçı, atölyesinde sanat çalışmalarını sürdürmektedir.
GÜLÜMSER ARAL ÜRETMEN (1929-) - "Çekiliş ve Noel Baba"
24x17 cm, kalın mukavva üzerine suluboya ve keçeli kalem, imzasız
K. ATALAY (ATALAY KÖSEOĞLU) (1968-) - Sahilde yelkenliler
100x23 cm, imzalı, çerçeveli
K. ATALAY (ATALAY KÖSEOĞLU) (1968-) - Sahilde yelkenliler
86x26 cm, imzalı, çerçeveli
HOCA ALİ RIZA (1858-1930) - Taşbaskı - Osmanlı Dönemi
33x39 çerçeve boyutu, 15x20 resim alanı Özel ahşap çerçevesinde ve paspartusunda
İMZASIZ - Kaldırımdan Akan Şehir
Tuval üzerine yağlı boya,
110x80 cm, çerçevesiz,
İmzasız
ABİDİN (Abidin Dino olabilir!) İMZALI Osmanlı Dönemi Eskiz Defteri
Defterin içinde “Abidin” imzalı 14 adet portre çizim mevcuttur, bunlardan bir çini mürekkebi ile yapılmış olan hariç tamamı karakalemdir. Çizimlerin yanı sıra defterde çok sayıda Osmanlıca not mevcut olup çizim ve yazıların tamamı tarihsizdir.
İç kısımda zımbadan ayrılmış iki yaprak, kenarlarda hafifi eprime, küçük lekeler ve sayfalarda hafif buruşukluk mevcuttur. Haricen temiz bir eskiz defteri.
ALMAN KARİKATÜRİST VE İLLÜSTRATÖR RUDOLF HEINRICH ZILLE (1858-1929)'IN ANISINA HAZIRLANMIŞ ESKİZ KİTABI
Skizzenbüch: Festgabe des Verbandes des pressezeichner E.v. anlassich Seines zweiten balles AM 30 November 1929, KOLLEKTİF, Otto Gröner, Berlin, 1929.
Yayıncısının özgün dönemindeki bez cildinde, ciltte lekeler mevcut, iç kısımlar son derece temizdir, oblong: 12 x 17 cm, [128] sayfa, çok sayıda karikatür ve illüstrasyon mevcuttur.
19. yüzyılın Alman ünlü çizer, fotoğrafçı, taşbaskı ve gravür atölyesi sahibi Rudolf Heinrich Zille (1858-1929)’nin anısına hazırlanmış bu toplama eskiz kitabında satirik karikatürlerin yanı sıra salt mizah ve/veya estetik amaçla tasarlanmış olan ve büyük oranda 20. yüzyıl başı illustratör ve karikatüristlerin imzaları bulunur. Ayrıca el yazısı ve imza örnekleri açısından referans olabilecek kitapta bir de hoş bir Aya Sofya illüstrasyonu mevcuttur.
SÜLEYMAN ŞAHİN (ÇOBAN RESSAM)'ın orijinal renkli fotoğrafı
Ressamı atölyesinde elinde fırçası ve paleti gösteren orijinal renkli dönem fotoğrafı. 9x13 cm.
SÜLEYMAN ŞAHİN (ÇOBAN RESSAM)'ın orijinal renkli fotoğrafı
Ressamı atölyesinin bahçesinde çalışırken ve çevresinde kendisiyle rörortaj ve çekim yapmaya hazırlanan ekibi gösteren orijinal renkli fotoğraf. 12,5x18 cm.
MEHMET ÖZEN (1971-2019) Üç Dost
Kağıt üzerine mürekkep,
11,5 x 17 cm, kenarları haliyle
Sağ üst köşede imzalı,
Kağıdın arkasında “Neden Resim Yapıyorsun” maddesiyle başlayan 7 maddelik ve bir ressamın kendi kkendine sorduğu sorulardan oluşan el yazısı liste mevcut.
1971 yılında İstanbul’da doğan, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’ni 1996’da bitiren Özen, Yüksek Lisansını Almanya’da Frankfurt Staatliche Hochschule für Bildende Kunst’ta Prof. Hermann Nietzsche Atölyesi’nde tamamladı.
Almanya’da Video Art ve sinema üzerine gene çalışmalar yapan sanatçı, 2006’dan itibaren Maltepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde çalışmalarını sürdürdü.
Plastik sanatlarla müziği birbirinin tamamlayıcısı gibi gören sanatçı, gerçekleştirdiği sanal performanslarıyla da dikkat çekmiştir. Evrende dolaşan seslerin melodilerin duvarlara, mekânlara çarparak biçim ve renge dönüştüğünü savunan sanatçı; dinlediği senfonileri duvara, açık alanlara köprülere, baraj duvarlarına, göllere çeşitli materyaller üzerine yansıtarak, yeni düşler ve algılar geliştirmiş ve müziğin ressamı olarak anılmıştır.
İ. PAZARBAŞI imzalı orijinal karikatür - Kaleci Bülent Ecevit
Kağıt üzerine mürekkep,
9,5 x 6,5 cm,
Haliyle,
Sağ alt köşede imzalı
CEMAL TOLLU KİTABI VE SERGİSİNDEKİ RESİMLERİN FİYAT LİSTESİ
Cemal Tollu. Metinler: Nurullah Berk, G.S. Akademisi Yayınları, Ahmet Sait Basımevi, [1950’ler].
Özgün karton kapağında, temiz durumda, 18,5 x 14 cm, [18] sayfa, 1 katlanır liste, tamamen s/b resimlerle dolu.
1933 yılında kurulan resim ve heykel topluluğu “D Grubu”’nun üyelerinden Cemal Tollu’nun dönemindeki sergisi sebebiyle ve eserlerini tanıtmak amacıyla kısa bir biyografisi ile beraber hazırlanmış ve ressam hakkındaki ilk kaynak olan kitapçığın ilk baskısı. Metin yazarı Nurullah Berk (1906-1982) de Tollu gibi D Grubu üyelerindendir.
Tollu 1930 kuşağının önde gelen temsilcilerindendir. Resimlerinde yerel konuları kübist bir anlayışla işleyen Tollu, D Grubu sanatçılarındandır. Eserleri İstanbul Resim ve Heykel Müzesi’nde, Millî Kütüphane Koleksiyonu’nda ve daha birçok resmî ve özel koleksiyonda yer alır.
1984 YILINDA YAHŞİ BARAZ'IN GALATASARAY LİSESİ'NİN 503. KURULUŞ YILDÖNÜMÜNDE DÜZENLEDİĞİ GALATASARAYLI RESSAMLAR SERGİSİ AFİŞİ
Yahşi Baraz sunar:
Galatasaray Lisesi’nin 503. Kuruluş Yıldönümü’nde Galatasaraylı Ressamlar Sergisi. [1984].
34 x 21 cm. Ortada kat izi mevcut, haricen temiz.
Çift yüzlü afişin ön tarafında seçilmiş dört adet tablo görseli mevcutken arka kısımda Feyhaman’dan Fikret Mualla’ya, Şevket Dağ’dan Nejad Devrim’e çok sayıda “Galatasaraylı” ressamı konuk etmiş serginin son derece nadir afişi.
MEHMET MUAZZEZ ÖZDUYGU (1871-1956) - Osmanlı Tip: Saka 1933
Kalın kağıt üzerine sulu boya,
33 x 24 cm,
Sağ alt köşede imzalı ve tarihli
1871 yılında İstanbul’da doğdu. Muazzez adını kullanan ressam, Bahriye Sanayi Alayı’ndan mızıka subayı olarak mezun oldu. Sanat ortamlarında Kadıköylü namıyla da tanınmıştır. Asker kökenli olmasına karşın sanata olan ilgisi farklı mecralara açılmasını sağladı. Özellikle resme olan üstün yeteneği ve sevgisi onu Sanayi-i Nefise Mektebi’ne yönelmesine neden oldu. 5 yıl içinde buradan mezun olunca da Bahriye’den ayrıldı. Bir süreliğine Güzel Sanatlar Akademisi’nde atölye hocalığı yaptı. Daha sonra akademide idare müdürü görevinde bulundu (1930). Yaptığı resimlerin konularını genellikle ortaoyunu kompozisyonları, sünnet düğünleri, Karagöz sahneleri gibi milli eğlenceler ve geleneksel oyunlardan seçmiştir. Ayrıca portre türünde çok başarılı olmuş ve iyi bir portreci olarak kabul edilmiştir. 1956 yılında İstanbul’da ölen sanatçının eserleri resmi ve özel müzelerle, yerli ve yabancı özel koleksiyonlarda yer almaktadır.
MEHMET MUAZZEZ ÖZDUYGU (1871-1956) - Figür 1933
Kalın kağıt üzerine sulu boya,
33 x 24 cm,
Sağ alt köşede imzalı ve tarihli
1871 yılında İstanbul’da doğdu. Muazzez adını kullanan ressam, Bahriye Sanayi Alayı’ndan mızıka subayı olarak mezun oldu. Sanat ortamlarında Kadıköylü namıyla da tanınmıştır. Asker kökenli olmasına karşın sanata olan ilgisi farklı mecralara açılmasını sağladı. Özellikle resme olan üstün yeteneği ve sevgisi onu Sanayi-i Nefise Mektebi’ne yönelmesine neden oldu. 5 yıl içinde buradan mezun olunca da Bahriye’den ayrıldı. Bir süreliğine Güzel Sanatlar Akademisi’nde atölye hocalığı yaptı. Daha sonra akademide idare müdürü görevinde bulundu (1930). Yaptığı resimlerin konularını genellikle ortaoyunu kompozisyonları, sünnet düğünleri, Karagöz sahneleri gibi milli eğlenceler ve geleneksel oyunlardan seçmiştir. Ayrıca portre türünde çok başarılı olmuş ve iyi bir portreci olarak kabul edilmiştir. 1956 yılında İstanbul’da ölen sanatçının eserleri resmi ve özel müzelerle, yerli ve yabancı özel koleksiyonlarda yer almaktadır.
MEHMET MUAZZEZ ÖZDUYGU (1871-1956) - Figür 1933
Kalın kağıt üzerine sulu boya,
33 x 24 cm,
Sağ alt köşede imzalı ve tarihli
1871 yılında İstanbul’da doğdu. Muazzez adını kullanan ressam, Bahriye Sanayi Alayı’ndan mızıka subayı olarak mezun oldu. Sanat ortamlarında Kadıköylü namıyla da tanınmıştır. Asker kökenli olmasına karşın sanata olan ilgisi farklı mecralara açılmasını sağladı. Özellikle resme olan üstün yeteneği ve sevgisi onu Sanayi-i Nefise Mektebi’ne yönelmesine neden oldu. 5 yıl içinde buradan mezun olunca da Bahriye’den ayrıldı. Bir süreliğine Güzel Sanatlar Akademisi’nde atölye hocalığı yaptı. Daha sonra akademide idare müdürü görevinde bulundu (1930). Yaptığı resimlerin konularını genellikle ortaoyunu kompozisyonları, sünnet düğünleri, Karagöz sahneleri gibi milli eğlenceler ve geleneksel oyunlardan seçmiştir. Ayrıca portre türünde çok başarılı olmuş ve iyi bir portreci olarak kabul edilmiştir. 1956 yılında İstanbul’da ölen sanatçının eserleri resmi ve özel müzelerle, yerli ve yabancı özel koleksiyonlarda yer almaktadır.
MEHMET MUAZZEZ ÖZDUYGU (1871-1956) - Figür 1933
Kalın kağıt üzerine sulu boya,
33 x 24 cm,
Sağ alt köşede imzalı ve tarihli
1871 yılında İstanbul’da doğdu. Muazzez adını kullanan ressam, Bahriye Sanayi Alayı’ndan mızıka subayı olarak mezun oldu. Sanat ortamlarında Kadıköylü namıyla da tanınmıştır. Asker kökenli olmasına karşın sanata olan ilgisi farklı mecralara açılmasını sağladı. Özellikle resme olan üstün yeteneği ve sevgisi onu Sanayi-i Nefise Mektebi’ne yönelmesine neden oldu. 5 yıl içinde buradan mezun olunca da Bahriye’den ayrıldı. Bir süreliğine Güzel Sanatlar Akademisi’nde atölye hocalığı yaptı. Daha sonra akademide idare müdürü görevinde bulundu (1930). Yaptığı resimlerin konularını genellikle ortaoyunu kompozisyonları, sünnet düğünleri, Karagöz sahneleri gibi milli eğlenceler ve geleneksel oyunlardan seçmiştir. Ayrıca portre türünde çok başarılı olmuş ve iyi bir portreci olarak kabul edilmiştir. 1956 yılında İstanbul’da ölen sanatçının eserleri resmi ve özel müzelerle, yerli ve yabancı özel koleksiyonlarda yer almaktadır.
MEHMET MUAZZEZ ÖZDUYGU (1871-1956) - Figür 1934
Kalın kağıt üzerine sulu boya,
33 x 24 cm,
Sağ alt köşede imzalı ve tarihli
1871 yılında İstanbul’da doğdu. Muazzez adını kullanan ressam, Bahriye Sanayi Alayı’ndan mızıka subayı olarak mezun oldu. Sanat ortamlarında Kadıköylü namıyla da tanınmıştır. Asker kökenli olmasına karşın sanata olan ilgisi farklı mecralara açılmasını sağladı. Özellikle resme olan üstün yeteneği ve sevgisi onu Sanayi-i Nefise Mektebi’ne yönelmesine neden oldu. 5 yıl içinde buradan mezun olunca da Bahriye’den ayrıldı. Bir süreliğine Güzel Sanatlar Akademisi’nde atölye hocalığı yaptı. Daha sonra akademide idare müdürü görevinde bulundu (1930). Yaptığı resimlerin konularını genellikle ortaoyunu kompozisyonları, sünnet düğünleri, Karagöz sahneleri gibi milli eğlenceler ve geleneksel oyunlardan seçmiştir. Ayrıca portre türünde çok başarılı olmuş ve iyi bir portreci olarak kabul edilmiştir. 1956 yılında İstanbul’da ölen sanatçının eserleri resmi ve özel müzelerle, yerli ve yabancı özel koleksiyonlarda yer almaktadır.
MESUT MANİOĞLU (1927-) - İstanbul Avluları
Ahşap panel üzerine serigrafi,
24 x 24 cm,
İmzasız, “Arı Serigrafi” tarafından döneminin takvim arkalığı olarak basılan İstanbul Serisi’nden
1927’de Osmanlı kültürünün egemen olduğu bir ailede, İstanbul’da dünyaya geldi.
1944 yılında Güzel Sanatlar Akademisi'nin "Süsleme Sanatları Bölümü Afiş Atölyesi" öğrencisi oldu. Akademi'nin kuruluş günü, geleneksel "3 Mart Balosu'nun afişlerini öğrenciliği süresince o yaptı. 1949'da aynı bölümden mezun oldu.
Öğrencilik yıllarında hazırladığı 3 Mart Baloları ve Tariş (şarap) afişleri basılan ilk profesyonel işleriydi. Aynı yıllarda yaptığı ''Birleşmiş Milletler'' afiş yarışmasında ödül aldı. 1954'te dönemin hükümeti tarafından Türkiye'nin modernleşme sürecinin dört afişle yansıtılması görevi de ona verildi.
1968, 1970, 1976 yılında Varşova Afiş Sergisi, 1970 yılında Brno, 1976 yılında Listowel sergilerine katıldı, 1967'de Gebrauchghrafhik ve 1976'da Modern Publicity'de yapıtları yayımlandı. Uzun yıllar İbrahim Ethem Ulugay Kimya Evi, Abdi İbrahim, Roche ve Pfizer firmaları için tasarımlar yaptı.
THY (Türk Hava Yolları) ve Eti gibi ünlü firmaların logolarını da tasarlamış olan bu çok yönlü sanatçının İstanbul sevgisi döneminin takvim arkalıkları olarak kullanılan panellere basılmış ve böylelikle “Herkes İçin Sanat” düsturuyla bir çok eve girmiştir.
NECDET ÇATAK (1956-2018) Duvar Rölyefi 1996
Duvar rölyefi olarak tasarlanmış kağıt üzerine elle sulu boya renklendirmesi, orijinal çizim. Sağ alt köşede imzalı, 42x30 cm.
NECDET ÇATAK (1956-2018) Duvar Rölyefi 1996
Duvar rölyefi olarak tasarlanmış kağıt üzerine elle sulu boya renklendirmesi, orijinal çizim. Sağ alt köşede imzalı, 42x30 cm.
NECDET ÇATAK (1956-2018) Duvar Rölyefi 1996
Duvar rölyefi olarak tasarlanmış kağıt üzerine elle sulu boya renklendirmesi, orijinal çizim. Sağ alt köşede imzalı, 42x30 cm.
TURHAN SELÇUK (1922-2010) Özgün Baskı (Ed. E/A) 2002
Kağıt üzerine özgün baskı: Ed. E/A,
70x50 cm,
Sağ alt köşede imzalı ve tarihlidir.
SEFER SELVİ "Nâzım Hikmet ve İâde-i İtibâr" 1996
Elle tarama ucu ve sulu boya ile renklendirilmiş orijinal çizim.
Sağ kenarı imzalı.
Çerçeveli: 35x29 cm, resim alanı 24x19 cm.
NECDET ÇATAK (1956-2018) "Yalı" 1996
Özgün baskı üzeri elle eklemeler yapılmış, orijinal çizim.
Çerçeveli: 39x29 cm, resim alanı 28x18 cm.
Sağ alt köşede ithaflı imzalı.
TANKUT BİLGE (1942-)“Çengelköy Sahili”
Kağıt üzerine sulu boya. Sağ alt köşede imzalı.
Çerçeveli: 44x36 cm, resim alanı 24x19 cm.
Tankut Bilge 1942'de İstanbul'da doğdu. İstanbul Mimar Sinan Üniversitesi (Devlet Güzel Sanatlar Akademisi) Yüksek Dekoratif Sanatlar Bölümü'nü 1963 yılında bitirdi. 1965-78 arası bir reklam ajansında Sanat Yönetmenliği yaptı.